tom waits for alice Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) Det kan godt hende, men aldri mer http://www.jimdunlop.com/product/genuine-celluliod i "Thin". Aha. Celluloid-plektre bekrefter at klassisk ikke alltid er bedre enn nytt. Det er mange som liker lyden de får av dem, men ikke at spissen brekker/skjæres av... Bruk andre typer til vanlig, og spar disse til spesielle anledninger. Hvis du faktisk finner ut at du foretrekker celluloid, så finnes det billige slike å få kjøpt. Fender sine koster 1 krone pr. stykk om du kjøper en boks med 144 av dem fra USA. Da er det ikke så farlig med holdbarheten... Geir Endret 21. desember 2013 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Aha. Celluloid-plektre bekrefter at klassisk ikke alltid er bedre enn nytt. Det er mange som liker lyden de får av dem, men ikke at spissen brekker/skjæres av... Bruk andre typer til vanlig, og spar disse til spesielle anledninger. Hvis du faktisk finner ut at du foretrekker celluloid, så finnes det billige slike å få kjøpt. Fender sine koster 1 krone pr. stykk om du kjøper en boks med 144 av dem fra USA. Da er det ikke så farlig med holdbarheten... Geir Er det mulig å gi meg link? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Er det mulig å gi meg link? Fender 351 Classic Celluloid på Amazon Ca 17 dollar (110 kroner) for 144 stykker, pluss frakt selvsagt. Det er over 60% rabatt på vanlig stykkpris. Se også de andre fargene og tykkelsene. Merk at det er litt ulik pris på dem. "Skilpaddeskall"-fargede (som dine Dunlops) er dyrere hos denne butikken. Geir 1 Lenke til kommentar
Leon83 Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Folk som foretrekker at videobildet har feil proporsjoner eller "pan & scan" fremfor svarte striper oppe og nede. 2 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 (endret) Min mor irriterer meg noe så inni svarte granskogen. Det går seriøst ikke an å ha en intelligent samtale med henne. Hun leser noe i en blogg på nettet så står hun på at det er fakta. Fordi hun leste det på nettet. Jeg tuller ikke engang. Og hun blir sur hvis du har en annen mening enn henne, og samtidig sier hun at hun må få lov til å mene det hun vil. Og det at hun ikke ser forskjell på en personlig mening og en påstand hjelper jo ikke. Herregud, for et slitsomt menneske. /rant Endret 22. desember 2013 av Therawyn Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Det er ikke så reint lite irriterende med tullinger som absolutt må prate i mobiltelefonene sine når dem er på kino. Selv om telefonen deres står på lydløst, så lyser skjermene på alle mobilene opp nesten heile kinosalen. Hvorfor gidder folk å betale for å gå på kino hvis dem ikke gidder å følge med på det som skjer i filmene? Hva kan være så livsviktig at det ikke kan vente i de få skarve timene som filmen varer?? Ekstra irriterende er det med mobiltelefoner som har en sånn pipelyd, så hver gang dem mottar en tekstmelding, så piper det høyt. Dette går som regel i ett sett gjennom heile filmen. Og folk som skravler ivrig (og uavbrutt) i vei med dem som sitter ved siden av dem, bråker med potetgull-poser, smågodt og brusflasker samtidig som dem kommenterer seg gjennom heile filmen veldig høylydt sånn at alle i salen hører det... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 At jeg skrev noe i en nyhetsgruppe for flere år siden som jeg ville hatt fjernet, men det går ikke Lenke til kommentar
Lami Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Det er ikke så reint lite irriterende med tullinger som absolutt må prate i mobiltelefonene sine når dem er på kino. Selv om telefonen deres står på lydløst, så lyser skjermene på alle mobilene opp nesten heile kinosalen. Hvorfor gidder folk å betale for å gå på kino hvis dem ikke gidder å følge med på det som skjer i filmene? Hva kan være så livsviktig at det ikke kan vente i de få skarve timene som filmen varer?? Ekstra irriterende er det med mobiltelefoner som har en sånn pipelyd, så hver gang dem mottar en tekstmelding, så piper det høyt. Dette går som regel i ett sett gjennom heile filmen. Og folk som skravler ivrig (og uavbrutt) i vei med dem som sitter ved siden av dem, bråker med potetgull-poser, smågodt og brusflasker samtidig som dem kommenterer seg gjennom heile filmen veldig høylydt sånn at alle i salen hører det... Hadde tatt mobilen deres og kastet den fram om noen snakket/drev mye på i mobilen mens jeg så på film. Slik kan det ikke være. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Hadde tatt mobilen deres og kastet den fram om noen snakket/drev mye på i mobilen mens jeg så på film. Slik kan det ikke være. I din fantasi hadde du helt sikkert gjort det, akkurat som alle vi andre, men hadde du virkelig gjort det? 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Det man gjør er følgende: Finn ut hvilket sete de sitter i. (ikke så vanskelig å se i forhold til deg). Gå til dørvakta og si ifra. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 I din fantasi hadde du helt sikkert gjort det, akkurat som alle vi andre, men hadde du virkelig gjort det? Hmm, hadde snakket til de, om de ikke hadde gitt seg hadde jeg kanskje det. Dørvakt? Ingen dørvakter her Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Har ikke Internett access på PCen, men har over wifi på telefonen.. Hardline y u no work.. Har kontakt frem til ruteren men ikke ut.. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Folk som foretrekker at videobildet har feil proporsjoner eller "pan & scan" fremfor svarte striper oppe og nede.Og dessuten folk som foretrekker at bildet er helt blurry fremfor at det er litt mindre med svarte striper på alle kanter. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 At dagens filmer fortsatt er 24 fps. Etter ca. 100 år med denne standarden føler jeg det er på tide med en oppgradering Lenke til kommentar
sevs Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 (endret) Og dessuten folk som foretrekker at bildet er helt blurry fremfor at det er litt mindre med svarte striper på alle kanter. Det kommer jo veldig an på. Prøv å se på 220x176 på en fullhd-mobilskjerm. med svart boks rundt. Jeg foretrekker upscaling med ingen filter (slik at bildet blir pikselert) Endret 22. desember 2013 av Jon Håvard (sevs) Lenke til kommentar
Kea Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 At dagens filmer fortsatt er 24 fps. Etter ca. 100 år med denne standarden føler jeg det er på tide med en oppgradering Tja, Hobbiten: Smaug's Ødemark ble visst sendt i 48fps rundt omkring. Det er vel en god begynnelse? Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Har ikke Internett access på PCen, men har over wifi på telefonen.. Hardline y u no work.. Har kontakt frem til ruteren men ikke ut.. Krøll i DNS settings, kanskje? 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Fant ut at kabelen var synderen.. :-) Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 At dagens filmer fortsatt er 24 fps. Etter ca. 100 år med denne standarden føler jeg det er på tide med en oppgradering Hobbiten er i 2x48 fps, så du er ikke den eneste som syntes det var på tide. Lenke til kommentar
Tutti Frutti Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Å bli forkjøla like før jul :( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå