Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kollega av meg fortalte at hennes foreldre hadde vært på ferie i Spania, og da jeg spurte hvor i Spania, viste det seg at de hadde feriert på Tenerife! Riktignok er vel kanariøyene under spansk overherredømme, men i Spania ligger de ikke.

Lenke til kommentar

Ligger Thailand også i "Syden"? Jeg har hørt opptil flere ganger at noen sier de skal til "Syden", når de skal feriere i Thailand.

For meg er Thailand også syden av samme grunn som Sexylubb1 synes at det er det - fordi det handler om hva som skal gjøres og avslapping, ikke nøyaktig sted. Så etter min mening, ja.
Lenke til kommentar

syden er begrenset til varme steder sørover i Europa imo. Dette fordi det er så mange steder å dra til og derfor ikke like interessant å vite stedsnavn. Stedsnavn er isåfall et oppfølgerspørsmål. Når man drar ut av Europa og over til andre verdensdeler er dette mer "interessant". Det er da en større interesse å vite akkurat hvor man drar. Da nevner man gjerne landets navn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Syden er en ekstremt harry benevnelse for folk med dårlige geografikunnskaper.

MEN! Siden det er oppe mener jeg Syden er alt i Europa syd for Alpene, samt den nord-Afrikanske middelhavskysten. (Den begrenser seg stort sett til Egypt, Tunisia og Marokko da).

Lenke til kommentar

Syden er en ekstremt harry benevnelse for folk med dårlige geografikunnskaper.

MEN! Siden det er oppe mener jeg Syden er alt i Europa syd for Alpene, samt den nord-Afrikanske middelhavskysten. (Den begrenser seg stort sett til Egypt, Tunisia og Marokko da).

Du glemte Kanariøyene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...