Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om de ikke forsøker å overbevise deg om å tro på religionen sin, hva er da formålet med å oppsøket hjemmet til privatpersoner og fylle postkassene med religiøs propaganda? Jeg, personlig, ser på det som at de presser det på meg.

 

Hvordan stiller du deg til korstogene? Det er jo fullt mulig til å tvinge mennesker til å bli medlem av en religion, men det betyr ikke nødvendigvis at de blir troende av den grunn.

 

Det blir jo sagt at om du får høre noe gjentatte ganger over X tid så tror du på det. Som for eks. hvis noen kaller deg dum, stygg ol.

De gjør det vel på feil måte da :sleep:

å kan du teste det på meg :thumbs: det hadde vært veldig morsomt!

Lenke til kommentar

Å bryte ned noens selvtillit og få dem til å tro noe annet, er en lang og tungvindt prosess. Om man allerede lider av lav selvtillit og lignende, er det dog mye enklere.

 

Er nok flere som husker Scientologene og dattera til han politikeren som tok selvmord etter evalueringen til Scientologene?

jeg tenkte nå på litt mere politiske saker da. Lurer på hva som skjer hvis noen prøver å overbevise meg om noe et par titals ganger om noe jeg er uenig i kontra noe jeg ikke vet så mye om eller kansje noe som ikke gir mening for meg

Vi klarer aldri å være helt nøytrale i debatter vi er uenig/enig i. Vi blir påvirket av det rundt oss derfor kan det være positivt å få høre ting flere ganger fra forskjellige vinkler heldt før du prøver å finne ut hva du selv mener.

Jeg har tid jeg. Dette er saker som jeg allerede har mye meninger om kristendom, abort, rus og røyking og sånn krig og miljøet. Dette er ting jeg vet relativt lite om eiendomsskatt... kommer ikke på noe mer akkuratt nå :-(

Lenke til kommentar

Jeg har tid jeg. Dette er saker som jeg allerede har mye meninger om kristendom, abort, rus og røyking og sånn krig og miljøet. Dette er ting jeg vet relativt lite om eiendomsskatt... kommer ikke på noe mer akkuratt nå :-(

"og sånn krig og miljøet" minnet meg fryktelig mye om den typiske "krig og fred og sånt"-vitsen om Miss Universe-deltakere.

 

Men fra spøk til revolver. Alle har et bias. Det gjelder bare å innse at du har det, og prøve så godt du kan å motvirke det. Ikke la deg blinde med mindre det er gode bevis for hva som påstås.

Lenke til kommentar

Folk har ikke meninger. De repeterer løgnene de blir matet med skje gjennom undervisning og korporatisteid media. På tide folk får opp øynene for globaliserimgshelvete før det er for sent. Alt som nevnes i media er enten uvesentlig eller en vulgær maktdemonstrasjon. Slutt å godta urett som ikke rammer dere selv og si nei til den politiske illusjon. De som styrer sitter langt over politisk nivå.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Folk har ikke meninger. De repeterer løgnene de blir matet med skje gjennom undervisning og korporatisteid media. På tide folk får opp øynene for globaliserimgshelvete før det er for sent. Alt som nevnes i media er enten uvesentlig eller en vulgær maktdemonstrasjon. Slutt å godta urett som ikke rammer dere selv og si nei til den politiske illusjon. De som styrer sitter langt over politisk nivå.

 

Long story short; du mener du er omgitt av sauer, som ikke forstår den store sammenhengen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...