Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det nok mange som snylter. Men jeg trur den aller største mottakeren av de penger er folk som faktisk er uføre. Jeg er stolt av å bo i et land som tar hånd om sine svake på den måten. Er man skadet eller syk så skal man ikke jobbe. Vi er heldige å bo i et land hvor vi ikke trenger å risikere helsa for å få inn penger.

Poenget mitt er at det virker som du mener snylterne er grunnen til at det utbetales så mye NAV-penger. Hovedgrunnen er at terskelen for å sykmelde seg er lav. Noe som er bra.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Det nok mange som snylter. Men jeg trur den aller største mottakeren av de penger er folk som faktisk er uføre. Jeg er stolt av å bo i et land som tar hånd om sine svake på den måten. Er man skadet eller syk så skal man ikke jobbe. Vi er heldige å bo i et land hvor vi ikke trenger å risikere helsa for å få inn penger.

Poenget mitt er at det virker som du mener snylterne er grunnen til at det utbetales så mye NAV-penger. Hovedgrunnen er at terskelen for å sykmelde seg er lav. Noe som er bra.

Jeg tror folk sykmeldes alt for lett. Vi i Norden topper statistikken på unødige legebesøk, røntgenundersøkelser, blodprøver osv. En liten krampe i tåa og vi sjekker oss for brystkreft.

Dessuten tror jeg det er mange sippehøner som lett lar seg påvirke av placebo-effekten. Det er ikke akkurat produktivt for Norge at fru Hansen får utbetalt 25.000 i måneden fordi hun følte seg uvel her om dagen og alle veninnene hennes på pauserommet skrek: "Du er sikkert utbrent, fru Hansen".

Dette er fru Hansen:

little-britain-wallpaper-020-1024.jpg

Jeg jobber som kasserer i en butikk som ligger like ved Nav. Du skulle ha sett alt det livstrøtte søppelet som kom inn etter å ha fått utbetalt pengene sine for å kjøpe seg øl, tobakk og frossenmat. Mange (fult kapable til å jobbe) er også utlendinger. Vi har hatt etniske folk ansatt hos oss som ikke har gjort en dritt på jobb, og som har baller til å fortelle sjefen når han spør at: "Nei, jeg er her bare fordi Nav krever at jeg jobber i 3 måneder, ellers får jeg ikke utbetalt".

Slike ting provoserer meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Norges unormalt mange uføretrygdede.
Lenke til kommentar

Vi har for mange som går på trygd uten grunn, men det betyr bare at systemet må forbedres, ikke at det må fjernes. Det er også mange som er uføre men ikke får uføretrygd, det er bare det at deres stemmer ikke blir hørt, eller at de ikke vil uttale seg om det fordi mange ser på det som nedsettende og flaut å være uføre.

Lenke til kommentar

Uføretrygd er et problem på flere måter. Vi kan ikke gjøre at terskelen er så høy at man må være dødssyk før man får det. Men vi kan heller ikke la terskelen være så lav at enhver som ikke gidder å jobbe får betalt.

Jeg tror ett stort problem i Norge er at du kan komme deg over en barriere, langvarig syk bariernen, tror at når du krysser denne er det vanskelig og legge fra seg godene selv når ting blir bedre og du er i stand til normalt arbeid eller tilrettelagt arbeid.

Lenke til kommentar

Jeg tror folk sykmeldes alt for lett. Vi i Norden topper statistikken på unødige legebesøk, røntgenundersøkelser, blodprøver osv. En liten krampe i tåa og vi sjekker oss for brystkreft.

Jeg ble ikke sykmeldt før jeg fikk akutte infeksjoner, slik som bukhinnebetennelse. Fikk heller utskrevet uhorvelige mengder med sterke smertestillende. I tillegg hadde jeg kronisk b-vitaminmangel på den tiden (noe de ikke fant ut før to år etterpå), som senere har utviklet seg til ME (fått diagnosen nå, men et halvtårs ventetid for å få behandling), ettersom det norske helsesystemet er altfor tregt. De fokuserer mer på å få inn så mange pasienter som mulig på ên dag, istedenfor å virkelig ta tak i det som trengs.

Har mistet tre, nesten fire skoleår pga systemet. Alltid vært en flittig elev med arbeidsgiver. Men ettersom dette systemet ikke fungerer som det skal, mistet jeg både lærlingeplass og flere år. Siden jeg ikke fikk den behandlingen og utredningen jeg skulle fått for lenge siden.

Irriterer meg at det er så mange som utnytter systemet og ødelegger for alle andre!

EDIT; Har ikke vært sykmeldt i alle de årene. Men har ikke vært istand til å studere på heltid, eller ha en fast jobb. Så har for tiden tre vikarerjobber, slik at jeg har noe å gjøre, og bestemmer selv arbeidstider alt etter hvordan formen er.

Endret av Cakenommy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ble ikke sykmeldt før jeg fikk akutte infeksjoner, slik som bukhinnebetennelse. Fikk heller utskrevet uhorvelige mengder med sterke smertestillende. I tillegg hadde jeg kronisk b-vitaminmangel på den tiden (noe de ikke fant ut før to år etterpå), som senere har utviklet seg til ME (fått diagnosen nå, men et halvtårs ventetid for å få behandling), ettersom det norske helsesystemet er altfor tregt. De fokuserer mer på å få inn så mange pasienter som mulig på ên dag, istedenfor å virkelig ta tak i det som trengs.

Har mistet tre, nesten fire skoleår pga systemet. Alltid vært en flittig elev med arbeidsgiver. Men ettersom dette systemet ikke fungerer som det skal, mistet jeg både lærlingeplass og flere år. Siden jeg ikke fikk den behandlingen og utredningen jeg skulle fått for lenge siden.

Irriterer meg at det er så mange som utnytter systemet og ødelegger for alle andre!

EDIT; Har ikke vært sykmeldt i alle de årene. Men har ikke vært istand til å studere på heltid, eller ha en fast jobb. Så har for tiden tre vikarerjobber, slik at jeg har noe å gjøre, og bestemmer selv arbeidstider alt etter hvordan formen er.

Cool_Dog_Hey_Cool_story_bro41_oh_crap_moments-s400x400-96811-535.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så søtt. Fikk du de bekreftelsene du har behov for, ved å poste denne meme'n?

Hva slags bekreftelser? At du har kroniske sykdommer og får støtte fra NAV? Tja....fikk jo forsåvidt bekreftelse på det da. Du hadde slik en fin nyttårstale for meg :)

Men det var ikke bihulebetennelsen og vitaminunderskuddet ditt jeg siktet til.

Lenke til kommentar

Hva slags bekreftelser? At du har kroniske sykdommer og får støtte fra NAV? Tja....fikk jo forsåvidt bekreftelse på det da. Du hadde slik en fin nyttårstale for meg :)

Men det var ikke bihulebetennelsen og vitaminunderskuddet ditt jeg siktet til.

Mer underholdende at du ikke klarer å komme med noen gode argumenter, spesielt med tanke på signaturen din. How ironic! :rofl:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...