Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

"Send oss din CV idag!"

...

...

"Filen kan ikke legges ved. Den er større enn den tillatte grensen på 500 kilobyte."

Bra jobba. Det er 2013 og man får ikke lastet opp sin CV som PDF fordi den er hele 100kB for stor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last opp et dokument som ikke inneholder noe annet enn en link til CVen din, hostet på Dropbox eller noe.

Har min CV på Dropbox og har faktisk lagt ved lenken dit ved flere anledninger, dog ikke via en egen fil.

Hvorfor sende CVen som PDF?

Hovedsakelig for å beholde alle formateringer og utformingen jeg har brukt akkurat slik jeg ser det i sendingsøyeblikket. Sender jeg det i noe annet format så risikerer jeg at personen som åpner det i sin dokumentbehandler vil få opp noe som ser helt forjævlig ut på sin skjerm. På stillinger der man skal framstå som i det minste litt IT-kompetent føler jeg at det er helt uakseptabelt å sende tekstfiler i noe annet enn PDF.

Lenke til kommentar

Hvordan gjøres dette? Har prøvd før men fikk det ikke til, så gadd ikke mer..

Det var mest ment som en spøk, men her er en liten oppskrift hvis søknadsskjemaet kun lar deg laste opp CV, ikke linke til en:

1) Last opp CVen din på f.eks. Dropbox

2) Lag et nytt dokument (Word, Pages, hva som helst) og lim inn adressen til CVen fra punkt 1

3) Lagre dokumentet som PDF

4) Last opp PDF-dokumentet i søknaden

Word funker bra det også, vel?

Ikke alle som har Word installert. ;)

Lenke til kommentar

Det var mest ment som en spøk, men her er en liten oppskrift hvis søknadsskjemaet kun lar deg laste opp CV, ikke linke til en:

1) Last opp CVen din på f.eks. Dropbox

2) Lag et nytt dokument (Word, Pages, hva som helst) og lim inn adressen til CVen fra punkt 1

3) Lagre dokumentet som PDF

4) Last opp PDF-dokumentet i søknaden

Ahh.. Takker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...