Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva jeg skal ønske meg til jul.

Har en del dyre ting, men jeg kommer ikke på noe til rundt 500-lappen pluss minus.

Noen tips?

Har du du hørt om opplegg som "jeg ønsker meg en geit" og så får fattige penger for det? MAF (medical aviaton fellowship, www.maf.no) har et lignende opplegg. Du kan ønske deg en jerrykanne med flybensin til 100 eller 200 kroner, så redder du et liv.

Pros:

Du redder et liv

Den som kjøper pakke slipper å kjøpe noe han er usikker på om du kommer til å like

Den som kjøper er med på å redde et liv

Cons:

Derfor.

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Veldedighet er en synd, det kapitalistiske samfunnet er bygd opp på at enhver får klare seg så godt som den kan, å kaste bort penger på folk som ikke har noe å komme med er direkte skadelig for den voksende verdensøkonomien.

Også så bitter da. Penger < mennesker.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Veldedighet er en synd, det kapitalistiske samfunnet er bygd opp på at enhver får klare seg så godt som den kan, å kaste bort penger på folk som ikke har noe å komme med er direkte skadelig for den voksende verdensøkonomien.

Som oftest kommer du med gode poenger, men det synes jeg var direkte usmakelig av deg.

Lenke til kommentar

Vel, han lyver jo ikke om hvordan samfunnet er bygd opp. Det er helt klart ment for at hvert individ skal klare seg selv. Ihvertfall om man ser til vest. Det burde ikke være opp til hjelpsomme enkeltpersoner å redde de fattigste. Det er de høyere opp, de med makten, som skal ha ansvar for det.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva jeg skal ønske meg til jul.

Har en del dyre ting, men jeg kommer ikke på noe til rundt 500-lappen pluss minus.

Noen tips?

AKG K 518, med mindre du allereie har godt og bærbart headset.

RAM/HDD til din stasjonære? pc.

Beskyttelsesfilm/cover til din mobil/nettbrett

Treningsutstyr, om du trenar.

Lestar

Assassin's Creed 3

Dvd/Blu ray av din favorittfilm/serie

Netflix eller Spotify Premium

Det er ikkje akkurat vanskeleg å vere materialistisk for tida.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at det var ironisk.

Jeg eller han? Hvis han hadde vært ironisk hadde han ikke brukt tegnsetting og stor bokstav.

Hvis det var meg du mente: nei.

Vel, han lyver jo ikke om hvordan samfunnet er bygd opp. Det er helt klart ment for at hvert individ skal klare seg selv. Ihvertfall om man ser til vest. Det burde ikke være opp til hjelpsomme enkeltpersoner å redde de fattigste. Det er de høyere opp, de med makten, som skal ha ansvar for det.

Det er det som er poenget. De høyere opp sier at de øker bistand (u-hjelp), mens pengene går til beskyttelse av regnskog - fordi det er definert som u-hjelp. Jeg sier ikke at det er en dårlig sak, langt ifra, men fattige sultne barn spiser ikke skog.

Enkeltindivider KAN gjøre en forskjell, samme hvor lite mange tror på det. Det er ikke ALLTID sånn at korrupte statsledere og byråkrater sitter igjen med største delen av kaken. Og selv om de hadde gjort det, får likevel de som trenger det hjelp. Klart vi ikke kan hjelpe alle, men du for en forskjell det er for de som faktisk får hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg eller han? Hvis han hadde vært ironisk hadde han ikke brukt tegnsetting og stor bokstav.

Hvis det var meg du mente: nei.

Er ofte jeg poster ting som er ironisk/satire med tegnesetting og sånn også. Og for å si hva jeg seriøst mener om saken; vi enkeltindivider kan hjelpe, det er jo tross alt jævlig mange av oss. Men de som sitter med makten kan hjelpe mye mer - utenom det at det ifølge maktfordelingsprinsippet som vi liksom skal basere oss på så er det jo folket som har makten indirekte via stemmene? Så lenge massene stemmer for å opprette holde den gamle verdensordenen med høyre og AP kommer verden til å gå videre i sneglefart og stakkarer som er født inn i elendighet lever forferdelige liv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

AKG K 518, med mindre du allereie har godt og bærbart headset.

RAM/HDD til din stasjonære? pc.

Beskyttelsesfilm/cover til din mobil/nettbrett

Treningsutstyr, om du trenar.

Lestar

Assassin's Creed 3

Dvd/Blu ray av din favorittfilm/serie

Netflix eller Spotify Premium

Det er ikkje akkurat vanskeleg å vere materialistisk for tida.

Har allerede et godt headsett som jeg nettopp fikk :)

Må isåfall være SSD jeg skal ønske meg, men da går det over 1000-lappen, og slike ting har jeg nok av som jeg ønsker meg.. :p

Beskyttelsecover kan jeg ønske meg hvis jeg får ny telefon, men det vet jeg ikke ennå. :p

Treningsutstyr trenger jeg ikke.

Lestar tror jeg får uansett :)

AC3 skal jeg ønske meg :) Muligens Dishonored også.

Blu-ray.. ja.. vet ikke hva slags serie. Liker "Two and a half man" og har DVD'er fra dem men blir så sjeldent sett. Pleier å se det når det går på TV. :)

Netflix/Spotify Prem.. har Spotify Prem atm da.

Tidligere kom jeg på mye jeg ønska meg, men nå er det faen blankt :p Jævla irriterende!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...