djgudleif Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 http://www.vg.no/protokoll/?pid=1228 Kan de sette opp en sånn for alle som dauer eller? Ikke det nei? Hvorfor skal jeg sende hilsen? Aner ikke hvem hun var eller hvordan hun var. 5 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Folk kjører på på Facebook også: (med bilde av henne også, selvfølgelig): "Hvil i fred og sov godt Sigrid ♥ Du vil bli savnet. Del denne statusen hvis du også ønsker å vise din respekt og sympati for Sigrids familie og venner." Hva med å holde kjeft og la dem være i fred hvis man vil vise dem respekt. Hun var tross alt ingen offentlig person i det hele tatt, og ingen noen (bortsett fra de som faktisk kjente henne selvfølgelig) hadde noe forhold til. Kan skjønne det når det er favorittskuespilleren, en idrettshelt eller et idol du har sett opp til, men ærlig talt... 5 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 God natt Sigrid, sov godt. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Folk som mener det er en liv og død situasjon og ikke får rusa seg på weed. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Røyka noe du og, tydeligvis. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Irriterer meg at det alltid blir så jævlig mye oppstyr når noen dævver. "Send din hilsen til Sigrid her". Ja vel, hvor skal hu liksom lese den fra? Grava? Og hvorfor skal du bry deg med noen du ikke kjenners død? Får jeg også protokoll i VG når jeg kreperer? Endret 4. september 2012 av TMB 5 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Hvorfor kom jeg på så mange upassende vitser nå om den saken? Og jeg kan ikke si dem fordi jeg er redd for moderatorens harde hånd. Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Jeg vet ikke om jeg vil klare å ta folk seriøst lenger etter Sigrid-saken. Enten er jeg en kaldblodig og kynisk dust mens resten av Norges befolkning er empatiske, følelsesstyrte vesener... Eller så lyver de alle sammen. "Huff ja,jeg har vondt inni meg:(" Bitch, nei. Du hadde aldri hørt om henne engang før media blusset det opp. Kun fordi familien har gode kontakter, tør jeg gjette. Mens letingen pågikk har flere andre mennesker forsvunnet eller blitt drept, omtrent uten en notis i avisen engang. Det er det som virkelig er tragisk med denne saken. Endret 4. september 2012 av Saft Suse 5 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Hele denne "Jeg får så vondt"-greia vi opplever nå er den samme som dukker opp etter hver eneste sørgelige sak. Det bruker tilslutt å ende i en konkurranse om hvem som er mest lei seg. Jeg så det veldig klart etter Utøya-hendelsen, hele 3 uker etter at det skjedde traff jeg på folk som sa, og dette er et direkte sitat, "Gråter bare jeg tenker på det". Bare så det er sagt, de hadde ingen form for bekjentskapet med noen som var på øya, de hadde aldri vær der selv, hadde ikke vært medlemmer av AUF tidligere, etc... Jeg synes det er flott at så mange bryr seg om saken, men som Saft Suse sier, det er virkelig trist at (nesten) ingen andre får den samme oppmerksomheten. Jeg har tenkt litt på hvordan familiene som også har mistet noen og aldri fått de tilbake opplever dette. De opplevde nøyaktig samme tragedie, men alt de fikk var en bitteliten notis nede i et hjørne i avisen. Det er om de var heldige. Grunnen til at Sigrid-saken har blitt så profilert er nok at familien hadde kontakter samt at det var en søt, ung jente som forsvant. 1 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 12 nov. 2006 til 4 sept. 2012 uten en eneste advarsel her på forumet. Fikk nå min første! feelsbadman.jpeg Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg vet ikke om jeg vil klare å ta folk seriøst lenger etter Sigrid-saken. Enten er jeg en kaldblodig og kynisk dust mens resten av Norges befolkning er empatiske, følelsesstyrte vesener... Eller så lyver de alle sammen. "Huff ja,jeg har vondt inni meg:(" Bitch, nei. Du hadde aldri hørt om henne engang før media blusset det opp. Kun fordi familien har gode kontakter, tør jeg gjette. Mens letingen pågikk har flere andre mennesker forsvunnet eller blitt drept, omtrent uten en notis i avisen engang. Det er det som virkelig er tragisk med denne saken. Bare et spill for galleriet. De færreste kjente henne, og de fleste har null peiling på hvordan foreldrene føler det nå. Enten så er de ute etter bekreftelse, eller så har de blitt alt for påvirket av media. Idioti er det uansett. Lenke til kommentar
Barnabas Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Fatter ikke hvordan noen kan sitte å irritere seg over at noen sørger, uavhengig om det er ektefølt eller ikke. At noen bryr seg om sånt er forbi min fatteevne. Endret 4. september 2012 av Matzerath 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Greit at det er andre saker som også gjerne burde få oppmerksomhet Hva synes du burde få mer oppmerksomhet? "Mann på 87 år fikk et tre over seg i indre Mongolia?". Endret 4. september 2012 av Lami Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Greit at det er andre saker som også gjerne burde få oppmerksomhet Hva synes du burde få mer oppmerksomhet? "Mann på 87 år fikk et tre over seg i indre Mongolia?". Kanskje x antall andre slike bortføringsaker i Norge? Var det ikke en som ble funnet dø for noen uker siden? Det eneste vi så var en liten sak i VG og ikke mer enn det. 3 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Fatter ikke hvordan noen kan sitte å irritere seg over at noen sørger, uavhengig om det er ektefølt eller ikke. At noen bryr seg om sånt er forbi min fatteevne. jeg irriterer meg ikke over sorgen, jeg irriterer meg over den åpenbare oppmerksomhetssyken. 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Legger også merke til at av alle jeg har på face som har delt div Sigrid-greier, er det INGEN som engasjerer seg i noen form for veldedige organisasjoner, ad hoc-organisasjoner for diverse gode formål, frivillig arbeid eller noe annet. Deres engasjement for alt som skjer her i verden strekker seg kun til "like"- og "share"-knappen på FB - der trykker de imidlertid på det meste, inkludert "Hvad gjorde på skolen denne 17 årige store pupper"-videoene. Jeg synes ikke det er spesielt vanskelig å forstå at svært mange synes det er flaut, håpløst, og også irriterende, når noen bruker andres sorg til å bygge sitt eget image. I mine øyne er det ikke greit å dele den typen "Hvil i fred"-opplegg for fullstendig ukjente personer man ikke har noen tilknytning til når man har passert fjorten. 3 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Hvad faen er det jeg lesar? Så, folk som ikke engasjerer seg i noen form for veldedige organisasjoner, ad hoc-organisasjoner for diverse gode formål, frivillig arbeid eller noe annet, har ikke rett for å vise at de bryr seg om jenta ble drept? De fleste har ikke hørt om hun før, da er det veldig fint at folk skriver hvil i fred, deler bilde av hun også videre, for å vise at de bryr seg. Du må ikke tro at alle gjør det for å bygge sitt eget image. Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Folk som skriver "ondt" isteden for "vondt". OffTopic: Om du ikke vil høre om oppmerksomhetssyke folk, hold deg unna facebook, tv, aviser og lignenede. Personlig bryr jeg meg ikke mer om Sigrid enn noe annet bortført menneske, derfor blir denne overdrevene oppmerksomheten på Sigrid feil i mine øyne. Grunnen er så enkel som at hun er ikke verdt mer enn hvilket som helst annet menneske her i verden. OnTopic: En annen ting jeg fant ut irriterer meg nå er om det skjer en eller annen ulykke i ett eller annet land så hører man alltid "Ingen norske ble skadet." om det er sånn det har gått. Kan de ikke hold seg til å si ifra når noe norske BLIR skadet. Er vel samma om den skadde er kineser, amerikaner, italiener eller nordmann. De skadde er fortsatt skadde selvom de ikke er norske... 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg har da aldri sagt det Men dette er tross alt mennesker jeg kjenner, og tro meg - de fleste har ofret henne mindre enn tre sekunders omtanke. Likevel deler de stadig denne typen ting (og bildet av den rimelig upene jenta som var så "vakker" osv. osv.) De oppegående menneskene som bryr seg - som flere av kollegene mine jeg har snakket med Sigrid-saken om på jobb etter at hun ble funnet i dag, f.eks. - poster ikke den type vås på FB. Nå kan jeg selvfølgelig ikke snakke for folk jeg ikke kjenner, men jeg tør påstå at det er rimelig store antall hyklere (eller bare tanketomme) blandt dem. 2 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Noe som har irritert meg noe vilt den siste tiden er One Call-reklamene. "Dette er et dyrt abonnmenet, og dette er et billig abonn.. hvorfor er det slik???".. Og oppringingen av kundeservice.. åh så teit. Er det virkelig lov å drive sånn markedsføring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå