Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig. Det skal da ikke være bindestrek i "rom-ape"?

Joda, det kan være det. Man skal helst skrive fellesnavn uten bindestrek, men hvis ordet kan bli vanskelig å lese korrekt uten, kan man legge til en.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Tror det viktigste er å gi den ett navn, jeg. Hva med Julius til heder og ære for kristiansand dyrepark? :)

Synes det er en god ide, jeg. Romape er liksom så trist... synes ikke en ape skal risikere liv og lemmer for så å dø navnløs.... :cry:

Lenke til kommentar

Tragiske jobbtider den uken her. Jobber 15-23.30 i morgen for så og må opp til jobb 07.00 dagen etter. Skal sørge for at jeg får betalt for jævla elendige arbeidstider. Kommer til å sove meg gjennom onsdagen ihvertfall.

Ifølge Arbeidsmiljøloven skal det være 11 timer mellom to lengre arbeidsperioder, vet du. Om ikke tariffavtalen bestemmer at pausen kan være kortere, men selv da kan den ikke være kortere enn 8 timer med mindre det er nødvendig for å "unngå alvorlige driftsforstyrrelser".

http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-010.html#10-8

Lenke til kommentar

Ifølge Arbeidsmiljøloven skal det være 11 timer mellom to lengre arbeidsperioder, vet du. Om ikke tariffavtalen bestemmer at pausen kan være kortere, men selv da kan den ikke være kortere enn 8 timer med mindre det er nødvendig for å "unngå alvorlige driftsforstyrrelser".

http://www.lovdata.n...2-010.html#10-8

fullt klar over det. Det er 9 timer innenfor det feltet jeg jobber.

Lenke til kommentar

<rant>

Damn, får på følelsen av at jeg waster vekk viktige deler av livet mitt på universitetet.

Må seriøst bruke 3 år på å lære meg ting jeg hadde lært så sinnsykt mye kjappere på egen hånd..

Hvorfor? For å skaffe meg et stykke med papir slik at jeg kan få en jobb.

Ifølge venner og familie er det tydeligvis umulig å få seg en god jobb uten å ha en bs/ms..

Har allerede lært meg c++, java, opengl, html5, javascript og android utvikling på egen hånd.

Trodde jeg skulle få tid til å jobbe på egne prosjekter etc når jeg begynte på universitetet, men neida, istedenfor å få muligheten til å ta utdanningen i egne hender, fyrer de på med en helt sinnsvak mengde med bullshit obligatoriske innleveringer..

Bare i Java timen har de brukt 4 uker, og de har enda ikke kommet lenger en jeg gjorde første timen..

</rant>

Uansett kjekt å studere, men det hadde vært så utrolig mye greiere hvis jeg kunne hatt ansvaret for min egen utdanning. Fikk også nettop muligheten til å ta en ekstra bachelor ved siden, så nå blir det bachelor i data og elektro ingeniør på meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...