Datasmurf Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Tror du det er noen spesifikke grønnsaker du ikke tåler? Eller at det er noen spesifikke du tåler? Tåler du ikke potet engang? Potet er verken grønnsak eller frukt, så ja, den tåler jeg. Men merker jeg sliter med de fleste rotfrukter, en del belgfrukter, ting som botanisk sett er frukt, men som folk flest omtaler som grønnsaker (tomat og paprika, jeg ser på dere), kål, forskjellige typer salat, selleri, purre, løk, osv. Samt en hel haug med gode greier på fruktsiden av skalaen, som epler og pærer, sitrusfrukt osv. Det første jeg merka det på, var kiwi i en alder av 3 år. Vel, det var mamma som merka det. Så fulgte epler året etterpå og så begynte bare ting å balle på seg. Det siste jeg merka meg var pærer i 2006 og gulrøtter i 2008, og jeg har ikke sett noen bedring etter det. Kunne vel og merke drikke appelsinjuice frem til 2007 (uten fruktkjøtt), men så begynte jeg å klø i kjeften og få utslett av det også. Men hei, jeg kan spise knoller, grønne erter, brune bønner, hvitløk, sjalottlauk, banan og andre bær, til og med falske bær som jordbær, så jeg får da i meg noen vitaminer og antioksidanter og andre viktige ting uten å ty til kosttilskudd, jeg også. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Strek? Dårlig formulert. Ujevnheter fra hver gang du kuttet av en bit. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Denne "ekstra etasjen" pleier jeg å kutte av på tvers. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Men da kommer det jo bare enda en. Det fortsetter i det uendelige, er det som et så irriterende. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 At når man kutter osten med ostehøvel, så etterlater man seg en "strek" der enden av høvelen går. Når jeg skal kutte denne vekk igjen kommer det en ny "strek" på motsatt side. Utrolig irriterende... Det vi trenger er breiere ostehøvler eller smalere oster. Enten må ostehøvel-produsenter gi etter ellers må osteprodusentene gjøre det!! Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Ostene kan ikke bli mindre hvertfall. Er jo svindelpriser på dem idag! Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Hva med å sette osten på høykant? Nå kjøper jeg bare skivet ost, for ellers er den grønn før jeg er halvveis, men det var det jeg gjorde hjemme hos mor og far. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Ja kjøper også skivet ost. Anbefales, for da får man helt fine rette skiver og slipper det problemet. I tillegg slipper man jo jobben å skjære de. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Hva med å sette osten på høykant? Nå kjøper jeg bare skivet ost, for ellers er den grønn før jeg er halvveis, men det var det jeg gjorde hjemme hos mor og far. Skivet ost løser problemet men det dobler prisen. Det blir som å velge mellom pest eller kolera. Kan det hende at osteprodusentene lager osten større med vilje for å få oss over på skivet ost, og dermed øke profitten? Om det hadde vært FOR praktisk for oss å skjære osten selv så er det ingen grunn til å kjøpe skivet ost lenger. Jeg bare tenker høyt her Endret 16. desember 2013 av EvilSeagull Lenke til kommentar
Melilot Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Cesar Millan og hans tilhengere. 1 Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Skivet ost er ofte veldig lite ost for min del. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Skivet ost løser problemet men det dobler prisen. Det blir som å velge mellom pest eller kolera. I tillegg er mange av de skivede ostene satans tjukke, som gjør at den blir brukt opp med en gang, og jeg får mer ost enn ønsket på skiva mi. Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 At jeg må ta inn og ut 4 plater for å installere CoD. Det er så stress... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Opplysningsvideo om osteskjæring Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Så rasistisk at de ikke brukte en brun ost. 1 Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Det vi trenger er breiere ostehøvler eller smalere oster. Enten må ostehøvel-produsenter gi etter ellers må osteprodusentene gjøre det!! Lurer på hva som skjedde med han her: http://www.ht.no/incoming/article38392.ece Han var med på "Skaperen" på TV2 for noen år siden og hadde funnet opp en genial osteskjærer. Kanskje han ble tilbudt noen millioner fra en eller annen ostegigant for å holde kjeft..? Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Lurer på hva som skjedde med han her: http://www.ht.no/incoming/article38392.ece Han var med på "Skaperen" på TV2 for noen år siden og hadde funnet opp en genial osteskjærer. Kanskje han ble tilbudt noen millioner fra en eller annen ostegigant for å holde kjeft..? Hvis det eneste du trengte for å lykkes var et "genialt produkt" ville det vært enkelt. Er utrolig mye som kan knekke en idé på veien fra tegnebrett til butikkhylle. Og det er sjeldent konkurrentene som er skyld i at gründere gir opp. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Han nye fyren på jobb som sitter og vrikker og vrir på seg konstant som han skulle hatt makk i ræva, og nynner til seg selv mens han jobber. (Nei, han har ikke noe musikk på ørene). Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Han nye fyren på jobb som sitter og vrikker og vrir på seg konstant som han skulle hatt makk i ræva, og nynner til seg selv mens han jobber. (Nei, han har ikke noe musikk på ørene). Jobber du i kommunen? Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Han nye fyren på jobb som sitter og vrikker og vrir på seg konstant som han skulle hatt makk i ræva, og nynner til seg selv mens han jobber. (Nei, han har ikke noe musikk på ørene). Drypp gift på brunostskivene hans. Etter en halvtimes tid vrikker han ikke lenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå