Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Over til noe helt annet: jeg irriterer meg over personer som synes ting er for dyrt (i norge). Det være seg småting som øl, røyk, bensin, matvarer, eller større ting som hus/leilighet og bil. Ting er så dyrt fordi vi har råd til det. Hadde vi ikke hatt råd, så hadde prisen gått ned. Så enkelt er det faktisk.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Jeg tulla. Og folk har ikke opplevd meg på fest. Har ikke fått muligheten. Går ann å pule og ha det gøy edru.

Jeg har vært på en god del fester, både som sjåfør, brisen, full etc.

Kjenner meg selv ganske godt, vet hva som skal til for å få det ekstra artig, digg å ta seg selv litt mindre høytidelig, åpne seg litt mer, få litt mer energi, bli litt varmere i toppen, litt mer selvtillit osv. Når du da får god kjemi med ei berte i samme situasjon blir det fort litt magi/lykkerus etc.

 

Og ha det gøy edru kan man gjøre på dagtid, trenger ikke fucke opp døgnrytmen bare for å være rundt fulle folk sent på kvelden, oget å pule ei tipsy berte når man selv er edru føles litt sleipt, det å pule edru berter når du er edru føles mer seriøst.

 

Utdyp, please!

Failet hardt på 1rm i mark, skal trøste meg med latterlige mengder mat og helmelk den neste uka, sånn at når jeg kjører på med en kraftig PWO-overdose neste tirsdag så går 200 opp som om det var teknikkskiver.

Lenke til kommentar

Over til noe helt annet: jeg irriterer meg over personer som synes ting er for dyrt (i norge). Det være seg småting som øl, røyk, bensin, matvarer, eller større ting som hus/leilighet og bil. Ting er så dyrt fordi vi har råd til det. Hadde vi ikke hatt råd, så hadde prisen gått ned. Så enkelt er det faktisk.

 

Utrfordringen er at mange varer som man må ha i hverdagen er så dyre at det for mannen i gaten blir lite igjen til å kjøpe mindre viktige men likevel høyt ønskede varer til tross for at disse stort sett er rimeligere enn noen sinne. Det er faktisk ikke alle som har så god råd og kanskje heller ikke mulighet til å ha en godt betalt jobb pga sykdom og andre årsaker. Hva hjelper det at man kan få en fullverdig PC for 8k eller streame filmer og serier for 79 kr i måneden når alt nødvendig er så dyrt at det blir lite til overs til slikt. Man kan sikkert få ugunstig mat for 50-75 kr dagen, men å kjøpe noe som er gunstig å innta over tid koster raskt 2-300 kr/dag. De ferreste har råd til 6-9k i måneden til mat, eventuelt får de kun råd til mat og lite "luksus" og da har jeg ikke engang nevnt hvor tidkrevende det er å lete frem gunstige matvarer da mesteparten av fokuseringen er på å selge søppel eller feilaktig påståtte sunne varer.

 

De fleste varer man finner i butikker er dyre for sluttbruker pga det unødvendig tunge systemet vi bruker med arbeidere, transportkjede og butikker med profittjag og avgifter i hvert ledd. Hvofor skal folk betale 10 ganger kostnaden for klær og andre varer når det ikke er nødvendig? Det meste kan i dag automatiseres og sendes ut til folk som ønsker varen for en brøkdel av kostnaden for dagens synstem hvor folk går i butikker og kjøper varer til 10x kostnaden. Feks ved hjelp av helautomatisert produksjon og pakking med kun mennesker til å bemanne transport og hentebod. Når skal man fjerne unødvendige ledd slik at flest mulig folk får det de behøver for en lavere totalsum enn i dag. Feks ved mat bør minst 75% av kostnaden ligge i gode og forsvarlige råvarer, ikke til profitt i adre ledd.

 

Ikke at det er gunstig å røyke så mye og jeg sluttet å røyke for 10 år siden, men forsøk å røyke for 50-100k i et par år for så å komme tilbake og si at det ikke er dyrt. Problemet med røyk er at folk som er "avhenggige" av varen kjøper den til tross for at det medfører at de ikke får råd til annet de gjerne kunne ha trengt. Det er ikke slik at folk koster på seg gjenstander eller tjenester de trenger i hverdagen og weekendturer før de bruker penger på røyk. Det haddde vært helt greit så lenge tobbakksavgifte hadde vært reservert brukergruppen som betaler avgiften og kommet disse til gode, men slik er det ikke. Inntil øremerking av tobakksavgiften kommer på plass burde 20 sigaretter koster 10 kr og ikke knappe 100 kr. Salg av tobakk burde forbys eller eventuelt selges i vært små kvoter utskrevet av lege fremfor å loppe brukerne for penger.

 

Samfunnet vi lever i er ikke konstruert for å gangne de mange, men et pyramidespill som gagner de over middels oppe i pyramiden og spesielt de få 2-5% i toppen. Det er ikke vanskelig for de få å sette høye kostnader for de mange når de få uansett har midler til eget forbruk om prisen ut på varer og tjenester hadde vært hundre eller tusen ganger den opprinnelige verdien.

 

Siden penger er basert på gjeld og det er ønskelig at folk flest har gjeld slik at de kan holdes nede er det desverre slik at mat, klær, bolig, transport/bilhold, tjenester og mye annet blir dyrere enn nødvendig samtidig som det alltid er ett eller annet Flavor of the Month-produkt å kjøpe for å holde folk kontinuerlig fastlåst i gjeld.

 

Det er mer slavedrift i dag enn for et par hundre år siden eller noen tusen år tilbake for den saks skyld selv om vi liker å tro at vi er fri. Hvorfor er folk villig til å jobbe for penger før de har satt seg inn i hva penger er? (Problemet er ikke penger i seg selv men hvilke penger vi er pålagt å bruke og hvem som regulerer dem.) Hvorfor er ikke fiat-penger, fraksjonsbanksystemet og mekanikken bak tema på skolen? Hvorfor godtar ikke folk å være undertrykt? Hvorfor lures folk til å tro at samfunnet anerkjenner minoriteter, en gruppe med <=49.9% representasjon i befolkningen, når dette ikke er fakta og enhver politisk ukorrekt mening ties? Hvorfor godtar folk å leve i et samfunn der frihet og handling er sterkt regulert av trusler om vold samtidig som at majoriteten er enige om at ingen skal ha rett til å utføre voldshandlinger?

 

Hvorfor mangler folk prinsipper for å gjøre det som er riktig men straks spør "what's in it for me?" eller slavisk tilber pengeguden og velger det som er mest lønnsomt over det som er riktig?

 

Hvorfor har folk flest et sterkt ønske om frihet og selv-anarki samtidig som de etter beste dobbeltmoral godtar å leve i et samfunn som er bortimot så langt unna frihet og fravær av politisk autoritet som det er mulig å kome med unntak av et overvåkningssamfunn med 24/7 overvåking og innskrenking av alle frtiheter under falske løfter om trygghet, noe som vi i dag er étt skritt unna?

 

Det er så mye ignoranse og ubevisst dobbeltmoral blant befolkningen at det er til å bli kvalm av. "De sa det på TV og da er det sikkert slik." "Det stod i skoleboken og da trenger jeg ikke tenke selv eller stille spørsmål rundt årsak og efekt."

 

Skjerpings folkens.Snart skal dere sikkert feire 17. mai. og late som alt er fint og ignorere (stenge ute) det faktum det er heller lite å feire og at folk heller burde gå i protesttog mot den undertrykkelsen vi daglig utsettes for ved å bo i dette "verdens beste land å bo i". Selv om det fins positive sider ved å bo i Norge er det umulig å bo her uten å undertrykke behov for frihet og individualisme.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok BadCat nå skriver du så mye dritt at jeg er nødt til å blokkere deg er det mulig seirøst

 

Jeg begrunner meningene mine og da forventer jeg det samme av deg. Det er vel særegne regler som gjelder for deg og du mister selvsagt heller ikke retten til din egen mening med å avfeie andres. Med mindre du akter å begrunne hvorfor meningene mine er bunk bør du helst avstå fra å kalle de drit. Du er omtrent like seriøs som folk som sier "Jeg misliker x" uten å spesifisere hvorfor.

 

I et samfunn er det meningen å samarbeide slik at flest mulig får det best mulig og dekket flest mulig behov, ikke å utnytte andre, skape flest mulig hindringer for andres selvrealisering eller bidra til ineffektivitet. Årsaken til at vi kan leve på en løgn om at det er godt å bo i Norge er at vi kynisk og ansvarsløst utnytter folk i andre deler av verden som er dårligere stilt. Det kommer en dag hvor dette ikke lenger vil ¨være mulig og da går vi på en solid smell. Økonomien og fremskritt andre steder i verden er i kraftig vektst og vi kan risikere å bli akterutseilt innen få år. Det er så fint å bo i Norge, vi kan utnytte arbeidskraft til under én krone i timen, produsere varer for 50 kr og selge de for 1000 kr eller til og med på ekstreme 75% salg selge de for kun 250 kr. Innen 20 år håper jeg at det er kommet så avansert 3D-printing at det for en rekke varegrupper holder å betale noen kroner til de bak designet og råvarer for å få produkter isteden for å kjøpe de i butikk til mange ganger verdien.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Fordelen med å drikke når du er 15 år er at en rusbrus er nok til å bli stup drita. Billig i drift på den tiden.

 

For noe tull og tøys.

Lenke til kommentar

At adobe gjør livert surt for meg når jeg bruker Wimp! Jeg mener adobe air versjon 3.7 gjorde at all musikk hakka å sto i, gikk jo ikke ann å høre på noe som helst!

 

Enda værre at de ikke lar deg laste ned eldre versjoner...så jeg endte opp med å laste ned adobe air 3.5 fra PIRATBUKTA

 

FY ADOBE :realmad:

 

edit: Nå kan jeg endelig høre musikk igjen :D Må bare passe på at jeg ikke går i update fella når jeg fyrer opp Wimp!

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...