Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

HVA er greia med folk som på liv og død skal SKRIVE på sin egen dialekt? Det er helt umulig å lese, og personlig så vil jeg automatisk se ned på disse personene. Skriver man på dialekt, fremstår man som en person med lav IQ. Fakta.

Faktisk. Det kommer virkelig ann hvor langt du drar den spør du meg. Fremstår man som en person med lav IQ om man snakker dialekt også? Tenker da type indre døling osv.

 

 

Mtp font: Cooper Black :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HVA er greia med folk som på liv og død skal SKRIVE på sin egen dialekt? Det er helt umulig å lese, og personlig så vil jeg automatisk se ned på disse personene. Skriver man på dialekt, fremstår man som en person med lav IQ. Fakta.

Faktisk. Det kommer virkelig ann hvor langt du drar den spør du meg. Fremstår man som en person med lav IQ om man snakker dialekt også? Tenker da type indre døling osv.

 

 

Mtp font: Cooper Black :new_woot:

Muntlig, nei. Det er helt greit. Skriftlig, ja. Veldig.

 

Innlegg som det her:

 

Je kjem fra bygda, itte at dæ har nåe å se førr meg. Je skriv på bokmål å klarer du itte å førstå hø je ser, så gir je utrulig faen i det! Kænsje du itte lik det å trur je har lav IQ, men sto ganske glatt på alt skula hadde å gi meg!

Altså, jeg synes det er rart om det ikke ringer en bondeknøl-alarm i hodet ditt når du leser sånt som det der.

 

Jeg påstår overhode ikke at dialekt og IQ henger sammen - for det gjør det ikke. Men det å skrive på dialekt skaper bare utrolig mye irritasjon, og gjør at du fremstår som idiot. Man har bokmål og nynorsk - bruk det.

Lenke til kommentar

Kommer jo fra dypeste Hedmark, nemlig Trysil! 20 min fra svenskegrensa. Men som sagt, skriver på bokmål. Skriver jeg med venner og bekjente fra trysil skriver jeg på dialekt simpelten fordi jeg trives med det!

Ja, for all del. På MSN, FB chat osv skal dere få lov til å skrive på dialekt. Men offentlig foretrekker jeg absolutt bokmål.

 

--

 

Helvetica er spesielt siden det er en av det kommersielle markedets mest brukte fonter. Du finner den på utallige plakater, klær, internetsider, magasiner (A-magasinet, for å ta et eksempel) osvosv.

 

Rett og slett en av verdens mest brukte fonter for kommersielt bruk. Times New Roman er avisfonten.. helvetica er reklamefonten. Basicly.

Endret av Ajaco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, for all del. På MSN, FB chat osv skal dere få lov til å skrive på dialekt. Men offentlig foretrekker jeg absolutt bokmål.

 

Irriterer meg også at vi må lære det jævla kråkespråket! Faen! Det er jo færre som snakker nynorsk enn bokmål. Er det ikke da et mål å prøve å vende de om til bokmål i stedefor omvendt? Er så sabla unødvendig å lære det!

 

Og alle politikere og lærere VET at det er helt totalt fuckings unødvendig, men de tør ikke si noe for da tråkke de vel på noen såre vestlending-jævel-tær. Buhu! Skal ingenting til for at folk blir krenka og såra og føler seg støtet i dag! Blir så irritert!

Lenke til kommentar

Å herregud. Forrige innlegg jeg skrev om deg ble sletta hestekølle. Nesten leit. Skulle gjerne sagt et par ord igjen jeg nå.

 

Edit: Hvilket kråkespråk prater du om nå forresten? Dialekt er det ingen som tvinger deg til å lære. Norsk er det heller ingen som tvinger deg til å lære, men det skjer automatisk da du gjerne lærer språket de snakker der du er født og oppvokst.

 

Om du tenker på nynorsk, så var det Xenom skrev over her milevis unna hva vi definerer som nynorsk.

Endret av Ajaco
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, hestekølle. Feil diskusjon. Jeg er også imot dialekt på forumet, men ikke nynorsk. Det er fullt lovlig å skrive nynorsk, og det er et skriftspråk. Du mistolker denne diskusjonen. Trøndertale skriftlig tar seg dårlig ut. Nynorsk er eit fint språk, og ingen kan klage på at ein skriv nynorsk på forumet.

 

 

Ergo:

 

Nynorsk: OK.

Bokmål: OK.

Dialekt: Ikke OK.

Lenke til kommentar

Twilight er bedre enn mange filmer, jeg greide å holde meg interessert i en hel time. Så begynte vampyrgreiene og ødela det som ellers kunne ha vært en grei high school film :p Er bare jeg som er litt tvilsom da, hvis noe handler om amerikanske ungdommer eller jul (elsker julepisoder!!!) så er jeg helt solgt.

One Tree Hill og the OC må være perfekte serier for deg.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Sikkert, har hørt at det suger sykt så da liker jeg det vel. Har prøvd å se House og sånn, men det er jo bare noen blir syk, doktorene fixer de og Grigori House oppfører seg litt småteit.

 

Når jeg at så lenge noe handler om amerikanske ungdommer, så sa jeg vel egentlig feil. Alderen spiller ikke noen rolle, synes amerikanere på tv/film er knallis uansett. Med mindre de er sånn CSI tøffinger, det suger.

Lenke til kommentar

Selv om det kan ha sett sånn ut? Du siterte meg jo. Det kan ikke ha sett sånn ut. Det ser sånn ut.

 

Hvorvidt nynorsk er nødvendig er en diskusjon du kan ta i skole eller politikkdelen av forumet. Selv er jeg ikke superfan av nynorsk, men skjønner godt at det er noe vi ønsker å beholde. Hvorfor? Fordi det faktisk er mer historisk korrekt enn bokmål, og en ting vi kan være stolte av. Bokmål er en fordanskning av norsk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da vil det nok funke. Er 18 nå. Hadde sikkert funka å se på OC om jeg ikke hadde sett det før. Amerikanske dramaserier kan være megakos :love:

 

Edit: For å ikke spore helt av:

 

Jeg er en type som irriterer meg over mye rart, som en del her kanskje har merka. Dette er tross alt en av de trådene jeg er mest aktiv i. Jeg irriterer meg over at Dexter S05 er over, og at det er pause på Gossip Girl. Nothing left to watch :cry:

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...