Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Her i "fattige" USA så har de egne folk som pakker varene ned i poser for deg på butikken og hjelper deg ut til bilen om du har handlet mye. Poser også selvfølgelig gratis.

Ikke alltid like greit i rike Norge.

Det slår deg ikke at det er det faktum at mange amerikanere er svært fattige som gjør at man har råd til å betale mange "unødvendige" folk til å pakke varer i poser og bære dem ut i bilen til kundene uten at prisene går til himmels?
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det slår deg ikke at det er det faktum at mange amerikanere er svært fattige som gjør at man har råd til å betale mange "unødvendige" folk til å pakke varer i poser og bære dem ut i bilen til kundene uten at prisene går til himmels?

Det er sysselsetting ja, men i norge så betaler vi dem for å gå hjemme å klø seg i rævva istedenfor. Er det bedre?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg blir heller veskenapper før jeg hadde nedverdiget meg til en slik "jobb". Arbeid skal være samfunnsnyttig, folk kan fylle opp posene sine selv.

Det måtte i tilfellet bli de som går ledig år etter år med vilje, for de har allerede sunket til det absolutt lavmål.

Lenke til kommentar

Hahaha selv.

Det må da være fryktelig mye bedre at arbeidsgivere har råd til å skape "kunstige" arbeidsplasser for å få folk i arbeid enn at de skal gå hjemme og snylte på staten.

Det kan man selvfølgelig si, men det ene henger ikke sammen med det andre. (Noe du kan se bla. av ledighetstallene fra USA.) Lave lønninger er generelt et symptom på et dårlig arbeidsmarked. Det er faktisk mer gunstig at mor er hjemme på tryg med sine to barn, enn at hun må jobbe i 250% stilling og være hjemmefra 17 timer i døgnet mens ungene løper rundt og selger crack. Gjengdannelser er stort sett et problem der foreldrene ikke er tilstede i hjemmet, noe som er langt mer skadelig samfunnsøkonomisk per gjengmedlem enn per trygdet, og det selv om du legger en svært lav gjennomsnittlig soningstid til grunn.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Avisene pumper ut anti-innvandringpropaganda hver eneste dag. De gir et utrolig skjevt bilde av virkeligheten. Frykt selger bedre enn noe annet (sex er muligens en konkurrent). Og det veit de å utnytte.

Jeg synes ekstremt synd på innvandrerne her i landet som blir stigmatisert på den måten. Må være helt jævlig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Klarte ved et uhell å ødelegge dasslokket her vi leier, reaksjonen til min "kjære" samboer er FULL klikk!

Hva faen liksom, hvor syyykt farlig kan det være? Det er et jævla dasslokk!

Til alle jenter der ute, dere (de fleste hvertfall) er mentalt ustabile..

Edit: For litt siden klarte jeg også å løsne den knappen man trykker på for og trekke opp, så denne har vært løs en god stund. Så det at jeg nå sprakk lokket var som å kaste bensin på bålet! :tease:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Klarte ved et uhell å ødelegge dasslokket her vi leier, reaksjonen til min "kjære" samboer er FULL klikk!

Hva faen liksom, hvor syyykt farlig kan det være? Det er et jævla dasslokk!

Til alle jenter der ute, dere (de fleste hvertfall) er mentalt ustabile..

Edit: For litt siden klarte jeg også å løsne den knappen man trykker på for og trekke opp, så denne har vært løs en god stund. Så det at jeg nå sprakk lokket var som å kaste bensin på bålet! :tease:

Skal ta den der til meg, om jeg noen gang blir sint over to små filleting som det der.

Skal mye til for å få meg sint.

Lenke til kommentar

Ja, hvis man ser på penger som penger. - Det er jo ikke papir man skal samle opp i hutt og pine.

Det handler om byttehandel.

Så retter du blikket mot de som kontrollerer pengene, meaknikken bak og hvordan de genereses.

Problemet er ikke penger, men hvilke penger vi velger å støtte. Lite smart å støtte penger, backet i gjeld, som er med på å undertrykke majoriteten av menneskeheten.

Rettferdige penger som byttemiddel ved fri handel er en grei tanke, men det er milevis unna det vi faktisk driver med i dag. Både handelen og pengene er regulert til ulempe for folket. Dagens slaver kan ikke arbeide uten at mesteren skal regulere verdien av utbetalingen, og kan heller ikke kjøpe noe uten at mesteren skal ha sin andel.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...