CypheroN Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Ja, jeg gir i det minste en god del penger til organisasjoner som hjelper dem. Så bra. Men er du klar over at ca ~21,000 barn dør hver dag? Ett barn hvert fjerde sekund. Det er som et Haiti-jordskjelv hver tiende dag ala det som skjedde i 2010. 92 millioner barn har dødd siden år 2000. Poenget er, vi kan ikke drive og tenke på «de stakkars barna i Afrika» hver gang vi har «first world problems». Det er rett og slett ikke sunt for oss. 3 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) Hvis man ikke skal gjøre noe med det, kan man i hvert fall la være i å si at livet sitt "suger". Og, jo, man kan i hvert fall gjøre noe. Slik som pengedonasjon, som jeg gjør, hjelper i hvert fall en del barn med å overleve. Endret 3. desember 2012 av Banksy Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) Ja, jeg gir i det minste en god del penger til organisasjoner som hjelper dem. jeg nekter å tro på denne svadaen du kommer med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!卍!!!!!!!!!!2!!!!!!!!!!!!!!!!!! Endret 3. desember 2012 av Gjest Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Synd for deg, da. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Så synd at jeg vil dø. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Synd for deg, da. Har jo nærmest ikke en pelle mannjshit å si hvor mye penger vi gir i veldedighet når vestlige land gjennomsnittlig tar ressurser vært 9 ganger så mye som vi gir i veldedighet til den tredje verden. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Gi penger til veldedighet blir litt som å gi penger til en hore. Hora ender ikke opp med mer enn 10% av summen du ga ho på samme måte som at bare 10% av det du gir til "veldedighet" faktisk brukes på veldedighet. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Takk for ressursene deres, her ta ett par sekker med korn, latterlig. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Hva faen, barna i Afrika skal være glad de, at de ikke opplever livet her i Norge. Tror du de har opplevd det å ligge på sofaen og stønne i smerte over hvor mett man er på julemiddag? 3 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Gi penger til veldedighet blir litt som å gi penger til en hore. Hora ender ikke opp med mer enn 10% av summen du ga ho på samme måte som at bare 10% av det du gir til "veldedighet" faktisk brukes på veldedighet. har du kilder på de tallene? fortsatt mer enn ingenting.. 1 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) Hvis man ikke skal gjøre noe med det, kan man i hvert fall la være i å si at livet sitt "suger". Og, jo, man kan i hvert fall gjøre noe. Slik som pengedonasjon, som jeg gjør, hjelper i hvert fall en del barn med å overleve. Før du reiser til Afrika og lider mens du hjelper andre for ingen fortjeneste (bortsett fra selvfølelse of course) så velger jeg å ta klagingen din med en klype salt. Du blir ikke automatisk en bedre person av at du "tenker på barna i Afrika" og kaster vekk penger til korrupte organisasjoner og ledere innimellom, det er bare sofaveldedighet. Nei, faktisk, det du ender opp med er at du ser ut som en komplett idiot når du kritiserer andre for å klage når ting går galt for dem. Hvorfor i helvete bryr du deg om andre klager? Det er bare ett tegn på at de har det bra og at de faktisk setter pris på det. Ingenting blir bedre om du poengterer hvor ille folk har det i andre land, tvert i mot, hvis du har lyst å gjøre deg selv deprimert over noe slik så skal du få lov til det, men det betyr ikke at du har rett til å dra alle andre med deg ned i møkken samtidig. Og nei, jeg har ikke drevet mye veldedighet, men jeg kan ikke fordra når folk drar slike ting som du gjør nå, spesielt når det eneste som faktisk hjelper er at du selv reiser til andre land og hjelper dem direkte. Penger har i bunn og grunn mye mindre å si for slike ting enn infrastruktur har, og før du hjelper å bygge den infrastrukturen så får du klappe igjen og spise lapskausen din. Endret 3. desember 2012 av Kaymeerah 5 Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 I islam må de som tjener så og så mye gi 2.5% av inntektene sine til diverse gode formål som skoler, veier, folk som er fattige eller strandet. Helt klart at Islam er den beste religionen. 2 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 hvis du har lyst å gjøre deg selv deprimert over noe slik så skal du få lov til det, men det betyr ikke at du har rett til å dra alle andre med deg ned i møkken samtidig. Gjør ikke han nøyaktig det samme når han klager over at livet hans suger? Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Nei, fordi det er livet hans som suger. Det driter jeg fint mye i, problemet oppstår når ett helt samfunn sliter på grunn av den vestlige verden, og så på toppen av det hele må vi forholde oss til folk som deg som alltid skal påminne om at verdenssamfunnet er beyond shit, som om jeg ikke får nok påminnelser om det daglig. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Men altså, det er helt sikkert minst en tråd om dette emnet i politikkforumet. Denne avsporinga irriterer jo til og med meg. Og jeg er jo OT-hore. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 1. Verdenskrig: Stavkirkenyter mot Stavkirkehater. 2: Verdenskrig: Banksy mot Kaymeerah. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) Men altså, det er helt sikkert minst en tråd om dette emnet i politikkforumet. Denne avsporinga irriterer jo til og med meg. Og jeg er jo OT-hore. Ja, okei, jeg er ferdig. Kanskje like greit uansett, før moderatorene kommer. Endret 3. desember 2012 av Banksy Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) 2: Verdenskrig: Banksy mot Kaymeerah. Sorry, den vant jeg dessverre allerede, med en perfectly executed rant. Det blir nok heller kjent som "5-minutterskrigen". Endret 3. desember 2012 av Kaymeerah 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå