Delvis Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Irriterer meg når solen står inn de store vinduene på jobben. Greit med litt sol av og til, men blir dårlig av å sitte i solen i flere timer, pluss at jeg ikke klarer å se PC-skjermen. Har dere ikke persienner eller noenting da ? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 (endret) Hunden (som vi passer en uke) i den ene hånda, snakker i telefon med den andre hånda og vips: Endret 15. juli 2013 av CFM 4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Har dere ikke persienner eller noenting da ? Nei. Det er hverken tilgjengelig eller lov. Dette er store utstillingsvinduer som står mot gaten. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 (...) (Tydelig rasisme ol. burde så klart ikke være tiltatt.) (...) Hvorfor ikke? Bør ikke alle få lov til å kommentere og mene hva de vil, og bruke ytringsfriheten i kommentarfeltet? 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Hvorfor ikke? Bør ikke alle få lov til å kommentere og mene hva de vil, og bruke ytringsfriheten i kommentarfeltet? Fordi det er forbudt ved lov. Det er ikke de fleste andre kommentarer. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Jeg er klar over rasismeparagrafen, innlegget mitt var ment som kritikk mot nettopp dette. Jeg reagerte jo på kommentaren om at «rasisme ol. burde så klart ikke være tiltatt», noe jeg synes går imot ytringsfriheten. 4 Lenke til kommentar
Coa Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Bjellesauen utenfor vinduet som ikke vil gå. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 På jobben driver jeg nokså ofte å bærer ting, og når jeg lener ting mot magen, får tingene tak i headphone-ene mine og napper dem ut av ørene på meg. Utrolig irriterende. Har prøvd å ha de inne i t-skjorta, funka ikke. Prøvde å ha mobilen i baklommen og ha kabelen innenfor t-skjorta oppover ryggen, da nappes de ut når jeg bøyer meg. Om det hadde fantes en gud, så hadde han oppfunnet trådløse in-ear headphones som ikke så tilbakestående ut. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Jeg er klar over rasismeparagrafen, innlegget mitt var ment som kritikk mot nettopp dette. Jeg reagerte jo på kommentaren om at «rasisme ol. burde så klart ikke være tiltatt», noe jeg synes går imot ytringsfriheten. Rasisme er ikke et spørsmål om ytring av meninger. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Jo. Det må være lovlig å kunne si og mene hva man vil, uten å risikere å måtte bli fengslet for det, rasisme eller ei. Jeg mener dette er absolutte grunnprinsipper i en rettstat. 9 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 På jobben driver jeg nokså ofte å bærer ting, og når jeg lener ting mot magen, får tingene tak i headphone-ene mine og napper dem ut av ørene på meg. Utrolig irriterende. Har prøvd å ha de inne i t-skjorta, funka ikke. Prøvde å ha mobilen i baklommen og ha kabelen innenfor t-skjorta oppover ryggen, da nappes de ut når jeg bøyer meg. Om det hadde fantes en gud, så hadde han oppfunnet trådløse in-ear headphones som ikke så tilbakestående ut. Har dette problemet selv. På trening og tur, riktignok, ikke på jobb. Irriterende! Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Jo. Det må være lovlig å kunne si og mene hva man vil, uten å risikere å måtte bli fengslet for det, rasisme eller ei. Jeg mener dette er absolutte grunnprinsipper i en rettstat. Rasismeparagrafen nekter deg bare å "true eller å forhåne noen, eller å fremme hat mot noen, forfølgelse eller ringeakt" på grunn av hudfarge, nasjonalitet, religion eller legning. Du kan mene akkurat hva du vil om dem, ingen lov nekter deg det. Men jeg skjønner hvorfor i alle dager det skal være lov å true og forfølge folk bare på grunn av deres opprinnelse eller legning? Lenke til kommentar
Kea Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Jeg skulle klage over noe her, men så glemte jeg hva på grunn av diskusjonen jeg nettopp leste. Det irriterer meg. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Et eller annet om kronprinsfolket nesten hver gang man skal sjekke nyhetssider. Er så lei av å se de figurene der. 1 Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Et eller annet om kronprinsfolket nesten hver gang man skal sjekke nyhetssider. Er så lei av å se de figurene der. Juni og Juli er tiden for å unngå nettaviser. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Nyheter må man helst se iallefall. Siste: nå har de arresert "greven" for planlagt terror i Frankrike. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Greven irriterer meg. Håper han får seg et par tiår til i fengsel. Mannen er splitter pine gal. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Rasismeparagrafen nekter deg bare å "true eller å forhåne noen, eller å fremme hat mot noen, forfølgelse eller ringeakt" på grunn av hudfarge, nasjonalitet, religion eller legning. Du kan mene akkurat hva du vil om dem, ingen lov nekter deg det. Men jeg skjønner hvorfor i alle dager det skal være lov å true og forfølge folk bare på grunn av deres opprinnelse eller legning? Trusler og forfølgelser er vel strengt tatt ulovlig uansett, enten det er på grunn av rasisme eller ei. Hva folk vanligvis sier i kommentarfeltene på VG/DB er da ikke trusler, men heller idiotiske meninger. Det burde ikke være straffbart å ha idiotiske meninger. Det er nettopp det som bryter med ytringsfriheten. 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Nettavisene kan selv velge hva de skal tillate. At de ikke vil ha slike utsagn på nettsidene sine skjønner jeg veldig godt. De vil ha kommentarfeltene der, fordi det bringer flere klikk, men de vil ikke ha de så fulle av hat at folk ikke lenger orker å bruke siden deres. Hadde det vært opp til meg hadde jeg fjernet alle kommentarfelt. Jo mindre arena disse meningene får, desto bedre. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Trusler og forfølgelser er vel strengt tatt ulovlig uansett, enten det er på grunn av rasisme eller ei. Hva folk vanligvis sier i kommentarfeltene på VG/DB er da ikke trusler, men heller idiotiske meninger. Det burde ikke være straffbart å ha idiotiske meninger. Det er nettopp det som bryter med ytringsfriheten. Det er som sagt ikke ulovlig å ha idiotiske meninger. Det som ble sagt var indirektr at rasismeparagrafen er teit fordi den bryter med ytringsfriheten. Det gjør den ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå