Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke begynt å filosofert enda, det som for deg er filosofi, er for meg hverdagssnakk.

Om vi skal ta en veldig lett filosofi på det.

1. Kom ta en øl, nå er vi x gladere og x fjernere. og y bevisst. y=5, x=1

2. Ta en til øl, x = 2, y = 4

3. Ta en drink, x = 4, y = 2

4. To øl til. x = 5, y = 1

Årsaken til at X (Glede) er høy er fordi Y (Selvbevissthet) er nær bunnen.

Når Y er nesten i bunnen så tillater vi oss å si og gjøre hva som helst, og det frigjør mennesker, men det frigjør kun mennesker som i hverdagen ikke er fri.

Jeg er for tiden fri, så jeg behøver ikke øl for å utfolde meg, jeg kan være med i en fyllekule, men jeg vil nok ikke delta så mye i drikkingen.

Men ta ikke feil av det å "føle seg fri" midt i en fyllekule, og det å være sosial. Du er ikke sosial når du ligger i koma. Ekte menn er sosial på ekte vis.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Jeg har ikke begynt å filosofert enda, det som for deg er filosofi, er for meg hverdagssnakk.

Om vi skal ta en veldig lett filosofi på det.

1. Kom ta en øl, nå er vi x gladere og x fjernere. og y bevisst. y=5, x=1

2. Ta en til øl, x = 2, y = 4

3. Ta en drink, x = 4, y = 2

4. To øl til. x = 5, y = 1

Årsaken til at X (Glede) er høy er fordi Y (Selvbevissthet) er nær bunnen.

Når Y er nesten i bunnen så tillater vi oss å si og gjøre hva som helst, og det frigjør mennesker, men det frigjør kun mennesker som i hverdagen ikke er fri.

Jeg er for tiden fri, så jeg behøver ikke øl for å utfolde meg, jeg kan være med i en fyllekule, men jeg vil nok ikke delta så mye i drikkingen.

Men ta ikke feil av det å "føle seg fri" midt i en fyllekule, og det å være sosial. Du er ikke sosial når du ligger i koma. Ekte menn er sosial på ekte vis.

Kult! Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Cakenommy, is it a crime to know? :)

Siden det er så utbredt og vanlig å drikke for å oppnå noe, så kan vi vel trygt si at det ikke er en individuell ide, men et mønster som ikke begrunnes i noe individ.

Siden du er så filosofisk; blir det ikke litt ironisk å si at du vet?

Endret av Cakenommy
Lenke til kommentar

Du har virkelig vekket noe i meg nå...når jeg drikker pleier jeg alltid å gjøre så mye rart og dumt og så husker jeg ikke alltid hva jeg har gjort dagen etterpå. Jeg pleier alltid å prøve meg på masse folk som ikke er interessert eller har kjærester og er veldig insisterende, jeg ypper til bråk og en gang ble jeg kastet ut fra Nach for å ha tisset i noens seng. Kanskje det er fordi jeg har det dårlig med meg selv og jeg gjør alle disse tingene fordi jeg egentlig er trist.,

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har du glemt at du kommuniserer over nett? Hvordan kan jeg vite at det er tydelig for deg? Etter et par innlegg fra deg, skal jeg visst være klar over hva som er tydelig for deg og ikke.

Den lille setningen du skrev om ekte menn i starten, sier ingenting om hvorvidt det er tydelig for deg og ikke.

Endret av Cakenommy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...