Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si meg enig faktisk. Å irritere seg over prisen Ebay og lignende tar, er ikke vits å bruke tid på. Ebay (og lignende) er ikke noe du er tvunget til å bruke, men gjør av egen vilje.

 

Skatt derimot, eller NRK-lisensen, da kan vi begynne å snakke.

 

Men det er jo ganske irriterende når en tjeneste du bruker plutselig dobler prisene, uavhengig av om den er nødvendig eller ikke.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Øi, ikke tving meg til å bli melankolsk her på en fredagskveld. Ikke mange mulighter for en ufaglært stakkar med oppgitthet som mest fremtredende egenskap.

Kontakter. Jeg har ikke annen utdanning enn videregående, likevel sitter jeg på en jobb som er gull verdt.

Men det er jo ganske irriterende når en tjeneste du bruker plutselig dobler prisene, uavhengig av om den er nødvendig eller ikke.

Ser på det som en selvfølge jeg. Er da alltid mulig å benytte seg av konkurrenter?

Lenke til kommentar

Skatt? Er du irritert på skatt?

Den vanlige lønnsskatten? Nei. Skatt på alle matvarer og tjenester man benytter seg av? Ja. Skatt på arv, skatt på gaver, og alt det andre? Ja.

 

Basically. Alt vi tjener av penger. Hvorfor må vi betale både lønningsskatt og så enda en skatt på det vi bruker pengene på? :p

Lenke til kommentar

Fordi skatt innkreves under trusler om vold og strider mot de grunnleggende prislipper om at dersom trusler om vold er forbudt den ene veien er det også forbudt den andre veien.

 

Vold er enhver handling rettet mot en annen person som ved at denne handlingen skader, smerter, skremmer eller krenker, får den personen til å gjøre noe mot sin vilje eller å slutte å gjøre som den vil.
Lenke til kommentar

 

Den vanlige lønnsskatten? Nei. Skatt på alle matvarer og tjenester man benytter seg av? Ja. Skatt på arv, skatt på gaver, og alt det andre? Ja.

 

Basically. Alt vi tjener av penger. Hvorfor må vi betale både lønningsskatt og så enda en skatt på det vi bruker pengene på? :p

 

Alternativet er å sette opp lønnsskatten. Blir ingen forskjell i drt lange løp uansett.

Lenke til kommentar

Alternativet er å sette opp lønnsskatten. Blir ingen forskjell i drt lange løp uansett.

Joda. Mindre meningsløse skatter, gir mindre byråkrati som må holde orden på alt dette. En enkel, flat skatt på lønna, gjør det enklere å håndtere, og dermed mindre ansatte som er nødvendig. Mer penger spart, mindre skatt totalt sett. Billigere varer. Litt høyere lønningskatt.

Lenke til kommentar

Endesløse diskusjoner ang flagget/flaggene som skal brukes på 17 mai. Skinner godt gjennom at venstresiden rir på sin moralske høyhest og kommer med diverse ord og uttrykk de ikke har hørt om selv i argumentasjonen, mens høyresiden blir flådd levende og kalt rasister samtidig som argumentene deres er like elendig som motpolen.

Ikke lat som om dette er en høyre/venstre greie, det er en liberalisme/totalitærakse denne diskusjonen går på.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...