Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke folk som putter inn "jo" både her og der. Det er helt unødvendig.

"På fredag skal vi jo spise..."

"Nå skal vi jo på kino."

"Da blir det jo kaldt."

Ja. Og enda verre når de slenger på et "vettu" etterpå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ordet "ting" presset inn i annenhver setning. Det er slitsomt å prate med noen sier ting hundre ganger i løpet av fem minutter, som erstatning for de ordene de burde benytte.

"Jeg liker en ting ved produktet,..", kontra "Jeg liker en egenskap ved produktet..."

"På kjøkkenet har jeg flere ting og tang... ", kontra "På kjøkkenet har jeg kjøkkenmaskiner og -utstyr."

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg regner med de brukte definisjonen til han fyren som reiste.

Og hvor mange land finnes det egentlig? Det er flere steder i verden hvor man ikke er enige om er egne land eller ikke. Det kommer ann på hvem man spør og hvilke definisjoner man bruker.

Lenke til kommentar

Medier som ikke klarer å sjekke enkle fakta. NRK melder om en fyr som har besøkt "alle verdens 198 land". Hvilken definisjon på "land" har du når du ender opp med 198?

Hvis du ikke kan vise til noe annet, er jeg enig med NRK her.

Det er de 190 åpenbart selvstendige statene + armenia, kina, kypros, israel, kosovo, palestina, sør-korea og nord-korea.

Lenke til kommentar

FN har 193 medlemsland, så kan man legge til eller trekke fra som man føler for det. De fleste legger til Vatikanstaten, Kosovo, Taiwan og Palestina, og ender opp med 197. Skjønner liksom ikke hva det siste landet skal være, hva er kriteriet? Skal man avvike fra FN-listen så må man enten ha en egendefinert liste, eller ende opp med krav som omfatter en del sære områder. Er nok som Skurupu sier, at de har brukt mannens egen liste over land, men synes allikevel at statskanalen kan holde seg for god til å bruke frasen "alle verdens 198 land". Det finnes ingen anerkjent liste med kriterier som inkluderer 198 land, det er det som er poenget mitt.

Det er de 190 åpenbart selvstendige statene + armenia, kina, kypros, israel, kosovo, palestina, sør-korea og nord-korea.

Hva for en definisjon er det? Hva er en "åpenbart selvstendig stat"? Armenia, Kina, Kypros, Israel og Nord- og Sør-Korea er alle "åpenbart selvstendige" og også medlemsland av FN, som også gjør at listen din over de 190 andre landene inneholder tre ikke-medlemmer som du allikevel mener kvalifiserer. Hvilken liste er det du bruker?

Lenke til kommentar

Han skriver dette selv på hjemmesiden:

There are 193 UN member countries in the world. I count all of them.
There are 2 UN observers. I count both the Vatican and Palestine.
3 additional countries are recognized by a fair number of the 195 above. I therefore also count Kosovo, Western Sahara and Taiwan.
Hjemmesiden hans er ellers særdeles bra, man kan lese i timesvis og lære masse nytt og få et godt innblikk av alt han har opplevd
Edit: skal blir gøy å følge han under recordrun som starter nå ved midnatt :)
Endret av crazylazyboy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

FN har 193 medlemsland, så kan man legge til eller trekke fra som man føler for det. De fleste legger til Vatikanstaten, Kosovo, Taiwan og Palestina, og ender opp med 197.

193 medlemsstater: http://www.un.org/en/members/index.shtml

+ Vatikanstaten

+ Palestina

+ Niue

+ Cook Islands

+ Taiwan

= 198.

Ja, man kan legge til og trekke fra, men hvis de skulle gått i detalj på alt hadde det blitt kjedelig å lese.

Lenke til kommentar
193 medlemsstater: http://www.un.org/en/members/index.shtml

+ Vatikanstaten

+ Palestina

+ Niue

+ Cook Islands

+ Taiwan

= 198.

Ja, man kan legge til og trekke fra, men hvis de skulle gått i detalj på alt hadde det blitt kjedelig å lese.

Hvor er automatikken i å legge til Niue og Cook Islands? Hvorfor da ikke Grønland, som også er underlagt et annet land, men som nyter stor grad av indre selvstyre? Hvorfor Palestina, men ikke Kosovo? Hva slags liste er dette? Hvorfor svarer du ikke på noen av spørsmålene mine fra forrige innlegg? Hvis du driver med trolling så må du si ifra, for jeg har strengt tatt bedre ting å gjøre.

Hele poenget mitt er, og nå gjentar jeg meg selv, at et såpass proft medium som NRK ikke burde proklamere at det finnes 198 land i verden. De kan si han har besøkt alle verdens land, og spesifisere ytterligere i artikkelen. Er nok ikke så mange som klikker seg inn på artikkelen som ikke er reiseinteresserte, ergo vil de fleste finne det veldig interessant å se hvilke land han har besøkt.

Lenke til kommentar

Journalister. Leste nettopp på Dagbladet at de forgjeves "hadde forsøkt få kontakt" med Nortugs foreldre i dag. Hvorfor gjør de det, når de har bedt offentlig om ro? Drive å mase på de stakkars foreldrene der. Idioter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor er automatikken i å legge til Niue og Cook Islands? Hvorfor da ikke Grønland, som også er underlagt et annet land, men som nyter stor grad av indre selvstyre?

Fordi Grøndland ikke er med i noen av "specialized agencies of the United Nations".

Hvis du driver med trolling så må du si ifra, for jeg har strengt tatt bedre ting å gjøre.

Jeg troller vel omtrent like mye som du, vil jeg tro. Jeg skjønner at du ville ha absolutt alle detaljene, men velkommen til internett. Kjøp en bok hvis du vil ha fakta.

Hvorfor svarer du ikke på noen av spørsmålene mine fra forrige innlegg?

Fordi det ikke er jobben min.

Hvorfor Palestina, men ikke Kosovo?

Tre årsaker:

1. Kosovo eksisterte neppe når mannen begynte å reise.

2. Palestina er mye eldre og dermed er situasjonen på en måte mer avklart.

3. Palestina er anerkjent av mange flere andre stater enn Kosovo.

Hva slags liste er dette?

En som ender opp på 198. Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

En bekjent er blitt beskyldt for å ha stjålet penger av kjæresten (han hadde bedt om ekstra penger mht 17. mai og hans kontaktperson har da sladra til omsorgsbasen , paranoia lenge leve) , bare tull da vi kjenner henne alle mann og hun ville aldri (i helvete) stjålet penger fra noen & nå er det snakk om at de truer med politianmeldelse oxo......og dette skal være omsorgsbase , ligner faen ikke grisen.....slike falske beskyldninger uten grunnlag er veldig alvorlig.

Hun fikk grisekjeft da hun solgte noen vinflasker som hun fikk til jul , de hadde regna med gratis vin og når de ikke fikk dette så hang de med gjeipen & tok i fra henne drosjelappen/tomgods på pur faenskap for å ta igjen , helt hinsides normal oppførsel.

Hva faen har de med hva hun fikk i julegave , det er hennes julegave & den kan hun gjøre hva faen hun vil med......de burde passe sine egne saker !

Hun skulle rett og slett nekta å gått på arbeid hvis hun ikke fikk en unnskyldning med en gang men de er som verbale pirajaer og hakker på henne , hun klarer ikke ta igjen og si fra.

Forpulte paranoide skrullinger , henger seg opp i alt > : (

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Hva slags liste er dette?

En som ender opp på 198.

Altså beviser du hele poenget mitt: Det finnes ingen standardisert liste over land som ender på 198. Men for all del, behold skylappene på. Alt du gjør er å slenge ut tullete påstander for deretter å nekte å forklare nærmere fordi det "ikke er jobben din". Om du vil kalle dette trolling eller ikke får være opp til deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Av alle gensere og skjorter jeg kunne velge i dag morges, tok jeg tak i den som hadde ligget der lengst. Oppdaget ikke stramme lukten før jeg kom meg på jobb. Tillegg begynte den nye jenta også i dag, så det ble jo et skikkelig godt førsteinntrykk. :hrm:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...