Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Så kan man ikke sammenligne en bil med et barn heller da. Annet enn hos enkelte menn.

Det gjør noe med en om man blir gravid. Det er jeg overbevist om. Uhell eller planlagt. Man vil alltid gjøre sitt beste for at barnet har det bra, dersom man er frisk i hodet. Det vil si.. dersom du ikke lider av noen psykotiske lidelser, går på stoff eller har for store personlige problemer til at du klarer å håndtere de, slik at du kan prioritere barnet.

Om hun velger å beholde barnet, er det hennes valg. Hva hvis du var et uhell, som var planlagt abortert? Eller hva hvis en av foreldrene dine var det? Besteforeldrene?

Jeg er ikke en motstander av abort, men jeg støtter jenta fult ut dersom hun ønsker å beholde barnet. Det er hennes valg, og ikke ditt. Dersom hun har tatt dette valget, er det mye bedre å støtte hun i det, slik at hun faktisk kan bli en så god mamma som mulig. I de aller fleste tilfeller går dette helt fint. Dessuten er det så mange støtteapparater i velferdsstaten vår, at barnet får det nok godt.

Etter å ha sett Unge mødre, så vil jeg ikke være enig i at det kan hende det ordner seg. Problemet er dersom hun ikke forandrer seg. Det er da et problem dukker opp. Å utsette et menneskeliv fordi det kan hende hun modner, vil jeg si er rimelig egoistisk. Å utsette barnet for potensiell fare er jeg uenig i.

Ingen vil heller være uenig at graviditet forandrer en.

Å gå inn på personlige følelser og erfaringer har ingenting med saken å gjøre. Havner i samme kategori som å si at 'drap av liv er galt' og få som svar 'vel, hva om en morder voldtokk og kuttet opp søstra di, fora henne til deg i søvne og så voldtok deg. Ville du hatt problemer med å ta igjen? Hæ, hæ?'.

Om jeg var et uhell, eller ikke, om mamma var uhell eller ikke, spiller det null rolle nå da det ser ut til at det faktisk ordnet seg. Det kunne gått ille, vi hører jo om 50.000 (litt usikker på tallet, tok det litt fra lufta, la oss si mange) barn som synes jula er kjip pga foreldrene. De kunne kanskje hatt det bedre ved abort i graviditeten, men det kan ingen vite.

Og siden jeg ikke er personlig involvert i denne saken, så kan jeg komme med min subjektive mening fra mitt ståsted. Saken stiller seg totalt annerledes dersom det hadde vært noen jeg kjente. I tillegg, så går det veldig fint å være uenig i et valg en perosn gjør, men likevel støtte personen, og dermed valget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, de blir jo lovet 72 jomfruer!

Tenk den gleden! :tease:

Jepp, 72 stk som er grådig på musa. Det må være tortur i seg selv.

Hvis de faktisk kommer til himmelen og får 72 jomfruer, vil disse være omskjært da? Isåfall så må det vel være et skår i gleden... :hmm:

Lenke til kommentar

Fint ting? Ikke når man er milevis fra hverandre og man savner den andre noe jævlig. :(

Vi kan jo tenke på det at gleden over å se hverandre igjen blir desto større? :)

Det tenker i alle fall jeg, og jeg savner over skremmende mange mil :/

Meh... er litt mer komplisert enn som så, men joda, jeg tar poenget ditt. Men likevel. Grusomt å våkne opp om morgenen etter et forferdelig mareritt, så se seg til sida fordi man kunne sverge at man hørte den dype, rolige pusten til et sovende menneske ved sida av seg - bare for å innse med et pang at man er alene. >.>

Lenke til kommentar

Meh... er litt mer komplisert enn som så, men joda, jeg tar poenget ditt. Men likevel. Grusomt å våkne opp om morgenen etter et forferdelig mareritt, så se seg til sida fordi man kunne sverge at man hørte den dype, rolige pusten til et sovende menneske ved sida av seg - bare for å innse med et pang at man er alene. >.>

Det hjelper å tenke positivt, iallefall for min del. Nå vet jeg ikke om dere vil definere mitt forhold som avstandsforhold, i og med at vi ikke bor mer en 10 mil unna hverandre, og ser hverandre relativt ofte. Men har prøvd 80 mil også, og da var det mer å holde en positiv holdning til det med savn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...