Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Faen heller, har møter man sannsynligvis drømmejenta, og sender hyggelig og seriøs nok melding, men blir avvist av uvisste grunner. :( Nå vet jeg at universet nekter å by meg pene jenter.

Ikke gi opp etter en jente.. En bepuppet skapning avviser deg er det ikke verdens undergang, se på det som hennes tap ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kikket på været og bestemte meg for en liten joggetur. Solen var jo tross alt tidvis fremme.

... jeg fikk akkurat to steg i sprang utenfor døren før jeg kjente den første dråpen, og nå regner det verre enn på mange uker uten tegn til å gi seg med det første. At det er mulig.

Lenke til kommentar

Mange her som jogger i pøsregn. Ikke dårlig vær, bare dårlige klær.

Det irriterer meg at lønnen er en uke forsinket, som betyr at alle regningene mine blir forsinket og jeg har 400 kroner til neste torsdag. Det irriterer meg også at jeg brukte over en time på en VELDIG lang søknad (masse spm) som ble avslått.

Lenke til kommentar

Trodde du som lønnstaker hadde visse krav i slike situasjoner om du er avhengig av å få den lønna.

Jaja, det viser bare hvor viktig det er å bygge seg opp en buffer. Selv om det bare er noen små kroner om man ikke har råd til mer.

Edit: Irriterer meg over at jeg ikke finner en shorts jeg har lyst på.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Trodde du som lønnstaker hadde visse krav i slike situasjoner om du er avhengig av å få den lønna.

Jaja, det viser bare hvor viktig det er å bygge seg opp en buffer. Selv om det bare er noen små kroner om man ikke har råd til mer.

Edit: Irriterer meg over at jeg ikke finner en shorts jeg har lyst på.

Er det ikke i slike situasjoner kredittkort faktisk kommer til nytte?

Lenke til kommentar

Er det ikke i slike situasjoner kredittkort faktisk kommer til nytte?

Absolutt. En av mange gode situasjoner å bruke kredittkort i. Men det er fortsatt bra med buffer. (Hva om man mister lønna i lengre tid, av helt andre grunner? Da er kredittkort plutselig en dårlig løsning).

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Klarer dere virkelig ikke å se at kredittkort er en god løsning om man trenger å betale regninger og spise når lønna er en uke for sen på grunn av tull på regnskap? Det er jo ikke snakk om å bruke penger en ikke har, og når lønna kommer er det bare å betale inn igjen de pengene man uansett skulle ha brukt på mat og regninger.

Altså: Jeg oppfordrer på ingen måte noen til å bruke penger de ikke har.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Har alltid hørt at det å ha 1-2 månedslønner som "buffer" er veldig lurt. Selv gikk jeg for mangfoldige månedslønner i buffer. Jeg var ræva på å bruke opp lønna.

Hvordan er det mulig? Jeg gjør ikke annet enn å bruke penger.

En telefon og man kan garantert få utsatt regningen en uke.

Trenger ikke å ta en telefon en gang. Bare betal purringa neste gang, som er sånn 20 kroner.

Endret av coyotemannen
Lenke til kommentar

Kredittkort er en nødløsning. Man trenger ikke å bruke kredittkort om man har laget seg en buffer.

Det er fortsatt et rentefritt lån på 50+ dager. :) Og man får gjerne en del andre fordeler som reiseforsikring og bedre priser om man betaler med det. Hva om bufferen står på en konto med begrensede antall frie uttak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...