Freidig Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Politiet har dessverre ikke bemanning til å ta dette oppdraget fikk jeg beskjed om. For en bæsj. Nå er jeg sur på naboen min. Kan bare glemme at jeg får stått opp kl 6 i morgen da. Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Beste er vel å varsle naboen om at det er støy først, og hvis han ikke gir seg, så kontakter man politiet. Lenke til kommentar
Danek Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Ellers kan du snike deg over og låse døren til kjelleren. Putt så elvis jailhouse rock høyt på repeat. Endret 24. januar 2013 av Danek 1 Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Naboen er selvfølgelig varslet om at han bråker mer enn en jævla tornado med titusen kuer i..... Går snart og dør. Er fint at jeg er døv på høyre øre i det minste da. Kan vende det DØVE øre til..... 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Går VG3 nå, og derfor jobber jeg hardt med å finne frem bedrifter som vil ha lærlinger. Det som irriterer er at læreren vår vil at vi skal si/vise frem alle bedriftene vi skal søke til, og i tillegg vise frem søknaden vi sender. Hvorfor vil jeg gjøre dette? Hvorfor vil jeg gi bort alle læreplassene jeg har jobbet timesvis med å finne frem, og i tillegg vise en søknad jeg har brukt lang tid på, så de andre i klassen kan søke på akkurat de samme læreplassene, og kanskje bruke noe av det som står i søknaden min? Ønsker å holde bedriftene jeg har funnet frem litt hemmelig, da det øker mine sjanser. Fikk i ettertid forespørsel av lærer om å legge ut søknaden min i klassens Dropbox fordi han synes den vår såpass bra, men nektet blankt. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Går VG3 nå, og derfor jobber jeg hardt med å finne frem bedrifter som vil ha lærlinger. Det som irriterer er at læreren vår vil at vi skal si/vise frem alle bedriftene vi skal søke til, og i tillegg vise frem søknaden vi sender. Hvorfor vil jeg gjøre dette? Hvorfor vil jeg gi bort alle læreplassene jeg har jobbet timesvis med å finne frem, og i tillegg vise en søknad jeg har brukt lang tid på, så de andre i klassen kan søke på akkurat de samme læreplassene, og kanskje bruke noe av det som står i søknaden min? Ønsker å holde bedriftene jeg har funnet frem litt hemmelig, da det øker mine sjanser. Fikk i ettertid forespørsel av lærer om å legge ut søknaden min i klassens Dropbox fordi han synes den vår såpass bra, men nektet blankt. Si det til læreren. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Freidig: Det naboen din gjør er ulovlig og i strid med naboloven. Ergo kan du anmelde vedkommende. HeiSlik dere beskriver støyen, kan den være i strid med naboloven (granneloven) § 2. Der står det at ingen må ha, gjøre eller sette i verk noe som urimelig eller unødvendig er til skade for naboene. I vurderingen skal det blant annet legges vekt på om støyen er slik man kan vente i området der dere bor, og om den er verre enn det som pleier å følge av vanlige bruks- og driftsmåter på slike steder. Det skal også legges vekt på hva det er teknisk og økonomisk mulig å gjøre for å hindre eller begrense ulempen. Men det er umulig for meg å si noe sikkert om den støyen dere opplever, er så omfattende og sjenerende at den er i strid med naboloven. Kan bli straffetNaboen din har faktisk ikke lov til å klippe gresset døgnet rundt. Og full fest natten lang er heller ingen menneskerett. De verste tilfellene av bråk er rett og slett forbudt. Straffeloven har bestemmelser om at man ikke skal forstyrre den alminnelige ro og orden, ei heller skal man forstyrre «omgivelsenes nattero». Jeg ville enkelt og greit sagt at hvis han ikke avslutter snekringen senest kl. 22-23 om kvelden og venter til 07:00 om morningen vil han bli anmeldt. Dette i tilfelle hvor det er snakk om en selveier. Ta gjerne opptak av støyen som viser tid og ta med dette til politiet når du anmelder. Hvis det er en gårdeier involvert kan denne kontaktes, det samme hvis det er et borettslag etc. For ikke lenge siden hørte jeg om et par som ble kastet ut av sin leilighet fordi de kranglet mye og støyet mye i den forbindelse. Man er meget godt beskyttet for nattero i lovverket men om man der i mot jobber sen kveld samt natt og må sove på dagtid stiller man mye svakere. Uansett bør du levere en formell klage til de instansene du har for å gi et tydelig signal om at dette ikke er akseptabelt. Du har forsøkt å snakke med vedkommende. Endret 24. januar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Freidig: Det naboen din gjør er ulovlig og i strid med naboloven. Ergo kan du anmelde vedkommende. Jeg ville enkelt og greit sagt at hvis han ikke avslutter snekringen senest kl. 22-23 om kvelden og venter til 07:00 om morningen vil han bli anmeldt. Dette i tilfelle hvor det er snakk om en selveier. Ta gjerne opptak av støyen som viser tid og ta med dette til politiet når du anmelder. Hvis det er en gårdeier involvert kan denne kontaktes, det samme hvis det er et borettslag etc. For ikke lenge siden hørte jeg om et par som ble kastet ut av sin leilighet fordi de kranglet mye og støyet mye i den forbindelse. Man er meget godt beskyttet for nattero i lovverket men om man der i mot jobber sen kveld samt natt og må sove på dagtid stiller man mye svakere. Uansett bør du levere en formell klage til de instansene du har for å gi et tydelig signal om at dette ikke er akseptabelt. Du har forsøkt å snakke med vedkommende. Tusen hjertelig takk. Jeg har vært helt i ørska i dag siden naboen har bråket så utrolig mye utover hele dagen, og jeg burde egentlig fått meg noe søvn. Vi har selveier ja. Hvis det gjentar seg i natt, så vet jeg i det minste hva jeg skal gjøre. Tusen takk! Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Kjapt og sikkert? Faen, om jeg skulle formatert nå hadde jeg mistet utrolig mange "livssverk" og nostalgiske ting, det vil ta meg minst fem timer å ta backup av alt jeg vil ha. Du har ikke allerede backup av livsverkene dine? Det høres risky ut. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Batteriet på bilen er flatt, hjelper ikke med startkabler en gang. Så jeg skal kjøpe nytt batteri, men vil ha ut det gamle først. Viser seg at man må demontere halve motorrommet (satt på spissen) for å få det ut, og bilen har stått ute i -10 i en uke nå så må vente til helga for å i det hele tatt få gjort noe som helst for da er det meldt mildere. Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Idiot som la meg til ved ei feil på Skype, greit nok. Prøver å overtale meg til å strippe på cam ol. Irriterende skapning! DELETE Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hørtes ut som en god idé, spør du meg. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Å være syk eller akuratt sån forkjøla at du er frisk nok å gå på skole. Det er de forkjølelsene som tar lengst tid å bli friske av igjen (Ville så mye heller hatt 1-2 dager med feber, så er jeg frisk og opplagt til Mandag igjen) Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hørtes ut som en god idé, spør du meg. Seconded! Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Idiot som la meg til ved ei feil på Skype, greit nok. Prøver å overtale meg til å strippe på cam ol. Irriterende skapning! DELETE Ikke noe poeng i å stritte mot overmakta. 2 Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Ikke noe poeng i å stritte mot overmakta. Du lever i en illusjon. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Du lever i en illusjon. Gjør vi ikke alle? Endret 24. januar 2013 av Coffey Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Windows, get your fucking shit together! Navn på problemhendelse: APPCRASH Programnavn: nfs.exe Programversjon: 0.0.0.0 Tidsstempel for program: 475c6e2e Navn på feilmodul: nfs.exe Feilmodulversjon: 0.0.0.0 Tidsstempel for feilmodul: 475c6e2e Unntakskode: c0000005 Unntaksforskyvning: 01619cd3 OS-versjon: 6.1.7601.2.1.0.768.3 ID for nasjonal innstilling: 1044 Tilleggsinformasjon 1: 0a9e Tilleggsinformasjon 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789 Tilleggsinformasjon 3: 0a9e Tilleggsinformasjon 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789 Kræsjer med denne feilkoden når jeg spiller Need For Speed Prostreet HELE tida, noen som vet hva som må til? EDIT: Ja, jeg har googlet det... Endret 24. januar 2013 av Felnahkriin Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Har du prøvd å reinstallere NFS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå