Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greia er at folk under 18 år tror de må drikke for å ha det gøy og feste. Tro meg: jeg kan ha det dritgøy med en flaske brus. Det handler ikke hva man drikker eller hvor full man er, det handler om hvem man henger med og hva man gjør.

 

Jeg er mindreårig, og derfor holder jeg meg unna. Det er ikke kult eller nødvendig å drikke i en så ung alder. Jeg veit, jeg er teit ass.

Lenke til kommentar

Har en venn som ofte er med når vi hygger oss med alkohol uten å drikke dersom det er i en ukedag ettersom han jobber i barnehage og ikke kan møte opp bakfull og drikker pepsi istedenfor dersom vi er i kollektivet han bor i eller i nærheten og jeg har vært med på byen uten å drikke en gang fordi jeg ikke kunne drikke den dagen og det har ikke vært no problem. Skal sies at byturen var på en mandag, hadde ikke orket i en helgedag når det er så masse folk. Kommer vel an på hva slags fester man er på, men når folk bare har noen få øl i magen og folk bare prater og har det kjekt ser jeg virkelig ikke problemet, er bare å stikke når folk begynner å bli litt vel rød i kinnene

 

Greia er at folk under 18 år tror de må drikke for å ha det gøy og feste. Tro meg: jeg kan ha det dritgøy med en flaske brus. Det handler ikke hva man drikker eller hvor full man er, det handler om hvem man henger med og hva man gjør.

 

Jeg er mindreårig, og derfor holder jeg meg unna. Det er ikke kult eller nødvendig å drikke i en så ung alder. Jeg veit, jeg er teit ass.

lol, vedder på at du bor i en bygd
Lenke til kommentar

Det var ikke det jeg gjorde heller. Jeg bare irriterer meg over at det ikke går an å dra på en eneste fest uten at man nesten må drikke med mindre man vil bli sett på som rar eller "outcast" liksom. At jeg må kjede meg hjemme i stedet for å feste bare fordi jeg ikke vil drikke.

Man kan si det sånn at det rett og slett ikke er sosialt akseptert å ikke drikke på fest. Det irriterer meg.

Skjønner. Men da sier jeg meg uenig. Går fint an å ikke drikke på fest uten å bli sett på som rar, drikk brus eller noe. Og hvis noen bryr seg, gi faen. Eventuelt si at du har sprit blanda i brusen på forhånd.

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

You have no idea. Bor vel i en av de verste drikkebygdene i Norge selv og moro er ikke tilstedeværende uten fire ølfat og 10 liter hjemmebrent. Slåssing er ikke valgfritt og man må denge ned minst en tilfeldig person i løpet av en fest. Man skal helst ødelegge mest mulig av en anen persons eiendom og innendørs blir automatisk utendørs.

Lenke til kommentar

Skjønner. Men da sier jeg meg uenig. Går fint an å ikke drikke på fest uten å bli sett på som rar, drikk brus eller noe. Og hvis noen bryr seg, gi faen. Eventuelt si at du har sprit blanda i brusen på forhånd.

Jeg liker ikke å lyve i det hele tatt, så nei til den siste. Og er godt mulig at det går ann, men aldri har det skjedd at noen fortsatt vil ha meg med på fest etter at jeg forteller at jeg ikke drikker.

Lenke til kommentar

Ja, ungdomstiden er rar. Du kan i hvert fall prise deg lykkelig over at du har forstått ganske mye i ung alder. Vennene dine er nok på ditt nivå om en 5-10 år. :)

Haha, ja. Folka i klassa mi er liksom "Å, herregud! Du må jo drikke da!", og jeg spør "Hvorfor?". Og svarene jeg får er alltid like dårlige... "Fordi det er gøy. Har du noen gang vært full? Nei, hvordan kan du vite ditten og datten da?"

 

Teit IMO.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Haha, ja. Folka i klassa mi er liksom "Å, herregud! Du må jo drikke da!", og jeg spør "Hvorfor?". Og svarene jeg får er alltid like dårlige... "Fordi det er gøy. Har du noen gang vært full? Nei, hvordan kan du vite ditten og datten da?"

Får nøyaktig samme svarene når jeg meddeler at jeg ikke drikker. Er bare 96-er selv.

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Skjønner godt at folk ikke liker deg på fest hvis du har den holdningen til helt vanlige alkoholholdninger.

 

De fleste liker å drikke seg full, miste hemninger, pule osv, du trenger ikke være så arrogant over at du har sett lyset og ikke drikker.

Endret av Zodihax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...