Slimda Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Når jeg spør om begrunnelsen, så er det ikke noe argument å gjenta påstanden. Hvorfor har alle, eller som du sier - de aller fleste godt av å være i militæret og vaske og rydde og løpe litt i skogen i et år? For de aller fleste har det absolutt godt av å komme seg ut av mammas og pappas trygge omgivelser, bli herset med, trykket ned i gjørma, og få utfordret seg selv både fysisk og mentalt. Det gir en enorm mulighet for å vokse på alle mulige måter, og man kan få venner for livet. Kort fortalt. Det er awesome (men bare om du går inn for det). 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Mamma og pappa sine trygge omgivelser kom jeg ut av for lenge siden, jeg trives ikke i steder der alt blir tenkt, gjort og ordnet for meg. Ingen har godt av å bli herset med. Hvorfor skal man bli det? Jeg lar ikke andre herse med meg, jeg har ingen behov for at andre skal få gjøre som de vil med meg uten at de får noe igjen. Jeg står ikke og tar imot dritt av noen. Å bli trykket ned i gjørma skjønner jeg heller ikke at alle har godt av. Med mindre de er som Amberlamps (nå synes jeg hans personlighet stort sett er morsom, men mange sånne folk fortjener å bli jekket ned et par hakk - helt enig. Igjen - langt fra alle. Å få utfordre meg selv fysisk klarer jeg helt fint på egenhånd. I stor grad også mentalt. Venner for livet trenger man ikke militæret for å finne. Nå er det også et poeng at jeg er enig i at mange har godt av det, det er litt for mange pappagutter Norge. Men langt fra alle trenger det. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Ja, er sikkert mange som ikke trenger militæret. Det betyr ikke at man ikke har godt av en tur dit likevel. Husk, livet er tross alt en reise, ikke en destinasjon. Ett enkelt år i militæret, av dine 80+ leveår, gir deg enormt mye tilbake igjen. Gjør du en innsats, vil du ha minner og historier du kan fortelle videre i mange år. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Gjør du en innsats, vil du ha minner og historier du kan fortelle videre i mange år. Fordi alle elsker å høre historiene dine fra førstegangstjenesten om og om igjen. Hei! 3 Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 At søstrene mine ville ha så sykt mye småtteri. Stod i 35 min og bare tente på sånn bakkegreier.... Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 at alkohol bare får meg til å tenke på hvordan alt suger. OH WELL GODT NYTTÅR Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Hvordan ser du at folk er frisk og kan jobbe? Det er en magisk evne jeg har. Fordi jeg er fantastisk. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 (endret) Ganske teit å synse om andre folk. Det vises ikke nødvendigvis utvendig at folk sliter. Fungerende mennesker over 25 år bør i dag ha en inntekt et sted mellom 400 tusen og 1.3 millioner for å leve noenlunde ok etter dagens prisnivå. Spesielt de som har eller er i ferd med å stifte familie. Da sier det seg selv at 150-200k i trygdeytelser ikke er allverden. Folk overlever, men de har i liten grad råd til innbo, bil, ferier, sosialisering med andre mennesker osv. Det går raskt 10-12 tusen i måneden til å dekke boutgifter, mat og faste utgifter. Smålig å angripe en menneskegruppe som knapt har penger til å eksistere for det koster nemlig bortimot 150k i året å eksistere. Man kan selvsagt bo i telt ute i skogen og spise kun havregryn, fisk, bær og lignende, men dette er ikke vanlig livsopphold i vår tid. Du unner ikke andre mennesker et nøkternt livsopphold, noe som bør være et minimum i et sivilisert samfunn. Kanskje du bør gå inn i deg selv samtidig som du skaffer deg litt innsikt om samfunnet før du tramper på folk som allerede er langt nede. Selv om folk ser friske og vellykket ut på utsiden kan det være at de ikke har hatt en dag de har vært frisk på mange år. Kanskje de seigpines med en sykdom eller tilstand som enten er permanent eller tar på årevis å komme ut av. Det er en absolutt nødvendighet at enhver har mulighet for et nøkternt livsopphold uansett årsak, for man kan anta at folk flest ikke ønsker et samfunn der staten avslutter livet til de som er kronisk syke eller av annen grunn ikke makter å arbeide. Vennligst voks opp og begynn å respektere andre mennesker. At andre frivillig eller ufrivillig "slår seg til ro" med å knapt eksistere hindrer ikke deg i å nå så langt du selv ønsker eller har overskudd til i ditt liv. Jeg håper at du har en signert kontrakt der det står at du aldri skal bli syk eller på annen måte være hindret fra å jobbe. Hvis ikke bør du holde munnen godt lukket til du kommer på bedre tanker. Endret 1. januar 2013 av BadCat 3 Lenke til kommentar
chriztr Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Hva er frivillig-tvang? Hvor er den frivillig delen? Frivillig-delen er at du signerer på at du har lest og forstått brevet de sender deg og sender det i retur. Du signerer på at du skal slippe alt du har i hendene og melde deg ut av samfunnet et års tid uten at din situasjon blir tatt hensyn til. Er sikkert veldig sant det noen her skriver om at millitæret er et kjempested for flesteparten som ennå ikke har sluttet og suge pupp. Men vi alle har dessverre ikke samme bakgrunnen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Det er mulig å få utsettelse på militæret. Jeg fikk utsatt det et halvt år slik jeg fikk fullført skoleåret. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Jeg fikk utsatt to år. Men etter det skal jeg finne et hull i systemet sånn at jeg kan utsette det helt til jeg er 25. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Det er mulig å få utsettelse på militæret. Jeg fikk utsatt det et halvt år slik jeg fikk fullført skoleåret. Og etter det vil man kanskje endelig begynne livet, ikke dra i militæret.. 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Flere som får innkalling til Sesjon Del 2 selv om de er midt i utdannelse. De kan jo selvfølgelig bare si nei når de er der, men ganske tåpelig bruk av militære ressurser. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Flere som får innkalling til Sesjon Del 2 selv om de er midt i utdannelse. De kan jo selvfølgelig bare si nei når de er der, men ganske tåpelig bruk av militære ressurser. Ehh, de fleste får innkalling til sesjon del 2 når de går i VG2 eller VG3, og det er gyldig fraværsgrunn ser ikke helt problemet med det, de vil jo bare undersøke deg og gi deg en dato hvor du skal måte opp for din førstegangstjeneste, og den er alltid etter du er ferdig med VG3. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Ganske teit å synse om andre folk. Det vises ikke nødvendigvis utvendig at folk sliter. Fungerende mennesker over 25 år bør i dag ha en inntekt et sted mellom 400 tusen og 1.3 millioner for å leve noenlunde ok etter dagens prisnivå. Spesielt de som har eller er i ferd med å stifte familie. Da sier det seg selv at 150-200k i trygdeytelser ikke er allverden. Folk overlever, men de har i liten grad råd til innbo, bil, ferier, sosialisering med andre mennesker osv. Det går raskt 10-12 tusen i måneden til å dekke boutgifter, mat og faste utgifter. Smålig å angripe en menneskegruppe som knapt har penger til å eksistere for det koster nemlig bortimot 150k i året å eksistere. Man kan selvsagt bo i telt ute i skogen og spise kun havregryn, fisk, bær og lignende, men dette er ikke vanlig livsopphold i vår tid. Du unner ikke andre mennesker et nøkternt livsopphold, noe som bør være et minimum i et sivilisert samfunn. Kanskje du bør gå inn i deg selv samtidig som du skaffer deg litt innsikt om samfunnet før du tramper på folk som allerede er langt nede. Selv om folk ser friske og vellykket ut på utsiden kan det være at de ikke har hatt en dag de har vært frisk på mange år. Kanskje de seigpines med en sykdom eller tilstand som enten er permanent eller tar på årevis å komme ut av. Det er en absolutt nødvendighet at enhver har mulighet for et nøkternt livsopphold uansett årsak, for man kan anta at folk flest ikke ønsker et samfunn der staten avslutter livet til de som er kronisk syke eller av annen grunn ikke makter å arbeide. Vennligst voks opp og begynn å respektere andre mennesker. At andre frivillig eller ufrivillig "slår seg til ro" med å knapt eksistere hindrer ikke deg i å nå så langt du selv ønsker eller har overskudd til i ditt liv. Jeg håper at du har en signert kontrakt der det står at du aldri skal bli syk eller på annen måte være hindret fra å jobbe. Hvis ikke bør du holde munnen godt lukket til du kommer på bedre tanker. Nei seriøst. Hvor har jeg sagt at mennesker som faktisk er syke ikke fortjener trygd? Ganske smålig av av deg og da angripe meg. Jeg mener at mennesker som ikke fortjener trygd bør henges i gapestokk. Er det ikke da ganske smålig å ikke la meg unne den norske stat skattepengene mine et annet sted som vei, sykehus og skole? Smålig av deg. 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Ehh, de fleste får innkalling til sesjon del 2 når de går i VG2 eller VG3, og det er gyldig fraværsgrunn ser ikke helt problemet med det, de vil jo bare undersøke deg og gi deg en dato hvor du skal måte opp for din førstegangstjeneste, og den er alltid etter du er ferdig med VG3. Hvorfor få innkalling til sesjon del 2 når man allerede har planer om å studere. Man bruker ressurser på transport og arbeidskraft fra militæret sin side. Nevnte vel ingenting om fravær jeg? Jeg snakket om at de som allerede vet de ikke vil inn i militæret blir innkalt. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 tråden min ble stengt men det irriterer ikke egentlig, ikke på ekte. for jeg bryr meg ikke om sånt, haha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå