Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Grow teh fuck up, smågodt er for dritunger.

Dummeste jeg har hørt. Smågodt er for alle som liker det. Jeg elsker småågodt, men smågodten på europris er ikke så bra.

Tja, finnes da noe bra der. 35% som er godt og 65% som er vondt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen som jeg hater når jeg hallusinerer. Var ganske sikker på at jeg skimtet T-banetoget, så jeg løp, men oppdaget at det fortsatt var 3 min til den kom. Pleier også å høre at telefonen vibrerer og sikker på at det er SMS/ringing, men nada. Scumbag brain.

Lenke til kommentar

Da er det forståelig. Legger ikke på meg uansett hva jeg spiser og hvor mye jeg spiser, jeg.

Bare glad det ikke ser ut som om jeg har anoreksi. Takk og lov.

Det er en illusjon at du kan spise så mye du vil og ikke gå opp i vekt, i alle fall for alle som er friske og raske og ikke har noen sykdommer som påvirker energiinntak/-forbruk (kan ikke noe spesifikt om hypoglykemi). Det er ganske enkelt, får du i deg mindre/like mye som du forbruker så går du ikke opp i vekt.

Har lenge spist litt for lite selv og tok nå og sjekket hvor mye mat f. eks 3000 kalorier faktisk er, da oppdager man kanskje hvor lite man spiste før selv om "man ikke la på seg uansett hvor mye og hva man spiste".

Og akkurat det er temaet for dagens irritasjon; har såpass mye energioverskudd at jeg ikke klarte å sovne før sikkert kl. 3 og dermed blir forsinket til skolen..

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Da er det forståelig. Legger ikke på meg uansett hva jeg spiser og hvor mye jeg spiser, jeg.

Bare glad det ikke ser ut som om jeg har anoreksi. Takk og lov.

Det er en illusjon at du kan spise så mye du vil og ikke gå opp i vekt, i alle fall for alle som er friske og raske og ikke har noen sykdommer som påvirker energiinntak/-forbruk (kan ikke noe spesifikt om hypoglykemi). Det er ganske enkelt, får du i deg mindre/like mye som du forbruker så går du ikke opp i vekt.

Har lenge spist litt for lite selv og tok nå og sjekket hvor mye mat f. eks 3000 kalorier faktisk er, da oppdager man kanskje hvor lite man spiste før selv om "man ikke la på seg uansett hvor mye og hva man spiste".

Og akkurat det er temaet for dagens irritasjon; har såpass mye energioverskudd at jeg ikke klarte å sovne før sikkert kl. 3 og dermed blir forsinket til skolen..

Jeg har to søsken som ikke er plaget med for eks. hypoglykemi, diabetes osv. De legger på seg mye fortere enn meg. Vi har vært like aktive siden barndommen, har gått på svømming i tre år. Noe som øker forbrenningen, siden du bruker alle musklene i kroppen. Det er også sagt at om du har vært mye i fysisk aktivitet som barn, så er det en stor sjanse for at du har rask forbrenning rundt ungdomstiden.

Jeg har hatt hypoglykemi siden så lenge jeg kan huske. Strever alltid med å få i meg nok sukker, spesielt om det er varmt ute. På det meste kan jeg spise opp til 8-10 ganger daglig. Blir sulten igjen etter en time, og da går jeg og lager meg mat med engang, om vi ikke har noe middagsrester som jeg kan spise.

Er godt mulig at jeg får i meg for lite kalorier. Kostholdet hjemme hos er typisk norsk. Veldig mye brød, potet osv. Spiser bare taco, lasagne ol. i helgene. Spiser også veldig mye frukt; bananer, pære, nektarin, jordbær. Spiser også havregryn, om vi har yoghurt i huset.

Hender seg at jeg spiser junkfood i hverdagene. Men det er ikke så ofte, og aldri med familie. Bare i sammenhenger med alkohol i bildet, eller bare for kosen eller for feiringsskyld.

Drikker nesten aldri energidrikker. De gangene jeg drikker det er om jeg virkelig har behov for det, etter en natt uten søvn og skal på jobb.

Har ingenting imot å innrømme at jeg kan ta feil. Men vil også legge til at jeg har vært til kostholdsekspert på St.Olavs på hypoglykemien min.

Lenke til kommentar

Året er 2012 og vi vet absolutt alt som er å vite om hvordan kroppen fungerer, det er kun 2 mulige

forklaringer på hvordan din kropp fungerer Cakenommy og den er IKKE det du sier.

Fikk du ikke med deg at jeg sa at jeg kan fint innrømme om jeg tar feil? Les litt bedre mens du er igang. /facepalm

Hvis du ikke legger på deg, så forbruker du like mye energi som du tar inn. Så enten spiser du lite, eller så beveger du deg mye. Det er de eneste to mulige forklaringene.

Beveger meg en del. Så må isåfall være at jeg ikke får i meg nok kalorier. Noe som ikke er usannsynlig med kostholdet jeg er oppvokst med.

Lenke til kommentar

Året er 2012 og vi vet absolutt alt som er å vite om hvordan kroppen fungerer, det er kun 2 mulige

forklaringer på hvordan din kropp fungerer Cakenommy og den er IKKE det du sier.

Fikk du ikke med deg at jeg sa at jeg kan fint innrømme om jeg tar feil? Les litt bedre mens du er igang. /facepalm

Hvis du ikke legger på deg, så forbruker du like mye energi som du tar inn. Så enten spiser du lite, eller så beveger du deg mye. Det er de eneste to mulige forklaringene.

Beveger meg en del. Så må isåfall være at jeg ikke får i meg nok kalorier. Noe som ikke er usannsynlig med kostholdet jeg er oppvokst med.

Beklager, det er en tredje. Du spiser akuratt passe, og du beveger deg akuratt passe. :)

Lenke til kommentar

Beklager, det er en tredje. Du spiser akuratt passe, og du beveger deg akuratt passe. :)

Regnet med litt kritikk. Uansett, om du dere har noen tips, slik at jeg faktisk KAN legge på meg, så tar jeg de imot med glede. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...