Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går VG3 nå, og derfor jobber jeg hardt med å finne frem bedrifter som vil ha lærlinger.

Det som irriterer er at læreren vår vil at vi skal si/vise frem alle bedriftene vi skal søke til, og i tillegg vise frem søknaden vi sender.

Hvorfor vil jeg gjøre dette? Hvorfor vil jeg gi bort alle læreplassene jeg har jobbet timesvis med å finne frem, og i tillegg vise en søknad jeg har brukt lang tid på, så de andre i klassen kan søke på akkurat de samme læreplassene, og kanskje bruke noe av det som står i søknaden min?

Ønsker å holde bedriftene jeg har funnet frem litt hemmelig, da det øker mine sjanser. Fikk i ettertid forespørsel av lærer om å legge ut søknaden min i klassens Dropbox fordi han synes den vår såpass bra, men nektet blankt.

Lenke til kommentar

Går VG3 nå, og derfor jobber jeg hardt med å finne frem bedrifter som vil ha lærlinger.

Det som irriterer er at læreren vår vil at vi skal si/vise frem alle bedriftene vi skal søke til, og i tillegg vise frem søknaden vi sender.

Hvorfor vil jeg gjøre dette? Hvorfor vil jeg gi bort alle læreplassene jeg har jobbet timesvis med å finne frem, og i tillegg vise en søknad jeg har brukt lang tid på, så de andre i klassen kan søke på akkurat de samme læreplassene, og kanskje bruke noe av det som står i søknaden min?

Ønsker å holde bedriftene jeg har funnet frem litt hemmelig, da det øker mine sjanser. Fikk i ettertid forespørsel av lærer om å legge ut søknaden min i klassens Dropbox fordi han synes den vår såpass bra, men nektet blankt.

Si det til læreren.

Lenke til kommentar

Freidig:

Det naboen din gjør er ulovlig og i strid med naboloven. Ergo kan du anmelde vedkommende.

Hei

Slik dere beskriver støyen, kan den være i strid med naboloven (granneloven) § 2. Der står det at ingen må ha, gjøre eller sette i verk noe som urimelig eller unødvendig er til skade for naboene. I vurderingen skal det blant annet legges vekt på om støyen er slik man kan vente i området der dere bor, og om den er verre enn det som pleier å følge av vanlige bruks- og driftsmåter på slike steder. Det skal også legges vekt på hva det er teknisk og økonomisk mulig å gjøre for å hindre eller begrense ulempen. Men det er umulig for meg å si noe sikkert om den støyen dere opplever, er så omfattende og sjenerende at den er i strid med naboloven.

Kan bli straffet

Naboen din har faktisk ikke lov til å klippe gresset døgnet rundt. Og full fest natten lang er heller ingen menneskerett. De verste tilfellene av bråk er rett og slett forbudt.

Straffeloven har bestemmelser om at man ikke skal forstyrre den alminnelige ro og orden, ei heller skal man forstyrre «omgivelsenes nattero».

Jeg ville enkelt og greit sagt at hvis han ikke avslutter snekringen senest kl. 22-23 om kvelden og venter til 07:00 om morningen vil han bli anmeldt. Dette i tilfelle hvor det er snakk om en selveier. Ta gjerne opptak av støyen som viser tid og ta med dette til politiet når du anmelder.

Hvis det er en gårdeier involvert kan denne kontaktes, det samme hvis det er et borettslag etc. For ikke lenge siden hørte jeg om et par som ble kastet ut av sin leilighet fordi de kranglet mye og støyet mye i den forbindelse.

Man er meget godt beskyttet for nattero i lovverket men om man der i mot jobber sen kveld samt natt og må sove på dagtid stiller man mye svakere.

Uansett bør du levere en formell klage til de instansene du har for å gi et tydelig signal om at dette ikke er akseptabelt. Du har forsøkt å snakke med vedkommende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Freidig:

Det naboen din gjør er ulovlig og i strid med naboloven. Ergo kan du anmelde vedkommende.

Jeg ville enkelt og greit sagt at hvis han ikke avslutter snekringen senest kl. 22-23 om kvelden og venter til 07:00 om morningen vil han bli anmeldt. Dette i tilfelle hvor det er snakk om en selveier. Ta gjerne opptak av støyen som viser tid og ta med dette til politiet når du anmelder.

Hvis det er en gårdeier involvert kan denne kontaktes, det samme hvis det er et borettslag etc. For ikke lenge siden hørte jeg om et par som ble kastet ut av sin leilighet fordi de kranglet mye og støyet mye i den forbindelse.

Man er meget godt beskyttet for nattero i lovverket men om man der i mot jobber sen kveld samt natt og må sove på dagtid stiller man mye svakere.

Uansett bør du levere en formell klage til de instansene du har for å gi et tydelig signal om at dette ikke er akseptabelt. Du har forsøkt å snakke med vedkommende.

Tusen hjertelig takk. Jeg har vært helt i ørska i dag siden naboen har bråket så utrolig mye utover hele dagen, og jeg burde egentlig fått meg noe søvn. Vi har selveier ja. Hvis det gjentar seg i natt, så vet jeg i det minste hva jeg skal gjøre. Tusen takk!

Lenke til kommentar

Batteriet på bilen er flatt, hjelper ikke med startkabler en gang. Så jeg skal kjøpe nytt batteri, men vil ha ut det gamle først. Viser seg at man må demontere halve motorrommet (satt på spissen) for å få det ut, og bilen har stått ute i -10 i en uke nå så må vente til helga for å i det hele tatt få gjort noe som helst for da er det meldt mildere.

Lenke til kommentar

Windows, get your fucking shit together!

Navn på problemhendelse: APPCRASH

Programnavn: nfs.exe

Programversjon: 0.0.0.0

Tidsstempel for program: 475c6e2e

Navn på feilmodul: nfs.exe

Feilmodulversjon: 0.0.0.0

Tidsstempel for feilmodul: 475c6e2e

Unntakskode: c0000005

Unntaksforskyvning: 01619cd3

OS-versjon: 6.1.7601.2.1.0.768.3

ID for nasjonal innstilling: 1044

Tilleggsinformasjon 1: 0a9e

Tilleggsinformasjon 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Tilleggsinformasjon 3: 0a9e

Tilleggsinformasjon 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Kræsjer med denne feilkoden når jeg spiller Need For Speed Prostreet HELE tida, noen som vet hva som må til?

EDIT: Ja, jeg har googlet det...

Endret av Felnahkriin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...