Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Tenker på at tunfisken er høyt oppe i næringskjeden og eksponert for radioaktivt nedfall og diverse annet.

 

Det er også umoralsk å ete slik fiskefaen.

Alle tunfiskartene er utnyttet maksimalt, eller er overfisket. Kvotene settes altfor høyt, og i tillegg regnes det med et omfattende ulovlig fiske. Det er også ofte problemer med bifangst av haier, delfiner, skilpadder og albatrosser når det fanges tunfisk.

 

Kan du gi meg en liste på ren, frisk og næringsrik mat jeg kan kjøpe i Norge? Har ikke helt oversikten der.

 

Forsøk med lokalt dyrkede grønsaker dyrket i næringsrik jord om noe slikt finnes der du bor. Kortreist mat som ikke har vært innom frabrikkprossesering.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøveeskamen om to dager, fikk en melding av samf. læreren at jeg må ha muntlig høring i morra, som jeg ikke fikk hatt fordi jeg var syk. Hvor vanskelig er det å gi beskjed MER enn 24 timer før når ho VET at jeg har en prøveeksamen jeg skulle ha øvd til.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du ser Penn & Teller's Bullshit episode om Organic Food.

Tips: det er bullshit.

 

All mat er organisk:p Det er likevel gunstig om maten er dyrket i næringsrik jordsmonn isteden for industriell rovdrift der jorda utarmes for næring pga man kjører på i høyere tempo enn naturen greier.

 

Har du smakt ordentlig tunfisk? Grillet tunfisk smaker ikke akkurat det samme som kattematen du får på boks.

 

Ikke snakk stygt om kattemat. Jeg er en katt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...