Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva synes dere da, angående flaggdebatten

 

Synes det er fullstendig tilbakestående å kalle det begrensning av ytringsfrihet ved å nekte å la Norges flagg være det eneste på NORGES nasjonaldag. Jeg ser absolutt ingen grunn til å drive å vaie med verken polsk, tysk, iransk eller svensk flagg på vår nasjonaldag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så fordi du ikke ser noen grunn til at de skal gjøre det, så vil du nekte dem det?

 

Ja, på min nasjonaldag vil jeg det. Hadde du vaiet med norges flagg på irans gater på deres n.dag så hadde du blitt skutt. Det er vår dag, hvorfor skal de gå rundt å vifte med sine flagg? Det synes jeg er både smakløst og direkte respektløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gir blanke i symboler. Symbolikk, flagg og identitet er bullshit og burde kastet i søppelet sammen med religion og diskriminering.

 

Feller ikke en tåre om så noen hadde tørket seg i ræven med det norske flagget. Det betyr ikke at jeg ikke liker Norge, det betyr bare at jeg ikke bryr meg om det tøystykket som ikke betyr en døyt.

Lenke til kommentar

Er du tilbakestående?

Ja, jeg er tilbakestående. Eller vent, er jeg egentlig det? Jeg klarte jo fint å svare på ditt spørsmål om jeg er tilbakestående. Dette betyr da i det hele at jeg ikke er tilbakestående. Hehe. Sykt, eller hva?

 

Når noen henger opp et annet flag på VÅR nasjonaldag, synes jeg nesten det er litt håning. Litt som å ta med seg partyhatt i begravelse.

Dritkul sammenligning, hehe!
Lenke til kommentar

Hadde du vaiet med norges flagg på irans gater på deres n.dag så hadde du blitt skutt.'

 

Fantastisk argument! Da har jo vi en god mulighet til å vise at vi er et mer åpent og tolerant land enn Iran, ved å tillate det, ikkesant? ;)

 

 

"Siden de ikke tillater det, skal IHVERTFALL ikke vi tillate det." Ahhh, verdens beste tankegang.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Fantastisk argument! Da har jo vi en god mulighet til å vise at vi er et mer åpent og tolerant land enn Iran, ved å tillate det, ikkesant? ;)

 

Du skjønner poenget mitt, tror jeg. De får lov til å bære flagget så fritt de bare vil i gatene når som helst, men jeg synes det er unødvendig å vifte med utenlandske flagg på nasjonaldagen vår.

 

Jeg synes forresten fortsatt at dere kan komme med argumenter MOT istedenfor å bare latterliggjøre mine.

Lenke til kommentar

Du hedrer jo ikke tøystykket, men symbolet for vårt land, og de som døde for å beskytte det.

 

På samme måte som man hedrer en kiste ved en begravelse.

 

Jeg kan sverge på at jeg nevnte symbolikk oppi alt det der også. Begravelse er ikke en passende analogi fordi det opplagt er for å støte de pårørende. Et flagg støter ingenting annet enn en imaginær nasjonalitet basert på en usynlig grense som sier hvilke regler du skal følge og hvem som bestemmer over hva.

 

Det burde nå være ganske tydelig for en oppegående person at det å urinere på et avdødt menneske foran de pårørende ikke er i samme skala som å urinere på et stykke tøy som skal representere et geografisk område.

 

Jeg er ikke en anarkist og jeg har ingenting imot Norge. Jeg klarer bare å skille mellom hellige symboler og realitet.

 

Woopdidoo jeg flagger et svensk flagg på 17.mai. Gå hjem å grin. Er du støtet? Huff så leit da!

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...