Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja for en skrivefeil er like ille som gjengoppgjør og knivstikking. Patetisk forsøk fra deg.

Den feilen er noe av det verste som er. Gjengopprør er som regel ute av syne og sinn, men feilskriving er "up in your face" og et vesentlig større bidrag til samfunnets forfall. Folk som ikke kan å skrive er desverre ikke unntaket og uten et velfugerende språk er ikke folk i stand til å tenke. Hva har gått galt når folk ikke skjønner viktigheten av å kunne skrive og tenke?

Dårlige skriveferdigheter påvirker de rundt deg. Før internett var det som regel korrektur på mesteparten av den tekst som ble lest. Nå som hvermansen kan publisere tekst over en lav sko er det vesentlig at man setter rettskriving høyt. Folk som leser tekst på internett over tid vil plukke opp andre menneskers feilskriving eller i mindre grad vil være i stand til å skille mellom riktig og feil skrivemåte.

Skriveferdighetene mine har gradvis blitt dårligere etter 17 år med internett. Jeg kommer daglig over tekst med grov feilskriving som over tid påvirker meg negativt enten jeg vill eller ikke. Bekjente av meg har problemer med å skrive selv vanlige ord korekt og trykker i det uendelige feilskrivingen sin opp i trynet mitt.

En ubetydelig skrivefeil sier du, men slike feil kan over tid få alvorlige følger for samfunnet etter hvert som språklig forfall eskalerer. Alle skriver feil fra tid til annen men kan likevel ha en konstruktiv holdning til det å uttrykke seg skriftlig på en korrekt måte. Ta ansvar og fei for egen dør før du klager på at andre mennesker er søppel. Hvis du bevisst bidrar til språklig forfall om så gjennom dine holdninger til det å skrive korrekt, er du selv søppel.

I utgangspunktet skrev du ikke på hvilken måte folkegruppen lager kvalm. For folk som leste det du skrev kunne det virke som du skjærer en hel folkegruppe over samme kam. Er alvorligheten av vold og knivstikking varierende etter hvilken folkegruppe det gjelder?

Det er rett og slett simpelt av deg å rakke ned på sigøynere for så å trekke frem at det du mener er folk som driver med knivstikking og gjengoppgjør.

En drittsekk er en drittsekk uavhengig av nasjonalitet og bakgrunn og de færreste sigøynere driver med knivstikking og/eller gjengoppgjør.

Jeg er ikke opptatt av hvorvidt folk skriver feil eller ikke men holdningen deres.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja for en skrivefeil er like ille som gjengoppgjør og knivstikking. Patetisk forsøk fra deg.

Den slags feil kan være et tegn på lav intelligens og/eller utdanning, som er den demografien som statistisk sett er de verste rasistene, så jeg må si at du har malt et fint bilde av deg selv nå.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den slags feil kan være et tegn på lav intelligens og/eller utdanning, som er den demografien som statistisk sett er de verste rasistene, så jeg må si at du har malt et fint bilde av deg selv nå.

Satt og venta på rasismeanklagene ja. Lykke til med den. Å dra opp rasismekortet i enhver situasjon er også et tegn på lav intelligens og/eller utdanning.

wall of text

Haha, er du seriøs? Det er jo helt utrolig at du gidder å bruke så mye tid og energi på å vri dette mot skriveferdighetene mine. Synes du det er helt greit at sigøynere løper rundt og knivstikker folk? Er det like ille som en å/og feil i dine øyne? Typisk sosialistargumentasjon fra deg i denne tråden.

skrive selv vanlige ord korekt

Se jeg fant en skrivefeil hos mesteren.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Nope, det er bare min erfaring med slike som hyler om rasisme med en gang det nevnes noe negativt om utlendinger/innvandrere. De er generelt like enkle mennesker som rasistene selv.

Etter en liten runde i en søkemotor virker det som du har sett et innslag på TV eller lest en avisartikkel. Trenger du av den grunn å være en sau som generaliserer om sigøynere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...