Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, vådeskudd var jeg livredd for i forcen selv. Spesielt når vi hadde SLO med ladde våpen.

Men, tror da ikke at man får skarpe skudd som HV-soldat?

Hvorfor skulle man ikke få det? Halvparten av poenget med øvelsen er jo funksjontest, innskyting av våpen, og å opprettholde sin evne til å bruke det (eller i alle fall smelle av noen skudd for ikke å være skuddredd den dagen man eventuelt blir nødt til å bruke det). HV er jo per nå det det norske forsvar har å stille opp med som territorialforsvar. Vi må være forberedt.

Det er massevis av skudd tilgjengelig og de blir ikke veldig godt passet på.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Vil bare si tusen takk til de folka som vekket meg litt før fire i natt, og festet videre til sånn ca halv fem.

Det er jo ikke en mulighet for at folk faktis skal jobbe på en lørdag, og skal f.eks begynne på jobb klokken seks, som også har lyst til å faktis SOVE om natten.

Angrer på at jeg kjøpte meg en leilighet i en blokk.... Men når man er desperat så gjør man idiotiske ting.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Hvis du bor i borettslag, så vet du dere kan ha krav på ro og stillhet om natten? Ellers så bør du bare si fra at de får dempe seg neste gang.

Bor selv i blokk og naboen hadde et par ganger fester som varte til 4-5, bare sa i fra neste gang jeg møtte ham og har ikke hørt noe støy siden sist. :)

Lenke til kommentar

Hvis du bor i borettslag, så vet du dere kan ha krav på ro og stillhet om natten? Ellers så bør du bare si fra at de får dempe seg neste gang.

Bor selv i blokk og naboen hadde et par ganger fester som varte til 4-5, bare sa i fra neste gang jeg møtte ham og har ikke hørt noe støy siden sist. :)

Jeg er heller pissed resten av uken, siden jeg er for feig til å ta kontakt. Uansett så er jeg ikke sikker på hvem som hadde fest.

Ja, de har flere ganger sendt ut brev om at det skal være ro etter 22 eller 23:00.

Hjelper lite for å være ærlig.

Heldigvis jobber jeg bare hver 5 helg.

Lenke til kommentar

http://www.adressa.n...icle6818381.ece

Jeg ler. Forbanna idioter. Det vil bare ha motsatt effekt.

Støre er en jævla kuk og en forbanna idiot, har aldri noensinne komt noe som helst godt ut av den familien. Jævla priviligierte overklasseavskum og liksom-sosialister. Jeg driver og slutter med å røyke nå og å ta vekk 10pakningen er en fantastisk dum idé. Om jeg ender opp med å kjøpe en pakke til så kommer jeg til å røyke hele greien og da kan det like godt heller være 10 stk oppi enn 20.

Er vel for så vidt like greit at Stoltenberg fikk flyttet han vekk fra utenriksdepartementet, av en eller annen syk grunn begynte Støre å bli skikkelig populær, i motsetning til Stoltenberg, så han kunne ha blitt en ordentelig trussel for den langt mer moderate maktmisbrukeren 'Bergeren om han hadde fortsatt å være i et departement der han blir populær for å si "ikke krig så mye da" til Israel uten å faktisk gjøre noe arbeid.

Og om Støre fortsetter med den popoulariteten og blir statsministerkandidat til valget så vil faktisk AP ha en sjanse noe som ihvertfall er skikkelig skummelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo alltids prøve å ringe politiet om det er virkelig ille, selv om det ikke er sikkert de kan. Borettslaget vårt har leid inn vektere for blant annet å håndtere slike hendelser så beboerne slipper å drive å klage direkte. Det er ikke spesielt lurt å prøve å kjefte på noen midt på natta hvor de sannsynligvis har mye innabords.

Lenke til kommentar

Rødfis er jo bare moro. Hadde en kar som tømte et helt magasin rødfis i ansiktet mitt. Kjempegøy :D

Rødfis er IKKE bare moro.

Det er mye kraft i dem.

Da jeg var i militæret viste kvartermesteren oss en interessant demonstrasjon.

Han ladet et AG3 med en rødfis. Han støttet det i bakken så løpet pekte rett oppover.

Balanserte en tom Lucky Strike-boks oppå løpet, og fyrte av.

luckyopenhand.jpg

Lucky Strike-boksene er veldig kraftig metall. Skulle ikke tro at det var engangsemballasje. Mye mer solid enn papir/plast-boksene til General, Skruf og andre merker. Dette er en solid snusboks.

Rødfisen smalt, og boksen fløy HØYT.

Da den landet var den temmelig forvridd og dekket av sot.

Rødfis er IKKE bare moro!

De er eksplosive, og skal behandles med respekt.

Vi ble instruert om å aldri skyte noen med rødfis på mindre enn (tror det var) 5 meter.

Hvis vi hadde skyttergravstrening skulle vi heller rope PANG! hvis "fienden" kom for nært.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...