Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe jeg har lurt på siden jeg fant bitcoin er: Hva er specs'a til ASIC'ene?

Specs? Det er ikke en vanlig prosessor i de, eller minne, heller noe vanlig, untatt PSU'en da, avalon krever vel en 600W strømforsyning, der har du speca dens :) De har en spesialdesignet chip for å løse Sha-256 hash algoritmer, 240 av Avalon sine chips tilsvarer ~60 gh/s.

Lenke til kommentar

Specs? Det er ikke en vanlig prosessor i de, eller minne, heller noe vanlig, untatt PSU'en da, avalon krever vel en 600W strømforsyning, der har du speca dens :) De har en spesialdesignet chip for å løse Sha-256 hash algoritmer, 240 av Avalon sine chips tilsvarer ~60 gh/s.

Har butterflylabs mekka alt sjæl med andre ord? Er det en chip, eller grafikkort og cpu?

Lenke til kommentar

Har sett litt på poolene, får man bitcoins bare ved å bli med å mine en stor block?

Det blir litt som en stor legokloss satt sammen av mange små legoklosser. Si en legokloss består av 1000 biter der hver bit tar 10 sekunder å ta av. Om en person skal gjøre dette alene tar det 10000 sekunder. I en pool jobber da et flertall av personer sammen. La oss si at det er 50 personer i en pool. Alle bitene blir delt ut og hver person trenger bare å ta fra hverandre 20 klosser og hele klossen tar nå bare 200 sekunder å ta i fra hverandre.

I en pool blir ikke klossene fordelt likt. Når du har tatt av en kloss blir du tildelt en ny kloss å ta av. Den som tar av flest klosser av den store klossen får mest BTC utbetalt. Altså, det blir betalt per kloss du tar av. En kloss blir det samme som en "share".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...