Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen et godt svar på hvorfor de nesten tvinger de som starter på den kreative fagskolen i oslo til å bruke kjøpe mac? Også anbefaler de seff Macbook Pro til 18k.

Har prøvd å fått et smart svar ut fra dama, men hu blir bare sint fordi hu har fått beskjed om at de trenger det, så da må hu ha det!

Er det noen spesielle programmer de bruker som er Mac only? Nesten så jeg nekter a å kjøpe en Crapbook "pro" for 18k når man får MINST like bra specs på en vanlig bærbar til 12-13k.

Om det er noe de har på skolen som krever Mac, så skjønner jeg det.

Men om de kun anbefaler det fordi de har en eller annen sponsoravtale med Apple så hadde hvertfall jeg personlig, tatt renna fart og driti i å kjøpe mac.

Virker som om de anbefaler uvitende folk om å kjøpe det kun fordi det er "best".

Alt du får på mac får du på windows. Det er bare enkelte "artist"-fitter som tror mac er mye bedre og alt er så flott på det. Når du betaler 18k for en Mac så MÅ den jo være jævlig bra og alt det der. Sannheten er at disse "artist"-fittene har null innsikt på hvordan ting fungerer og de har null peiling på Windows, annet en den crappy laptopen de kjøpte til 4000 kroner som sugde da.

Lenke til kommentar

Jeg har både Windows og Mac.

Jeg kan godt forstå hvorfor mange mener at Mac er et bra alternativ.

Min Mac kræsjer omtrent aldri.

Windows-kassa finner alltid på en masse tull. Login-skjermen har feil oppløsning, og når jeg taster passordet viser den Velkommen i flere minutter.

Hvis jeg kjører Ccleaner i sikkerhetsmodus retter den en masse feil i registeret. Neste reboot går prikkfritt.

Men neste reboot etter det igjen er like treg.

Macen min kan jeg stole på. Windows-maskinen har problemer hele tiden.

Selvsagt kan det finnes folk som foretrekker Windows, men hvis du har lyst på en mer pålitelig maskin, og har råd til å betale 18.000 (min er billig på QXL) så er Mac et godt valg.

Folk får velge det de har lyst på. Jeg kan alltid stole på den pålitelige Macen min.

Jeg hater meg selv for å si dette, men jeg opplever den som mer pålitelig enn Ubuntu som jeg brukte før.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Greia er at de lurer elevene på skolen til å tro at man MÅ ha mac, fordi programmene ikke fungerer på windows. Det er det som er greia.

iOs eller Windows = samme faen for min del.

Greia er at de må betale en helt sinnsyk overpris for dritt de kan få for 5-6k mindre.

Lenke til kommentar

Patrick: På tide å skaffe seg et bedre anlegg.

På tide å skaffe seg bedre naboer.

Jeg så en dokumentar engang om en mann som leide ut til to blonde college-studenter som snakket litt dårlig engelsk. De virket veldig hyggelige, men jeg tror ikke de vet hvordan klimaet er rundt omkring fordi de var veldig tynnkledt. Kanskje jeg skulle prøve noe lignende.

Lenke til kommentar
iOs eller Windows = samme...

iOS er operativsystemet på iPhone og iPad.

Operativsystemet på Mac heter OSX.

OSX er et fullverdig operativsystem, ikke så låst og restriktivt som på iPhone, der alle appene må være godkjent og kjøpt hos iTunes.

Uansett synes jeg folk kan velge hva de vil. Men det finnes gode grunner til å velge Mac.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg har fikset Windows-problemene mine.

Problemet er at når jeg slår på maskinen og kommer til skjermen der jeg velger bruker, og deretter taster passord, så er widescreen-skjermen min svart på begge sidene, med bare et firkantet skjermbilde i midten.

Når jeg taster passordet, står det bare Velkommen i en evighet.

Så kommer en plingelyd, og skjermen blir svart, fremdeles med bakgrunnsbelysningen påslått.

Etterhvert kom skjermspareren på.

Å hamre løs på alle tastene funket ikke.

Control-Alt-Delete gig den blå dialogboksen der jeg kan velge å logge av, bytte bruker, oppgavebehandling osv.

Velger jeg oppgavebehandling, flimrer skrivebordet mitt forbi et lite sekund, før det igjen blir svart skjerm.

Skrivebordet mitt er der et sted, men alt jeg får se er svart skjerm...

Jeg mistenkte grafikkdriveren pga. den gale skjermoppløsningen ved login.

Jeg slettet den, og skulle akkurat til å fullføre nedlastningen av ny driver da Windows informerte meg om at den allerede hadde installlert driveren selv, og krevde reboot.

Etter reboot får jeg riktig skjermstørrelse ved login, riktig oppløsning på skrivebordet, og null venting på Velkommen-skjermen. Ser ut til å funke nå.

DETTE er (noe av) grunnen til at jeg foretrekker maskiner fra Apple.

EDIT:

Etter enda en reboot er problemet tilbake igjen, akkurat som før!

FFFFFUUUU.jpg

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Folk får velge det de har lyst på. Jeg kan alltid stole på den pålitelige Macen min.

Jeg hater meg selv for å si dette, men jeg opplever den som mer pålitelig enn Ubuntu som jeg brukte før.

Eller så kan du kjøpe en annen pc til 12.000,- med samme ytelse, og installere linux. Og ha et like stabilt system. Men du er vel ikke interessert i å konfigure noe selv?

Du må jo ta hensyn til hva som er støttet, da. Det er sant.

Endret av Bundy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...