Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Tror ikke de er ute etter sympati heller. Man burde heller respektere deres valg. - Finnes mange av dem som er sterkere mennesker enn både deg og meg.

At de blir avhengige er de helt sikkert klar over.

På den annen side, å kalle dem tapere, og svake, er bare en måte å forsøke å heve seg over dem. - Hvordan er du et bedre menneske enn en som røyker, eller bruker heroin?

Det er vel ganske åpenbart at jeg har gjort et bedre valg enn dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aNZFa3

Gikk en alt for lang tur idag, endte med at jeg nå har veldig vondt i knea. Skulle egentlig starte å trene opp musklene i beina i høst, men startet med det nå i Januar i stedet. Jeg er visst alt for lat. :hrm:

Endret av Slettet-aNZFa3
Lenke til kommentar

På samme måte er det åpenbart at jeg er et bedre menneske enn deg, fordi jeg ikke er like dømmende som deg.

På hvilken måte er jeg dømmende? Fordi jeg mener at de har tatt et svakt valg betyr ikke det at jeg avskyr personen. Her er det du som er forhåndsdømmende i forhold til meg og hopper til konklusjoner som ikke stemmer.

Lenke til kommentar

På hvilken måte er jeg dømmende? Fordi jeg mener at de har tatt et svakt valg betyr ikke det at jeg avskyr personen. Her er det du som er forhåndsdømmende i forhold til meg og hopper til konklusjoner som ikke stemmer.

Svake mennesker.

Det er vel ganske åpenbart at jeg har gjort et bedre valg enn dem.

Konklusjonen stemmer etter dine utsagn i tidligere poster. Som regel skriver man "jeg mener" om man mener noe, ikke at det er "ganske åpenbart".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, den gjør fortsatt ikke det. Fordi jeg mener jeg har tatt et bedre valg en personen, noe som jeg åpenbart har gjort, så betyr ikke det at jeg hater personen. Det betyr ikke at jeg dømmer personen som et dårligere menneske enn meg. Det eneste jeg sier er at jeg har gjort et valg som er mye bedre. Et valg der jeg ikke velger å gjøre meg avhengig av et unødvendig stoff der måten det blir inntatt på kan gjøre enda større skader.

Ergo, du/dere hopper like mye til en konklusjon der du dømmer en person ut ifra en konklusjon som ikke stemmer.

Endret av Refsa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man burde heller respektere deres valg. - Finnes mange av dem som er sterkere mennesker enn deg.

På den annen side, å kalle dem tapere, og svake, er bare en måte å forsøke å heve seg over dem. - Hvordan er du et bedre menneske enn en som røyker, eller bruker heroin?

Sa han med cannabis som avatar.

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Havnet i en knipe når det gjelder lærlingplass :hm:

Fikk i dag tilbud i fra en veldig fin bedrift, men drømmen min har alltid vært å være lærling i Forsvaret. Får gratis mat, bosted, samt litt lønn, og kan få generell studiekompetanse + en masse kurs om jeg ønsker det.

Problemet er at firmaet vil at jeg skal skrive under en kontrakt denne uken. Sier jeg nei til dem, mister jeg plassen. Kan da prøve meg hos Forsvaret, men er ingen garanti for at jeg kommer inn. Kommer jeg dermed ikke inn hos Forsvaret står jeg plutselig uten læreplass innen skoleåret er omme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...