Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Ikke si noe stygt om Sigøynerne. De gjør jo ikke noe galt i det hele tatt. De vil jo bare helt fredelig sitte å tigge gatelangs i Norges byer. De gjør aldri noe kriminelt eller presser folk til å gi.

Sigøynerne med stor bokstav og greier. Ble nesten litt provosert, 3/10.

Så en kar i dag med et skilt hvor det stod at han trengte penger for å reise hjem igjen til Romania. I don't even.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GRRRRRRENSELØST irriterende diskusjon med min stefar, som nok en gang åpner kjeften om ting han har NULL peiling på.

 

"Syns du virkelig den konserten er verdt 740 pr billett?"

"Ja, jeg gjør det."

"Tsk, de spiller toppen en time."

"Nei, de spiller i over 2 timer."

"Det gjør det overhodet ikke."

"Jo, de gjør det. Bon Jovi spilte nesten 3 timer."

"Det er fordi han hadde langkonsert."

"Det har jo de også."

"Nei, det har de ikke."

"Jo. Jeg har vært på konserter og de har spilt maks i én time."

 

JEG KJENNER IKKE ENGANG TIL BANDET DET ER SNAKK OM MEN NÅR ANDRE SPILLER SÅ OG SÅ LENGE MÅ JO DE DET OGSÅ FORDI ALLE KONSERTER ER LIKE OG JEG BASERER MINE PÅSTANDER PÅ ERFARINGER SOM IKKE ER RELATERT TIL DETTE EMNET OG DERFOR HAR JEG RETT OG DU FEIL EOD.

 

Faen til irriterende slektninger altså!

Endret av Therawyn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du ikke fått med deg det nye opplegget..? Du kan velge 20 kanaler selv i tillegg til de faste. Valgte mine i går jeg faktisk. Bl. a History channel HD en av dem.

 

Kan desverre ikke dette da jeg og naboen deler innsignal med naboen i 2.Etasje. Vi må ta det vi får, eller det naboen velger, og de har ikke valgt noen.

Lenke til kommentar

Er det egentlig lov å "dele" slik på Get-abonnement? Minner veldig om cardsharing.

 

Får lov av Get, godkjent. Men egentlig er det ikke lov. Vi betaler for hver digitalboks til Get.

 

Unntaket er fordi vi bor i et hus med tre leiligheter, og det er bare linje inn til overetasjen. En ny linje inn hadde kostet mellom 30000 og 40000kr å legge i jorda. Derfor lar Get oss dele signal. Vi kan selv velge hvilke kanaler vi ser på, men vi, altså de to naboene kan ikke velge hvilke kanaler vi har på menyen.

 

Dette er etter digitaltvsendinger eneste måten vi kan få tv-signaler inn her. Derfor er nok Get greie. Vi har en signalforsterker som vi har fått av Get som gjør det mulig å bruke et signal til tre motakkere.

 

Jeg ville helst hatt eget innsignal, men har jo iallefall de fleste HD-Tv-kanalene.

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Nå stikker dere fingern i lufta og synser fælt Delvis og Therawyn. Hvor mye slikt koster avhenger helt av situasjonen, slik som om det kreves gravemaskin (og hvor mye), om rør som ligger der fra før kan brukes og lignende. Om det kreves mye manuelt arbeid og det allerede ligger en kabel tilgjengelig vil det naturligvis koste flesk. Noen få tusenlapper er kun en symbolsk sum og en sikkerhet for tilbyderne mot kunder som ønsker tilkobling, men kan risikere å ikke bruke den.

Lenke til kommentar

Jupp. Det tilsvarer "panten" på handlevogner. Nok til at de bare blir brukt av folk som faktisk skal handle og som setter dem på plass igjen. (Bortsett fra at du ikke får tilkoblingssummen tilbake slik du får med panten.)

 

De 5000 i netttilkobling sikrer at det bare blir brukt av folk som synes det er verd det, fordi de skal bruke det til noe. Inntektene kommer gjennom 300-400 kroner måneden i mange år. Og da blir det et regnestykke for leverandøren om de faktisk kostnadene ved tilknytning vil lønne seg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå stikker dere fingern i lufta og synser fælt Delvis og Therawyn. Hvor mye slikt koster avhenger helt av situasjonen, slik som om det kreves gravemaskin (og hvor mye), om rør som ligger der fra før kan brukes og lignende. Om det kreves mye manuelt arbeid og det allerede ligger en kabel tilgjengelig vil det naturligvis koste flesk. Noen få tusenlapper er kun en symbolsk sum og en sikkerhet for tilbyderne mot kunder som ønsker tilkobling, men kan risikere å ikke bruke den.

 

Ja det er sikkert forskjellig. Trodde liksom de hadde hovedkabler i nærheten siden der var linje inn i boligen fra før.

 

Sånn som det er her, gravde de ned noen svære grønne kabler inne på eiendommene her i 1994. Og det står en sånn koblingsboks i hjørnet her på min eiendom. Fra den trakk de bare en sånn vanlig coax cabel(tror jeg det er?) bort til veggen min. Den måtte jeg jo grave ned selv etterpå. Nå er den 20 år, noe som bør skiftes ut snart kanskje? Signalene er hvertfall helt fine på både Tv og brebånd enda.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

 

30 - 40 000 ??

3 - 4000 mener du vel. Skulle ikke tro det kostet det en gang. Betlate 1996 kroner for linje inn i 1996 jeg.

 

Huseier og Get som har sagt dette. Trenger gravermaskin og det er ikke billig å leie. Vi bor i et villastrøk, vet ikke hvor langt unna kabelgreiene er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Usaklig vondt i en eller annen spinalis-muskel baki skuldra / ryggen et sted, så legen har gitt meg museforbud. ><

 

Og alt jeg ville ha var noe smertestillende for muskler, som Brexidol eller Mobic …

Fnis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...