Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rogaland.

Bare Stavanger-området.

Bare folk fra Stavanger-området som ikke kan skrive.

 

Jeg blir irritert av sånt. Klart vi fra Stavanger kan skrive, men det er ikke alle - og det gjelder resten av landet og verden også - som gidder å skrive grammatisk korrekt på nett.

 

Dette er noe jeg merker meg mye på forumet her også, også blant folk fra Østlandet. Det er mye dialekt og slang.

Lenke til kommentar

Folk som prøver å kaste ting jeg er glad i, uten å spørre meg først. Denne gang flere bøker jeg fikk av min avdøde farfar, og noen av favorittbøkene mine de siste årene.

 

Har opplevd akkurat det samme, bare med klær. Sykt irriterende når du mister favoritt genseren din, som moren din trodde var for "liten".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir irritert av sånt. Klart vi fra Stavanger kan skrive, men det er ikke alle - og det gjelder resten av landet og verden også - som gidder å skrive grammatisk korrekt på nett.

 

Dette er noe jeg merker meg mye på forumet her også, også blant folk fra Østlandet. Det er mye dialekt og slang.

 

Jeg påpekte bare at uttaleformen for ikke (eller ikkje, da) ikke tilsvarer "ische" eller hvordan det nå er ungene i Stavanger har fått det for seg at de skal skrive det i det området av Rogaland hvor jeg er oppvokst. Jeg har i alle fall aldri sett noen fra nordfylket skrive det på den måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg påpekte bare at uttaleformen for ikke (eller ikkje, da) ikke tilsvarer "ische" eller hvordan det nå er ungene i Stavanger har fått det for seg at de skal skrive det i det området av Rogaland hvor jeg er oppvokst. Jeg har i alle fall aldri sett noen fra nordfylket skrive det på den måten.

Jeg har sett folk fra Sunnmøre skrive det sånn. Og har ei venninne i Sauda som er eldre enn meg og konsekvent skriver sånn, så de finnes da nord i fylket også.

Lenke til kommentar

Det står på Spotify profilen min at jeg abonnerer på en spilleliste jeg ikke abonnerer på. Vet ikke hvorfor jeg bryr meg no særlig ettersom den der top artists tingen også er feil og jeg ikke har "utgitt" de fleste listene, men jeg liker at profiler og sånn skal være korrekte.

 

Forresten så kjente jeg en kar fra Os som skrev "iche" en gang for mange år siden (2006).

Lenke til kommentar

Som om resten av landet er noe bedre.

 

Ehh, jaaaaaaaaa.

 

Jeg har sett folk fra Sunnmøre skrive det sånn. Og har ei venninne i Sauda som er eldre enn meg og konsekvent skriver sånn, så de finnes da nord i fylket også.

 

Der snakker de også sånn da, så de er et unntak.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...