Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Men alle disse oppdateringene er generelt håpløst. De fleste datamaskiner har en god del forskjellig software installert og å holde alle oppdatert kan bli litt av et prosjekt etterhvert. Ofte virker det som om oppdateringene er mest for moro skyld og; jeg aner ikke hvor ganger jeg er blitt tvunget til å oppdatere iTunes selv om jeg var helt fornøyd med den første versjonen jeg hadde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg joinet aldri FB rett og slett fordi jeg ikke har tillit til Zuckerberg sine driftsfilosofier.

Problemet med FB er at det er en tidstyv slik som det meste annet det er mulig å "bli med på". Innen man har lest ferdig oppdateringene fra sist man var inne, noe som kan ta timevis for de som har mange "venner", er det kommet nye oppdateringer. Facebook er sjanseløst med mindre man ønsker et liv der man ikke har tid til annet enn slike tilnermet helt meningsløse gjøremål.

I dag er det mange som ikke lever eget liv. De bruker et par timer på å lese avisen og timevis på å se fordummende TV-program. Hvis de videre skal bruke tid på Facebook er hele dagen gått uten at det har fått gjort noe konstruktivt.

Best å avstå fra alt man ikke trenger i hverdagen slik at man har tid til det som betyr noe. Progressjon i eget liv betyr ubeskrivelig mye mer enn å kaste bort tiden på å konsumere mest mulig verdiløst innhold.

Facebook utnytter det menneskelige instikt om å samle mest mulig slik at folk "hoarder" venner. Hvor mange av disse folkene som leggesr til på Facebook er egenltig venner, 1-5 kanskje?

Vær glad du ikke benytter Facebook.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet med FB er at det er en tidstyv slik som det meste annet det er mulig å "bli med på". Innen man har lest ferdig siste døgsn oppdateringer, noe som kan ta timevis for de som har mange kontakter, er det kommet nye oppdateringer. Facebook er sjanseløst med mindre man ønsker et liv der man ikke har tid til annet enn helt meningsløse gjøremål.

Svert mange i dag har ikke noe eget liv. De bruker et par timer på å lese avisen og timevis på å se fordummende TV-program. Hvis de videre skal bruke tid på Facebook er hele dagen gått uten at det har fått gjort noe konstruktivt.

Best å avstå fra alt man ikke trenger i hverdagen slik at man har tid til det som betyr noe. Progressjon i eget liv betyr ubeskrivelig mye mer enn å kaste bort tiden på å konsumere mest mulig verdiløst innhold.

Det er helt korrekt og var i grunn den første årsaken til at jeg ikke joinet. Min erfaring med sosiale nettsteder siden tidlig 90 tall (i grunn en del tidligere med 1200 baud modem og BBS (offline readers) på gutterommene) og frem tom . Facebook ble lansert var mer enn nok årsak til at jeg ikke joinet. Etterhvert hvor jeg leste meg opp om Zuckerberg, hans bakgrunn og motivasjon for prosjekter han jobbet med ble jeg skeptisk selv om det er mange flotte ting med FB jeg nok gjerne skulle deltatt i så er det MZ som har holdt meg utenfor videre.

Jeg har klart meg helt fint uten FB. At ungdommen i dag (opptil 30. I dag er 30 det nye 20) ser FB som en selvfølge er forståelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Forøvrig ingenting irriterer meg grenseløst lenger, eller i nærheten. Men irritasjonsmomenter finnes og et av de er tjenester som krever en FB profil ;) Den dagen Spotify kun kan logges på via FB abryter jeg abbet.

Jeg skal dog aldri si aldri, det kan hende det skjer noe i apparatet bak FB som gjør at jeg joiner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg husker når personlige hjemmesider såvidt begynte å bli populært. Da spurte vi ofte om vedkommede ville gått rundt i en storby med den samme informasjonen de la ut der på en stor plakat på ryggen. Vi fikk da ofte svaret "Nehei" hvorpå vi svarte "En plakat ville bare vist det til borgerne du støtte på men nå viser du det til en hel verden".

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...