BadCat Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Tenker på at tunfisken er høyt oppe i næringskjeden og eksponert for radioaktivt nedfall og diverse annet. Det er også umoralsk å ete slik fiskefaen. Alle tunfiskartene er utnyttet maksimalt, eller er overfisket. Kvotene settes altfor høyt, og i tillegg regnes det med et omfattende ulovlig fiske. Det er også ofte problemer med bifangst av haier, delfiner, skilpadder og albatrosser når det fanges tunfisk. Kan du gi meg en liste på ren, frisk og næringsrik mat jeg kan kjøpe i Norge? Har ikke helt oversikten der. Forsøk med lokalt dyrkede grønsaker dyrket i næringsrik jord om noe slikt finnes der du bor. Kortreist mat som ikke har vært innom frabrikkprossesering. Endret 13. mai 2013 av BadCat Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 Det er også umoralsk å ete slik fiskefaen. Tunfisken du har på brødskiven din er ikke utrydningstruet. Tunfisk er en hel familie av fisker, der noen av de er utrydningstruet. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg liker ikke tunfisk så du må gjerne spise opp alle om du vil. 1 Lenke til kommentar
Geevarghese Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg liker ikke tunfisk så du må gjerne spise opp alle om du vil. Du liker ikke tunfisk fordi det er main stream blandt "saueflokken" her ti llands Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 Nei, jeg liker ikke smaken. 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 Har du smakt ordentlig tunfisk? Grillet tunfisk smaker ikke akkurat det samme som kattematen du får på boks. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 Tunfisk fra boks = meh... Fersk tunfisk, gjerne lettgrillet = Fantastisk! Er kanskje noe av det beste jeg har smakt. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 At lypsylen jeg har brukt de siste ørten årene har gått ut av produksjon. >< Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 At lypsylen jeg har brukt de siste ørten årene har gått ut av produksjon. >< Welcher? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 Lypsyl Extreme. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 jeg trodde jeg ikke kunne mislike tyra Banks mer, så så jeg dette Lenke til kommentar
Occi Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 Forsøk med lokalt dyrkede grønsaker dyrket i næringsrik jord om noe slikt finnes der du bor. Kortreist mat som ikke har vært innom frabrikkprossesering. Jeg foreslår at du ser Penn & Teller's Bullshit episode om Organic Food. Tips: det er bullshit. 1 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) jeg trodde jeg ikke kunne mislike tyra Banks mer, så så jeg dette http://www.youtube.com/watch?v=m6Shpn5WCFs Latterlig dame. Spesielt pen er a heller ikke Endret 13. mai 2013 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 Har du smakt ordentlig tunfisk? Grillet tunfisk smaker ikke akkurat det samme som kattematen du får på boks. Har smakt begge deler, førstnevnte er selvfølgelig utrolig godt, men sistnevnte funker også godt i tunfisk-sandwich sammen med diverse andre ingredienser. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 Prøveeskamen om to dager, fikk en melding av samf. læreren at jeg må ha muntlig høring i morra, som jeg ikke fikk hatt fordi jeg var syk. Hvor vanskelig er det å gi beskjed MER enn 24 timer før når ho VET at jeg har en prøveeksamen jeg skulle ha øvd til. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Jeg foreslår at du ser Penn & Teller's Bullshit episode om Organic Food. Tips: det er bullshit. All mat er organisk:p Det er likevel gunstig om maten er dyrket i næringsrik jordsmonn isteden for industriell rovdrift der jorda utarmes for næring pga man kjører på i høyere tempo enn naturen greier. Har du smakt ordentlig tunfisk? Grillet tunfisk smaker ikke akkurat det samme som kattematen du får på boks. Ikke snakk stygt om kattemat. Jeg er en katt. Endret 13. mai 2013 av BadCat Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg overspiste i dag. 8 prosjoner middag og 3/4 brød på under én time. Nå føles det som jeg aldri har lyst på mat igjen. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 13. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg overspiste i dag. 8 prosjoner middag og 3/4 brød på under én time. Nå føles det som jeg aldri har lyst på mat igjen. Hvilken middagsrett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå