BadCat Skrevet 9. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Ja. Men det er en ok måte å spille økonomisk. Hva er økonomisk i å kjøpe noe som er dårlig? Det som er økonomisk er å spare opp den nødvendige sum penger og rette det mot kvalitet. Det blir omtrent som å kjøpe bukser til 4-500 kr som ikke bare har for jævlig passform men faller fra hverandre etter noen få vask når man kan kjøpe kvalitet til 1500 kr med bra stoffkvalitet, arbeide, passform, design og som i tillegg er såppas slitesterkt at det holder i 5-10 år. Eneste unnskyldning for å ha konsoll er dersom du er under 15 år, helt uten egne penger, slik at den eneste muligheten er å få en konsoll av mor og far. Man får jo ikke brukt konsoller til hverdagslige ting og da må man uansett ha en PC i tillegg. Beklager men jeg ser ikke det økonomiske i en konsoll, kun bortkastede penger. Det begynner også å trekke mot 17 år siden det kom noen konsollspill som var så gode at det alene forsvarte å ha en konsoll. 17,3" gaming notebook til 10-12k er evig mye bedre enn konsoll og kan brukes til langt mer enn en konsoll. En konsoll med skjerm eller TV er ikke så mye billigere enn én PC og spillene koster gjerne 20-25% mer på konsoll. Konsoller er for naive fjotter som ikke anerkjenner kvalitet og nytteverdi, Slik var det i gamle dager også da man hadde C-64 og Amiga. Den gangen kunne man gjøre litt av hvert på en C-64/Amiga, mens en konsoll var et forbannet leketøy fra start til slutt. I det minste fantes det gode konsolleksklusive spill på 80- og 90-tallet. Ta av skylappene slik at du ser utenfor konsoll-gulroten som henger foran nesen din. Endret 9. juni 2013 av BadCat Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 9. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2013 Jeg har mange konsoller jeg, i tillegg til PC da selvsagt. Konsoll er knall, og mange fantastiske spill får man jo ikke på PC. De som kun har PC er enten fattigjævler eller bryr seg ikke om gaming. Oh my! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2013 Jeg glemte å legge til at LCD-TV-er har så mye input lag at de ikke er egnet til å spille på. Hvordan man enn snur og vender på det er konsoller i dagens form lite egnet til å spille på. Konsoller kommer på sikt til å forsvinne da man enten vil spille på en datamaskin, direkte på TV-en eller på et nettbrett/moboltelefon. Kvinner hater også ekstra bokser på stuen så da kommer konsollen til å ryke ved første anledning. TV-ene fått stadig flere funksjoner og kraftigere prosessor, det er ikke alt for lenge til konsoller blir en raritet. Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 9. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2013 Snip Vil si du tar feil på så mange nivåer. Hvis du kun tenker på fortjeneste og avkastning, så kan du ikke ha det særlig gøy på fritida di. Verken konsoll eller PC er lønnsomt, med mindre du bruker dette i jobb-sammenheng da. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Jeg har mange konsoller jeg, i tillegg til PC da selvsagt. Konsoll er knall, og mange fantastiske spill får man jo ikke på PC. De som kun har PC er enten fattigjævler eller bryr seg ikke om gaming. Oh my! Hovedproblemet med konsoll er at spillmotorene er for avansert i forhold til syringsmulighetene man har med håndkontroll. Jeg elsker konsollplatformere og RPG-spill fra 80- og 90-tallet men det er sjanseløst å spille moderne spill med håndkontroll. Hvem er det som orker å fikle med en håndkontroll i slike spill når man kan spille på en PC med en mus som gir informasjon til spillet med en følsomhet på 1000 bevegelser per sekund. Å spille på konsoll isteden for PC er omtrent som å rive istykker kjøtt og grønsaker med fingrene isteden for å bruke en kniv. Det tar lengre tid og resultatet blir ikke bra pga skjeve, unøyaktige riv isteden for rette, presise kutt. Du kan tilberede middag fra grunnen av uten annet redskap enn kaserolle og stekepanne noen år fremover, så kan vi diskutere hvor bra konsoll er. En konsoll kunne vært bra, men i dagens form er den ikke det. Det nermeste man kommer positiv konsollutvikling er kanskje musen man kunne få bundlet med Mario Paint på SNES for 21 år siden. Rart at det er gått kun i feil retning siden den gang. http://www.youtube.com/watch?v=0g5l1ME6Yuo Endret 9. juni 2013 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 9. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2013 Noen spill er bedre med gamepad, andre med mus og tastatur. Ræva argument. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Ja, ditt argument er bedre. "Noen spill er bedre med gamepad, derfor kan vi overse alle spill som ikke er det." Jeg har både mus, gamepad, og tastatur på PC-en og velger etter bruksområde. På konsoll har man stort sett kun gamepad enten det er egnet eller ikke. Endret 9. juni 2013 av BadCat Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2013 De fleste spill som er bedre med gamepad, er enten; 1. Designet FOR gamepad. 2. Simpelt. Se f.eks på de som spiller skytespill ala CS eller strategispill ala Starcraft. Hadde det fungert med gamepad? Kanskje i single-player. På easy. Hva med World of Warcraft, med 200 forskjellige actionbars? Ikke sjans å bruke gamepad der. Gamepads fungerer best i simple spill, som Pacman, Mario, Tetris, og andre spill hvor du egentlig har bare noen få knapper og retninger å gi deg ut på. Straks spillet begynner å øke antallet knapper eller "dimensjoner" i spillet, faller gamepads etter. Bestemte jeg for å spille Just Cause 2 med bare Gamepad. Jeg får det til, absolutt! Men det er veldig tungvindt. Jeg savner å bruke mus, som gir meg bedre presisjon, raskere reaksjon og mer kontroll over situasjonene jeg havner i. Men for spill som , Pokemon, Zelda, og lignende, er en pad mer enn nok. Kort sagt, en gamepad er fint for spill med få knapper og liten kompleksitet. For mer avanserte spill, trenger man mus og tastatur. (Unntakene er selvfølgelig flight-simulatorer, bil-racere, og lignende. Men de har egne "gamepads") Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 9. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Joda, men så får jeg spilt alle de fete spillene som fattige folk ikke får da. Fantastisk. Og hva faen er et simpelt spill om det er pga antall knapper/taster man bruker? Enda mer tilbakestående argumenter, bravo. Endret 9. juni 2013 av Ginecólogo Necrolamedor Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2013 Simpelt = ikke avansert. Enkelt. Lett å lære. Andre eksempel: Super Meatboy, Giana Sisters, Mark of the Ninja. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Du er vel klar over at det er tidkrevende å spille. Du kan ikke spille uten å avstå fra muligheten til å disponere tiden på noe annet. Du velger å brukte tiden din på det på bekostning av det du ikke får tid til. Om du så får uendelig mye penger, alle konsoller, datamaskiner og spillene som eksister, alle filmer og musikk som er utgitt, sportsbiler, privatfly, et privat cruiseskip, kan du likevel kun være étt sted om gangen og det vil ikke være mulighet å gjøre du har lyst til eller bruke alt. Dette er også hovedårsaken til at jeg mener konsoll er et dumt valg kontra å velge noe høyere siden det er tiden som er det mest dyrebare vi har i våre korte liv. Når konsoll er så begrenset som det er ønsker jeg å bruke tiden min på noe bedre siden det største problemet i livet er å få tiden til å strekke til. Dersom man for eksempel velger å kutte ut absolutt alt bortsett fra søvn, mat, dusj og en halvtimes daglig luftetur og velger å bruke16 timer hver dag på å spille World of Warcraft, er det fremdeles ikke nok tid til å gjøre alt man vill i spillet. Kanskje man til og med blir sliten av og til slik at u må ta en liten hvil eller sovner foran skjermen på bekostninga v å ikke rekke diverse i spillet. Når klokken blir 3 og det daglige innholdet starter om igjen, får man aldri muligheten til å hente inn det tapte fra dagen før. Når uken er omme er raiding-progressen på godt eller vondt for den uken froseglet inn i evigheten. Hvis man først skal bruke tid på noe bør man sørge for at man gjør det på en god måte. Helt greit med folk som spiller konsollspill som er egnet å styre med gamepad, men når folk spiller FPS-spill på konsoll så er det omtrent som de har vært utsatt for trepanasjon med den uheldige konsekvensen at alt vettet rant ut. Endret 9. juni 2013 av BadCat Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 9. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2013 Folk som sender filpaths isteden for selve fila.. fyy f Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 9. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2013 Hvorfor finnes ikke 1. Søndagsdag Søndags kveld irriterer meg noe så sinnssykt. Fordi søndag allerede er 2. fredagsdag. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 9. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2013 Fordi søndag allerede er 2. fredagsdag. Enda verre er det at 1. 17.maidag ikke finnes. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 9. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2013 Hvis man først skal bruke tid på noe bør man sørge for at man gjør det på en god måte. [/img] Som f.eks å spille fantastiske konsolleksklusiver? 1 Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 10. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2013 Som f.eks å spille fantastiske konsolleksklusiver? Hvor får du det fra at folk som gamer på PC er fattiglus? Jeg er sikker på at PC'en min kosta nesten 10x så mye som den latterlige PS3'en din! 3 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 10. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2013 Hvor får du det fra at folk som gamer på PC er fattiglus? Jeg er sikker på at PC'en min kosta nesten 10x så mye som den latterlige PS3'en din! Så om jeg kjøpte PS3en på launch til 7000 så kosta PCen din 70 000? Men neida, jeg gjorde ikke det. Og jeg har PC jeg, er først og fremst en PC-gamer. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 10. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2013 Hadia Tajik. 9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå