Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at jeg kun trenger en jævla fagprøve for å få fagbrev men ikke en jævla satans bedrift vil ansette meg for 2ish måneder så jeg får oppfrisket kunnskapene litt og har en mulighet til å bestå etter 6mnd uten relevant arbeid.

 

12mnd militær om 4 mnd, etter det er det plutselig nesten 2 år siden jeg har gjort noe relevant og da kan jeg egentlig bare vinke goodbye til det jævla fagbrevet for alltid.

 

4 år videregående og 64 000 gjeld i lånekassa uten engang å ha studiekompetanse, skulle egentlig bare drete i videregående og gått rett på sosialkontoret/fått seg en ufaglært dritjobb med en gang.

 

Hvordan får du gjeld til lånekassa på videregående? :o

Lenke til kommentar

Godt å se at det ikke bare er meg. Ble litt gal av at jeg fikk error på samtlige videoer. Funket ikke i Chrome, så jeg prøvde de i Firefox og da funket de igjen.

 

Blir faen gale. Har vært sånn jævla lenge nå. Har prøvd Firefox og Chrome men ingen funker her.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

At ebay plutselig har begynt å ta 10% av ting du selger. Legg på 3-4% på paypal også (som eies av ebay) så får de 13-14% av hver jævla ting du legger ut til salg.

 

Aldri mer, håper den jævla nettsida går konkurs.

 

10% er ikke en upris på en populær tjeneste som når ut til mange potensiele kjøpere. En gjenstand er i praksis ikke verd mer enn noen er villig til å betale for den selv om gjenstanden har en "høy" teoretisk verdi. Hvis du ikke finner den rette kjøperen som er villig til å betale tilsvarende eller mer enn gjenstanden er verd, taper du mer enn 10%.

 

Når andre kommersielle virksomheter juster opp prisene for tiden er det ikke urimelig at eBay justerer seg opp i forhold til markedet. Forenklet sett har eBay har to oppgaver. Den ene er å sikre fremtidig drift og den andre er å ha fornøyde kunder. Det hjelper lite med firnøyde kunder om tjenesten må opphøre pga for lav inntjening.

 

Din oppgave som menneske er å sette deg inn i mekanikken for omgivelsene før du irriterer deg eller klager over nødvendigheter. Du ønsker å benytte en tjeneste, men vil ikke være med på å dekke kostnadene. En slik tankegang fortjener buksevann 10 dager til ende.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får komme med så lang avhandling du bare vil BadCat, det gjør det ikke mindre irriterende.

 

Du irriterer deg fremdeles over noe som er en bagatell. Du står fritt til å avstå fra å bruke tjenesten dersom du ikke er villig til å betale for den.

 

Du er ikke nødt tilå benytte deg av eBay dersom du vet om en bedre tjeneste. Hvis tjenesten er såppas god at du ønsker å bruke den mest sannsynlig verd 10%.

 

Det vil også variere etter hva man selger. 10% av 100 kr eller 1000 kr er ikke allverden, men 10% av hundre tusen eller én million er ganske mye. De fleste selger forholdsvis små gjenstander mellom 50 kr og noen titusener.

 

Hvis du selger så store kvantum at det blir et problem er det snakk om forretningsvirksomhet og da skal du betale langt mer enn 10%. Isåfall får du antakelig trukket fra de 10% som en utgift.

 

Hvor er irritasjonsmomentet med å betale 10% dersom du faktisk får den summen du ønsker? Du kan også ta høyde for å få dekt de 10% ved å forsøke å få mer for gjenstanden.

 

Du kan fint sette opp eget domene med webhotell og selge gjenstandene dine der, men finner du den riktige kjøperen med en håndfull besøkende?

 

Du forlanger vel at det skal være helt gratis? Det koster ingen ting å drive en tjeneste med ansatte, servere/utvikling, kundebehandling og løsing av problemer og tvister. Pengene bare ruller inn, lønn og andre utgifter skal ikke betales og alt er fryd og gammen.

 

I går irriterte jeg meg noen sekunder over at majonesen jeg skulle kjøpe hadde fått en prisøkning på drøye 20%. Så kom jeg tl å tenke på ar prisstigningen med stor sannsynlighet skyldes økonomi/marked-mekaniske årsaker helt utefor min kontroll. I det heletatt kan jeg avstå fra å kjøpe majones. Majonesen har sin rolle, men den er ikke absolutt nødvendig og det er også langt gunstigere for kostholdet dersom jeg unngår å kjøpe den.

 

Saken her er den at du fortsetter å irritere deg etter at du burde kommet til den konklusjon at det ikke er noe å irritere seg over.

 

Det er legitimt å irritere seg over en endring du ikke kan unngå, men dette er en valgfri tjeneste.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...