Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skjønner poenget mitt, tror jeg.

 

Nei, faktisk ikke. Jeg begriper ikke at nordmenn greier å bli støtt av at utlendinger går ut på gaten, tar på seg pene klær og deltar aktivt i den største dagen i året i Norge.

 

90% av folka som klager over at disse utlendningene skal ha sine egne flagg i barnetoget bruker de resterende 364 dagene til å klage på "pottitlandet Norge AS" og "den siste sovjetstaten"!!!!! etc.

 

Dere må bestemme dere. Kan ikke være nasjonalist når det passer dere og hate Norge resten av tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det burde nå være ganske tydelig for en oppegående person at det å urinere på et avdødt menneske foran de pårørende ikke er i samme skala som å urinere på et stykke tøy som skal representere et geografisk område.

Samtidig så har man ikke to begravelser samtidig, man hedrer bare en om gangen. "Begge var svært aktive folk, og hun og han hadde flere nære venner, kanskje han noen flere enn henne."

 

Av alle andre dager i året man kan gå rundt å feire med sitt eget flagg, hvorfor velge akkurat denne dagen til å hedre sin EGEN nasjon, når vi som nasjon har latt dem bo i VÅRT land. Da bør de også ta del i felleskapet og den NORSKE tradisjonen, og ikke henge seg opp i sin egen nasjon, de står fritt til å flytte tilbake, men velger å bli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gir blanke i symboler. Symbolikk, flagg og identitet er bullshit og burde kastet i søppelet sammen med religion og diskriminering.

 

Feller ikke en tåre om så noen hadde tørket seg i ræven med det norske flagget. Det betyr ikke at jeg ikke liker Norge, det betyr bare at jeg ikke bryr meg om det tøystykket som ikke betyr en døyt.

Enig.

 

Ja, på min nasjonaldag vil jeg det. Hadde du vaiet med norges flagg på irans gater på deres n.dag så hadde du blitt skutt. Det er vår dag, hvorfor skal de gå rundt å vifte med sine flagg? Det synes jeg er både smakløst og direkte respektløst.

Er det den veien vi vil gå? Mot Iran? At DU blir fornærmet av deres handlinger, er strengt tatt ditt problem. Det burde ikke være relevant for hvorvidt det skal være lovlig å veive med andres flagg, eller ei.

Lenke til kommentar

Bedt på bursdagsfest til to forskjellige kamerater neste helg. De tilhører hver sin side av vennekretsen min, så jeg må velge mellom en av de.

Hva i all verden har jeg gjort for å fortjene dette?! :hm:

Du stikker til den som du tror blir kjedelig først, også drar du videre til den du tror blir mer livlig.

Lenke til kommentar

Woopdidoo jeg flagger naziflagget på en medaljesermoni for krigshelter. Gå hjem å grin. Er du støtet? Huff så leit da!

 

Ahh nazi-analogier! Aldri en internett-diskusjon uten!

 

Det er akkurat det jeg snakker om. Symbolikk. Hvem sier at naziflagget trenger å bety noe, det er han/hun som holder flagget som skal snakke for seg, ikke flagget.

 

Lenge leve ytringsfrihet! Ikke la dere lure av moralister som blir støtet av tøystykker!

Lenke til kommentar

Er det den veien vi vil gå? Mot Iran? At DU blir fornærmet av deres handlinger, er strengt tatt ditt problem. Det burde ikke være relevant for hvorvidt det skal være lovlig å veive med andres flagg, eller ei.

 

Jeg mener ikke at det skal være forbudt og burde bøtelegges, men jeg synes det er unødvendig å flagge andre lands flagg på vår nasjonaldag, og jeg ser absolutt ingen grunn til å gjøre det

 

 

For å sette det veldig på spissen, så burde det da også vært lov å kalle barna sine for Vidkun Quisling også. At du blir fornærmet av det burde ikke være relevant for hvorvidt det skal være lovlig å kalle barna sine det man vil heller.

 

Joda, så.... Ellers?

 

Nå brukte han akkurat samme argumentet, da, jeg prøvde bare å illustrere et poeng.

Lenke til kommentar

Du stikker til den som du tror blir kjedelig først, også drar du videre til den du tror blir mer livlig.

Ikke veldig lett, da festene foregår ca 2 timer ifra hverandre, pluss at den ene er en med resturant og utested, imens den andre er vors så ut på puben etterpå.

 

Men, skal i konfirmasjon dagen etter, så jeg tror jeg drar på den som er nærmest der jeg bor :tease: Da blir valget lettere også!

Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg snakker om. Symbolikk. Hvem sier at naziflagget trenger å bety noe, det er han/hun som holder flagget som skal snakke for seg, ikke flagget.

 

Lenge leve ytringsfrihet! Ikke la dere lure av moralister som blir støtet av tøystykker!

 

Du hadde ikke blitt støtet hvis jeg hadde gjort det, med andre ord? Det hadde vært helt greit?

Lenke til kommentar

Ikke veldig lett, da festene foregår ca 2 timer ifra hverandre, pluss at den ene er en med resturant og utested, imens den andre er vors så ut på puben etterpå.

 

Men, skal i konfirmasjon dagen etter, så jeg tror jeg drar på den som er nærmest der jeg bor :tease: Da blir valget lettere også!

Vors og Pub har en høyere sannsynlighet for gode historier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at det skal være forbudt og burde bøtelegges, men jeg synes det er unødvendig å flagge andre lands flagg på vår nasjonaldag, og jeg ser absolutt ingen grunn til å gjøre det

 

 

For å sette det veldig på spissen, så burde det da også vært lov å kalle barna sine for Vidkun Quisling også. At du blir fornærmet av det burde ikke være relevant for hvorvidt det skal være lovlig å kalle barna sine det man vil heller.

 

 

 

Nå brukte han akkurat samme argumentet, da, jeg prøvde bare å illustrere et poeng.

Igjen, hva du mener er unødvendig er fullstendig irrelevant. Jeg ser ting jeg ikke liker, eller er uenig i hele tiden, men jeg ville aldri hindret noen i å gjøre ting jeg personlig er uenig i.

 

Jeg ser heller ingen grunn til at det skal være ulovlig å hete Vidkun Quisling. Det finnes ikke et eneste oppegående menneske som uansett ville kalt barnet sitt det, om du da ikke er en fanatisk nazist, som igjen kan ekskluderes fordi jeg nevner oppegående mennesker.

Lenke til kommentar

Du hadde ikke blitt støtet hvis jeg hadde gjort det, med andre ord? Det hadde vært helt greit?

 

Ville nå tro at jeg var ganske tydelig. Nei jeg ville ikke brydd meg. Du har all rett til å flagge hva du vil.

 

Jeg vil derimot ikke være enig med deg, og hvis du støtter nazismen så er du en douche uten at flagget skal snakke for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...