NoNamesLeft Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Hvilket land er det å bo i når man ikke en gang kan gå seg en tur uten å bli påtvunget ID-sjekk og hjemkjøring av politiet? Endret 8. januar 2013 av NoNamesLeft Lenke til kommentar
Myst Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Faen så distre jeg har blitt disse dager, klart å glemme pannebåndet i byn og finner ingen god erstatning. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Se på det som en frelse, du går ikke med pannebånd lenger Ikke at jeg har noe imot det, men jeg vil være grinete!2454567oi Endret 8. januar 2013 av coyotemannen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Hvilket land er det å bo i når man ikke en gang kan gå seg en tur uten å bli påtvunget ID-sjekk og hjemkjøring av politiet? Det kalles demokrati Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Hvilket land er det å bo i når man ikke en gang kan gå seg en tur uten å bli påtvunget ID-sjekk og hjemkjøring av politiet? Du er ikke underlagt politiets statutter inntil du viser id eller på annen måte identifiserer deg som en person. Spør om du har gjort noe galt og si at du ikke har mulighet til å identifisere deg som en person underlagt deres statutter da du er en fri mann av landet kun underlagt naturlig lov. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Det kan fort bli interesant når du nekter å samarbeide med politiet. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Hvis du identifiserer deg som en person er det game over både på stedet og rent juridisk. De kan ikke herse med deg dersom du ikke har gjort noe galt. De kan ikke henvise til en statutt du har brutt med mindre du er en person. Personer er statens eiendom og underlagt statutter. Endret 8. januar 2013 av BadCat Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Du er klar over at det er ulovelig å nekte og fremvise ID? EDIT: De kan fort finne på en grunn til mistanke, du taper uansett. (Og det er mistenkelig når du ikke vil vise frem ID). Endret 8. januar 2013 av Bundy Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Ikke alle som går rundt med ID. Men man må vel identifisere seg med navn, boadresse(?) og yrke(?) Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Du er ikke underlagt det vedtaket med mindre du identifiserer deg som en person. Leg merke til at jeg snakker om en situasjon der du ikke har gjort annet enn å gå fra a til b og ellers har rent mel i posen. Endret 8. januar 2013 av BadCat Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Ikke alle som går rundt med ID. Men man må vel identifisere seg med navn, boadresse(?) og yrke(?) Jepp. Du er ikke underlagt det vedtaket med mindre du identifiserer deg som en person. Ja, det kan du prøve å si når du sitter i glattcella mens de prøver å finne ut hvem du er. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 BadCat: Ville du forsøkt deg på dette om du ble stoppet i en trafikkontroll? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 rent mel i posen. Dette ordtaket irriterer grenseløst. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg regner uansett med at en person som blir stoppet på gaten og kjørt hjem uansett har en bakenliggende årsak . Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg regner uansett med at en person som blir stoppet på gaten og kjørt hjem uansett har en bakenliggende årsak . Nei, det trenger ikke å være sant i det hele tatt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Sannsynligheten er såpass stor at jeg ga utsagnet. Spesielt når vedkommede ikke oppgir noen fakta rundt hendelsen Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Det kommer an på omstendighetene. Hele poenget mitt var at man her rettigheter til man frivillig gir avkall på dem. Hele systemet er basert på tvungen frivillighet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) "tvungen frivillighet" er vel stikkordene. På den annen side bør man tenke over følgende. De til enhver tid gjeldende lover og regler gjelder kun så lenge majoriteten aksepterer disse. Så fort majoriteten ikke aksepterer disse vil de forandres. Endret 8. januar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Desverre blir det slik når folk blir inndoktrinert fra dag én med at slik er det bare. Folk flest kommer uten å blunke til å godta DLD og andre former for tap av frighet i bytte mot "sikkerhet". Samfunnet begynner å ligne på skrekkscenario man så i filmer på 80-tallet. Endret 8. januar 2013 av BadCat Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Og så lenge borgerne ikke tør å stå opp og sammen for å endre urimelige tilstander. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå