Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

at man har så mye dødtid på skolen og at det vi lærer i mattetimen er så enkelt at jeg sovner.....

Om du synes det er enkelt, så kan du starte på neste kapittel. Da slipper du å sovne, i tillegg så får du gått gjennom stoffet før resten av klassen, som gjør det lettere å være muntlig aktiv når det gjennomgås på tavla. Pluss at du kan ta deg fri fra lekser, helt til de har tatt deg igjen, om du føler for en pause. Den pausen fra lekser i ett fag, kan være veldig greit om du har mye lekser eller flere prøver i andre fag iløpet av en uke.

Snakker av erfaring.

Endret av Cakenommy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, ja det var litt smart, jeg har gjort masse lekser før, men jeg går elektro nå og her har man sikkert bare 5 lekser hele halvåret elleno... sålenge karakterene er ok så gir ikke lærerne oss noe lekser.

Men sitter litt på mobilen og PCen og slapper masse av.... synes det er rart at det vi lærer nå er mye lettere en på ungdomskolen og jeg ligger 1-2 karakterer høyre her også :huh:

Lenke til kommentar

Okei, ja det var litt smart, jeg har gjort masse lekser før, men jeg går elektro nå og her har man sikkert bare 5 lekser hele halvåret elleno... sålenge karakterene er ok så gir ikke lærerne oss noe lekser.

Men sitter litt på mobilen og PCen og slapper masse av.... synes det er rart at det vi lærer nå er mye lettere en på ungdomskolen og jeg ligger 1-2 karakterer høyre her også :huh:

Når jeg gikk vg1 TIP, fikk vi gå hjem etter at vi hadde levert inn oppgavene som skulle gjøres. Lærerene ga oss fritt spillerom til å prate så mye vi ville, eller spille dataspill iløpet av teoritimene, sålenge vi ikke ødela konsentrasjonen til de andre.

Pioriterte alltid oppgavene først, med litt prating innimellom. Var omtrent alltid en av de første, som ble ferdig med oppgavene, og fikk gå for dagen. Omtrent halvparten av klassen ble sittende ut skoledagen, pga at de prioriterte dataspill istedenfor.

Du kommer til å ha mye igjen for det. Jeg synes ihvertfall at det var veldig moro, når vi fikk tildelt karakterene. Var den eneste i klassen som fikk 6'er på teori, digg!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Høres jo veldig bra ut,. dessverre er det ikke sånn her. her spiller nesten alle og lærerne lar oss aldri går før selv om vi er ferdig med alle oppgavene og leksene...... :/

Er veldig gøy få tilbake så gode karakterer, men kunne gjerne sluppet all den døtiden imellom....

Du kan jo høre om lærerne kunne ordnet et belønningssystem til klassen, i samarbeid med foreldre. Ettersom jeg regner med de fleste av dere er under 18 år. siden du går vg1.

Lenke til kommentar

Eller rasjonelle mennesker som dømmer mennesker basert på demografiske egenskaper til mennesker basert på f.eks hudfarge.

Faktisk stemmer mye av det man kommer frem til, som høyere krim-rate blant ikke-vestlige innvandere.

Det har med bakenforliggende hendelser (oppvekst i et dårlig miljø, krig, sult, etc.). Du hadde også vært tilbøyelig til å bli kriminell dersom du hadde vokst opp i Kosovo.

Lenke til kommentar

Ja, men det er ikke sånn rasisme som jeg tenker på.

Rasisme for meg er "FY FAEN EN NEGER VI MÅ SLÅ HAN"

Innvandring har mer med politikk å gjøre spør du meg.

Rasisme har ingenting med vold å gjøre. Med en gang du baserer noen på hudfarge (ikke kulturell oppførsel) så har du gjort en rase-inndeling. Det i seg selv er ikke farlig, men om du behandler disse gruppene forskjellig så er det rasisme.

Lenke til kommentar

Irriterer meg at faget jeg er lærling i (telekommunikasjonsmontør) er så jævla spredt.

Jeg som kun jobber med sikkerhet (alarm, adgangskontroll, ITV) skal liksom sitte og løse oppgaver om fiber, telefonsentraler, kabeltv, jordkabler, master og faens oldemor

DFNDAJWFBNJWLDHBNFJLWEBNF

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal opp til fagprøve i dataelektronikerfaget også, nå i februar :p Men det er mye lettere, for det er ting jeg driver med hver dag både hjemme og i jobb. Alt det andre jeg skrev over er jeg aldri borti.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...