Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

>Og hva skal jeg med modifiserbart UI?

Som jeg sa tidligere, kom med skikkelige argumenter eller hold kjeft. Det at programvaren mangler en veldig praktisk funksjon er ett minus for programvaren, du kan ikke bare forklare det vekk med at "ingen trenger det".

Dette er faktisk argumentet til ein i klassa for å kjøpe iPhone 5. Han innrømmer at den sikkert har færre valg og er lite modifiserbar, men den er jo "perfekt frå før, så kvifor forandre noko?"

:realmad:

Vel, her velger dere å missforstå meg. Firefox er grelt fra starten av og som det sies "når man er ekspert i Firefox kan man få det til å se bra ut". Vel, hvorfor skal jeg velge en nettleser som ser grell ut fra starten av og krever unødvendig mye styr for å modifiseres. Blir for dumt å sammenligne dette med Android vs iPhone diskusjonen.

Jeg liker at du går til angrep med en gang noen sier i mot det du liker Kaymeerah. Kanskje befatte deg litt saklig selv uten å gå helt berserk. Føler også at Occi fremstår litt hyklerisk når en restart av Firefox for plugins en gang i blant er null problem, men når Windows krever reboot for en update hver 2-4 uke så er det verdens undergang. Latterlig.

Og med Chromium mente jeg Chromium prosjektet. Altså en open source kildekode du kan implementere på akkurat den måten du vil selv. http://www.rockmelt.com/ er et prosjekt basert på Chromium sin kildekode. Her har de gjort mye med UI'et.

90% av de jeg kjenner som brukte Firefox før og har byttet til Chrome opplever det som mer stabilt. Dette er ikke en mening jeg slenger ut hovedsakelig som enkeltperson, men som en erfaring jeg har samlet fra folk jeg kjenner. Det er vel ikke helt uten grunn at Chrome er ledende på browsermarkedet(Annet en at dere er en del av "linux-master race" og vet bedre enn alle andre)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, her velger dere å missforstå meg. Firefox er grelt fra starten av og som det sies "når man er ekspert i Firefox kan man få det til å se bra ut". Vel, hvorfor skal jeg velge en nettleser som ser grell ut fra starten av og krever unødvendig mye styr for å modifiseres. Blir for dumt å sammenligne dette med Android vs iPhone diskusjonen.

Chrome har ikke muligheten til å endre på GUIet, det er ett minus uansett hvor mye du prøver å rote det vekk med unnskyldninger. Det gjelder forøvrig ikke bare hvor pen browseren ser ut, men funksjonaliteten til UIet, og der taper Chrome jævlig.

Jeg liker at du går til angrep med en gang noen sier i mot det du liker Kaymeerah. Kanskje befatte deg litt saklig selv uten å gå helt berserk.

Jeg går ikke til angrep fordi du sier noe mot, hadde du hatt ett argument så hadde jeg ikke hatt noe problem. Du brukte derimot ikke ett argument.

>Hva skal jeg med modifiserbart UI? Det er like greit at Chrome ikke har det siden jeg ikke bruker det.

Dette er ikke ett argument for nettleseren, det er bare hva du mener du har bruk for.

Føler også at Occi fremstår litt hyklerisk når en restart av Firefox for plugins en gang i blant er null problem, men når Windows krever reboot for en update hver 2-4 uke så er det verdens undergang. Latterlig.

De fleste addons begynner å få seg no-restart install, men ellers er jeg enig. Restarting av nettleser er irriterende.

Og med Chromium mente jeg Chromium prosjektet. Altså en open source kildekode du kan implementere på akkurat den måten du vil selv. http://www.rockmelt.com/ er et prosjekt basert på Chromium sin kildekode. Her har de gjort mye med UI'et.

This is not a feature of the program, this is a feature of the development model. Igjen, ikke noe argument for Chromium.

Faktisk, for å vise hvor ubrukelig det argumentet er skal jeg snu det på hodet: Firefox er åpen kildekode, og du kan endre den på akkurat hvilken måte du vil.

90% av de jeg kjenner som brukte Firefox før og har byttet til Chrome opplever det som mer stabilt. Dette er ikke en mening jeg slenger ut hovedsakelig som enkeltperson, men som en erfaring jeg har samlet fra folk jeg kjenner. Det er vel ikke helt uten grunn at Chrome er ledende på browsermarkedet

Jeg hadde ikke brukt Firefox om det var ustabilt. Jeg sitter på Nightly, som burde være ustabilt, men likevel har jeg ikke opplevd mer enn èn eneste krasj etter mer enn 8 måneders bruk. Jeg har også mange jeg kjenner som har null problem med ustabil Firefox. Uansett skulle jeg gjerne likt å sett en stabilitetstest av forskjellige browsers.

Til sist må jeg bare si at jeg bryr meg som sagt ikke om hva folk bruker, men når du smører idioti og faggotry opp i trynet på folk så reagerer jeg selvsagt. Jeg reagerer akkurat likt uansett hva det skulle være, ikke bare programvare.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eiendomsmeglere irriterer. Den tjenesten de yter med tanke på tid, burde ikke koste mer enn en 10-15.000 kr, men det er sjelden deres honorar kommer under 100.000kr i dagens marked.

Ja jeg vet det er frivillig å bruke megler, jeg sier bare at de er overbetalt om du bruker dem.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

&--#62;Og hva skal jeg med modifiserbart UI?

Som jeg sa tidligere, kom med skikkelige argumenter eller hold kjeft. Det at programvaren mangler en veldig praktisk funksjon er ett minus for programvaren, du kan ikke bare forklare det vekk med at "ingen trenger det".

Dette er faktisk argumentet til ein i klassa for å kjøpe iPhone 5. Han innrømmer at den sikkert har færre valg og er lite modifiserbar, men den er jo "perfekt frå før, så kvifor forandre noko?"

:realmad:

iPhone har appstore, bedre argument trenger man ikke. Jeg har selv en gammal samsung galaxy der det eneste ekstraprogrammet jeg har lastet ned er Spotify, men om jeg hadde hatt lyst til å ha små spill å dille med og sånn hadde jeg definitivt ikke brukt android.

edit: faen jeg hater hvordan hurtigsvar greien tar deg til en /quote boks så du tror du er på slutten av sitatet og så er det midt inni

Endret av cowboy bob
Lenke til kommentar

>Hva skal jeg med modifiserbart UI? Det er like greit at Chrome ikke har det siden jeg ikke bruker det.

Dette er ikke ett argument for nettleseren, det er bare hva du mener du har bruk for.

Det er strengt tatt ikke noe argument i det heletatt, det er kun han som forteller hvorfor han bruker det han bruker. Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor folk reagerer slik på internett, det finnes ingen som gjør slikt face to face. La nå folk like det de liker, uten å kjefte på de til de oppfører seg akkurat som du gjør. For en tåpelig holdning.

Lenke til kommentar
Det er strengt tatt ikke noe argument i det heletatt, det er kun han som forteller hvorfor han bruker det han bruker. Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor folk reagerer slik på internett, det finnes ingen som gjør slikt face to face. La nå folk like det de liker, uten å kjefte på de til de oppfører seg akkurat som du gjør. For en tåpelig holdning.

Jeg ga argumenter både for og mot Firefox (bildekskalering er negativt f.eks), og ga tekniske argumenter for hvorfor jeg foretrekker Firefox over andre nettlesere. Man svarer ikke ett teknisk argument med "Jeg trenger det ikke, derfor er det greit". Det at han ikke trenger en funksjon gjør ikke situasjonen bedre, og løser heller ikke problemet. Forøvrig virker det som du ikke leste siste linjen som jeg har inkludert i to innlegg til nå:

Jeg bryr meg ikke hva folk liker eller ikke liker, hva de tror på, hvordan de gjør noe eller hva de bruker så lenge de ikke oppfører seg som en faggot, dvs.

Problemet er vel firefox og ikke selve bokmerke listen...

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...