cowboy bob Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Hva som var trist med det? At pga karen har barn så kan han ikke ha det megagøy hele tiden sånn som en barnløs person kan. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Hva som var trist med det? "Trist" er vel ganske subjektivt. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Folk som prøver å kaste ting jeg er glad i, uten å spørre meg først. Denne gang flere bøker jeg fikk av min avdøde farfar, og noen av favorittbøkene mine de siste årene. 3 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Rogaland. Bare Stavanger-området. Bare folk fra Stavanger-området som ikke kan skrive. Jeg blir irritert av sånt. Klart vi fra Stavanger kan skrive, men det er ikke alle - og det gjelder resten av landet og verden også - som gidder å skrive grammatisk korrekt på nett. Dette er noe jeg merker meg mye på forumet her også, også blant folk fra Østlandet. Det er mye dialekt og slang. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Jeg blir irritert av sånt. Det e iche mange som ICHE komme fra Rogaland så skrive iche. Og det var DET jeg mente med mitt innlegg. Ikke at de fra Stavanger ikke kan skrive, men at "iche" blir skrevet av folk fra Rogaland. Hva de to andre mente vet jeg ikke. Endret 11. november 2012 av Diskutant Lenke til kommentar
Qake Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Folk som prøver å kaste ting jeg er glad i, uten å spørre meg først. Denne gang flere bøker jeg fikk av min avdøde farfar, og noen av favorittbøkene mine de siste årene. Har opplevd akkurat det samme, bare med klær. Sykt irriterende når du mister favoritt genseren din, som moren din trodde var for "liten". 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Jeg blir irritert av sånt. Klart vi fra Stavanger kan skrive, men det er ikke alle - og det gjelder resten av landet og verden også - som gidder å skrive grammatisk korrekt på nett. Dette er noe jeg merker meg mye på forumet her også, også blant folk fra Østlandet. Det er mye dialekt og slang. Jeg påpekte bare at uttaleformen for ikke (eller ikkje, da) ikke tilsvarer "ische" eller hvordan det nå er ungene i Stavanger har fått det for seg at de skal skrive det i det området av Rogaland hvor jeg er oppvokst. Jeg har i alle fall aldri sett noen fra nordfylket skrive det på den måten. 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Hva som var trist med det? No more fun and games. Et liv i slaveri. Tralalal lite frihet. 1 Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Att beinet mitt sovner..... -.- Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 "vi fra stavanger", sa han som bor i trondheim og snakker trøndersk. 6 Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 No more fun and games. Et liv i slaveri. Tralalal lite frihet. This ^ Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Jeg påpekte bare at uttaleformen for ikke (eller ikkje, da) ikke tilsvarer "ische" eller hvordan det nå er ungene i Stavanger har fått det for seg at de skal skrive det i det området av Rogaland hvor jeg er oppvokst. Jeg har i alle fall aldri sett noen fra nordfylket skrive det på den måten. Jeg har sett folk fra Sunnmøre skrive det sånn. Og har ei venninne i Sauda som er eldre enn meg og konsekvent skriver sånn, så de finnes da nord i fylket også. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 De snakker ikke rogalandsk i Sauda. De snakker bare veldig rart. Jeg er uansett usikker på om Sauda går under Ryfylket eller nordfylket. Og Sunnmøre er ikke en del av nordfylket. (Nordfylket er altså Rogaland nord for Kopervik og vest for Ryfylket. Kort sagt Haugesund og omeng.) Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Det står på Spotify profilen min at jeg abonnerer på en spilleliste jeg ikke abonnerer på. Vet ikke hvorfor jeg bryr meg no særlig ettersom den der top artists tingen også er feil og jeg ikke har "utgitt" de fleste listene, men jeg liker at profiler og sånn skal være korrekte. Forresten så kjente jeg en kar fra Os som skrev "iche" en gang for mange år siden (2006). Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Som om resten av landet er noe bedre. Ehh, jaaaaaaaaa. Jeg har sett folk fra Sunnmøre skrive det sånn. Og har ei venninne i Sauda som er eldre enn meg og konsekvent skriver sånn, så de finnes da nord i fylket også. Der snakker de også sånn da, så de er et unntak. Endret 11. november 2012 av Lami Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Sier ikke tilnærmet alle vestlendinger ikkje da? Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Når man må sykt pisse og får boner så man ikke kan pisse alikevell..... 2 Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Nei vent, de sier jo itsje. Som skrives ikkjie. De på sunnmøre, altså. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Nei vent, de sier jo itsje. Som skrives ikkjie. De på sunnmøre, altså. Dette kan jeg bekrefte. Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Når man må sykt pisse og får boner så man ikke kan pisse alikevell..... Trodde alltid du var jente Viser ihvertfall hvor lett man kan ta feil Endret 11. november 2012 av Cakenommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå