Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at de gjør det som de gjør nå, er at så mange aldri installerte de store oppdateringene når de var "frivillig". Og så fikk Microsoft dårlig rykte fordi det var så mye sikkhets- og stabilitetsproblemer og annet.

 

Jeg kjenner det problemet fra min egen tid som utvikler. Kunder som klager over en feil, og du svarer "Jammen, den feilen ble rettet for 3 år siden, og dere fikk oppdateringen tilsendt." Hvorpå kunden svarer at "Vi har da ikke tid til å å drive med oppdateringer av systemet, det burde virket fra starten av så vi slapp slikt." For ikke å snakke om de som ikke rapporterer feil, men beklager seg til andre over at de aldri bli rettet.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting irriterer meg mer enn syklister i veibanen, spesielt når det er oppmerket egen sykkelsti langs veien og syklistene likevel skal bruke veibanen og gjerne 2-3 i bredden, uten å slippe forbi oss.

 

Helt enig! Greit nok med syklister som faktisk kan å sykle fort, og ligger tilnærmet fartsgrensen. Men når det kommer slike som ligger i veien bare for å ligge i veien blir jeg mektig irritert!

Lenke til kommentar

Ideelt sett ville jeg ikke hatt syklister nær veibanen i det hele tatt, jeg er skeptisk til selve sykkelstiene, hvertfall i min hjemkommune, hvor det knapt er plass for forbikjøring så lenge det er motgående trafikk siden veiene faktisk ikke er utvidet mtp dette men heller blitt "skrumpet" inn til fordel for syklister..

Lenke til kommentar

Helt enig! Greit nok med syklister som faktisk kan å sykle fort, og ligger tilnærmet fartsgrensen. Men når det kommer slike som ligger i veien bare for å ligge i veien blir jeg mektig irritert!

Hvis det ikke er noe sykkelsti eller fortau der jeg sykler, og det kommer en bil (eller flere). Så svinger jeg inn til sia og venter til bilen(e) har kjørt forbi.

 

Irriterer meg for at jeg kun har 0.5 Mbit/s i opplastingshastiget på brebåndet mitt. Tar evigheter å synkronisere backup med Google Drive. Irriterer meg også at selvom det hadde vært bygd ut fiber der jeg bor, så hadde jeg ikke hatt råd til det uansett. :/

Lenke til kommentar

Nei, det gjør ikke det. Gangvei er for de gående og syklister har ikke rettigheter der. Les linken jeg sendte.

 

For alt du vet kan det være han mente gang- og sykkelsti, slik det som oftest er. Jeg kan regelverket, det er ikke det som er poenget. Poenget er syklister som ikke bruker alternative veier de har lov til å bruke, men heller bruker bilveien - noe som veldig ofte skjer. Det er sinnsykt irriterende.

Lenke til kommentar

Det er ingen grunn til det da det er det den sier.

 

Som oftest er gang- og sykkelveier beregnet på sykkeltrafikk i begge retninger. Dersom ikke gangtrafikken er veldig stor på disse veiene bør du velge å sykle her fremfor å sykle i veibanen.
Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...