Sexylubb1 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Fantastisk morsomt for en gjeng siddiser og haugalendinger i militæret sammen med et par fortvilte trøndere. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Haha, morsomt å høre på radio kommunikasjon sikkert ja;) Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Diabetes for faen? Føler meg mer og mer som en gammel mann. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Irriterende vanskelig dialekt Fredrikstad er den meste irriterendes dialekten, hører rett og slett ut som tullball... Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Fredrikstad er den meste irriterendes dialekten, hører rett og slett ut som tullball... Aldri hørt eller lagt merke til Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Møkkadag på jobb i dag, fy faen. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Beskrivelsen ''ordentlig og forstålig'' utelukker all dialekt. Oslo er stedet du må da flytte til. Og det vil du ikke, fysjom. Er da nok av dialekter og sosiolekter i Oslo også, du sikter kanskje til normaltalemål? Og du har rett, jeg vil ikke flytte til Oslo eller omegn om jeg så får betalt for det. Trøndelag er klart best, enklest å forstå osv Vestlendinger er IRRITERENDE umulig å skjønne Noen vestlendinger er umulige å forstå, det skal jeg si meg enig i (Ørsta, Kyllingstad og Solund, jeg ser på dere), men det er så mange kav umulige trønderdialekter å forstå og så mange forskjeller på dialektene bare fra grend til grend, at halvparten er nok. Se f.eks. Skaun (Jåren, Råbygda, Husaby, Venn etc), Rennebu og overnevnte Verdal. Tror nok de fleste hadde stått som et spørsmålstegn om de plutselig hadde landet i Verdal eller Namsos. Nord-trøndersk er et pussig språk. Definitivt. Hvor mange måter skal det være å si at du er sulten på uansett? For øvrig irriterer kumøkk meg. Det lukter helt forferdelig, og det å gå inn i et fjøs tar nesten livet av meg hver gang jeg må det. Det går stort sett fra det stadiet hvor det går greit så lenge jeg ikke puster noe særlig og da kun gjennom munnen og flere lag med tøy til der hvor jeg brekker meg og nesten svimer av av den forjævlige møkkalukta. Og likevel må jeg vandre rundt blant møkka og kyrne noen ganger i året og filme og intervjue der inne. Hva er galt med å stå utenfor fjøset, evt. med kyrne i bakgrunnen? Hvorfor må vi inn i fjøset og kose med kyrne hele jævla tida? >< Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 De par folka på jobb som tramper rundt på gulvet som vilske elefanter. Det går jo for faen meg å gå litt stillere, det smeller jo i gulvet så man hopper himmelhøyt. Og regner med folka på kontorene i underetasjen er drittlei av å høre på det. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Er da nok av dialekter og sosiolekter i Oslo også, du sikter kanskje til normaltalemål? Og du har rett, jeg vil ikke flytte til Oslo eller omegn om jeg så får betalt for det. Noen vestlendinger er umulige å forstå, det skal jeg si meg enig i (Ørsta, Kyllingstad og Solund, jeg ser på dere), men det er så mange kav umulige trønderdialekter å forstå og så mange forskjeller på dialektene bare fra grend til grend, at halvparten er nok. Se f.eks. Skaun (Jåren, Råbygda, Husaby, Venn etc), Rennebu og overnevnte Verdal. Definitivt. Hvor mange måter skal det være å si at du er sulten på uansett? For øvrig irriterer kumøkk meg. Det lukter helt forferdelig, og det å gå inn i et fjøs tar nesten livet av meg hver gang jeg må det. Det går stort sett fra det stadiet hvor det går greit så lenge jeg ikke puster noe særlig og da kun gjennom munnen og flere lag med tøy til der hvor jeg brekker meg og nesten svimer av av den forjævlige møkkalukta. Og likevel må jeg vandre rundt blant møkka og kyrne noen ganger i året og filme og intervjue der inne. Hva er galt med å stå utenfor fjøset, evt. med kyrne i bakgrunnen? Hvorfor må vi inn i fjøset og kose med kyrne hele jævla tida? >< Elsker kumøkklukt. Jobber ofte på gård, koselig vårlukt derre kudritt lukta koser meg når jeg vasser i dritten i fjøset og melker kyr:) lukta setter seg godt i klær og bil Lenke til kommentar
Kea Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Betalte totalt 500 kroner for å se en film på kino og et kvarter før den skal begynne blir den AVLYST. Hvorfor? Fordi de ikke klarte å laste den ned... Er det mulig?! 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Får vel pengene og slikt tilbake når sånt skjer? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Laste ned film, på Kino..? Ja nå jeg sikkert helt utdatert på kino i dag, men trodde fortsatt de brukte filmruller jeg. Heh. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Kinoene gikk vel digitalt i hele Norge for en stund tilbake? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Får vel pengene og slikt tilbake når sånt skjer? Får neppe betalt transport, parkering, tidsbruk osv 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Da får man flytte litt sentralt. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Da får man flytte litt sentralt. Får man refusert utgiftene på kostnadsøkninga på å flytte sentralt fra kinoen, mon tro? 2 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Kinoene gikk vel digitalt i hele Norge for en stund tilbake?Ja, de er digitale. Men det er for faen ikke normalt at de venter til selve kinokvelden før de laster ned og det er heller ikke normalt at de laster ned. Vanligvis får de dem i posten. Enig med Lubb1. Og ja, flytte sentralt ja. Hm, hvorfor i ALLE dager har jeg ikke tenkt på det før? Herregud, så dum jeg er. /sarkasme 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Fint at du bringer opp sarkasme når hele innlegget mitt kun var det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 500 kr for kino? Wat? Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 500 kr for kino? Wat? VIP sikkert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå