Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Det er sikkert noen som kan kjøre forsvarlig til tross for at de snakker i telefonen uten handsfree, men jeg mener at de aller fleste blir veldig uoppmerksomme. Fordelen med handsfree er selvfølgelig at du har begge hendene tilgjengelig når du må bråbremse, eller må raskt svinge unna noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg vet ikke helt hva som er risikoen med mobilen. Det faktum at du holder den eller at du snakker med noen.

Da er det jo gøy at du kan kjøre med en burger i den ene hånden mens du snakker med passasjerene dine uten at dette er ulovlig.

Trikset er og spise en burger med begge hendene mens du styrer med knærne og snakker i telefonen som du holder mellom skulder og kinnet, det er da det blir interessant.

Edit:

Ganske genialt egentlig, fordi den svarer på 95% av alle spørsmål som går på kverulering om trafikkregler.

§ 3. Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

Endret ved lov 4 juli 1991 nr. 49.

Endret av Primer4
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja jeg vet ikke helt hva som er risikoen med mobilen. Det faktum at du holder den eller at du snakker med noen.

Da er det jo gøy at du kan kjøre med en burger i den ene hånden mens du snakker med passasjerene dine uten at dette er ulovlig.

Det er nok nesten like distraherende, men mye vanskeligere å forby og håndheve.

Lenke til kommentar

Forresten så har jeg også reagert på noen bensinstasjoner der de anbefaler at du slår av mobilen før du fyller bensin? Hvilket formål har dette egentlig?

Mener mythbusters testa dette og fant ut at det er så og si umulig for en mobil å få bensin til å antenne.

Det er ikke noe formål. Det er invalide idioter som tror at 1 watt med elektromagnetisk signal er nok til å antenne noe.

Lenke til kommentar

Jeg vil absolutt si at det i mange forbikjøringssituasjoner er direkte tryggere å være over fartsgrensen, enn å kjøre forbi på en 400m lang strekke, der du kjører i 80 og han kjører i 77, og du vil forbi. Da er det etter min mening bedre å kjøre forbi i 90, og komme seg inn igjen tidlig, enn å kjøre forbi i et minutt.

Er det virkelig vits å kjøre forbi noen som nesten holder fartsgrensen, slik du kan få ligge helt inntil fartsgrensen?

Det fins dei som faktisk køyrer ubevisst fortare om dei blir forbikjøyrt også.

Lenke til kommentar

Det irriterer meg grenseløst når det er en jævla annen jævel på gym1 når jeg er der på ett tidspunkt det ikke skal være folk der.

Hva som irriterer grenseløst??

Folk som sier "HAMMERTIME!" hver gang man havner ved et stoppskilt.

Faen, hvorfor har jeg ikke tenkt på det.

Lenke til kommentar

Hva som irriterer grenseløst??

Folk som sier "HAMMERTIME!" hver gang man havner ved et stoppskilt.

Eller folk som sier/skriver ord på norsk som innbefatter "time" generelt.
Lenke til kommentar

Blir du like sur på de som vil ha tilbake penger for panten?

Jeg ber gjerne om å få tilbake penger for parkering, selv om jeg ikke handler for mer enn et par hundrelapper. Hvorfor er det så plagsomt?

Pant av vanlige flasker taper butikken lite til ingenting på. Pant generelt er en forholdvis stor utgift da penger går med på tykke store plastposer hvor tynne plastflasker og bokser havner. Plastposer derimot er en ren utgift som går ganske hardt utover butikken. Butikken jeg jobber på hadde et overskudd på ~750k i fjor. Det går i gjennomsnitt 500 poser om dagen gjennom hele året. Om vi da skulle gitt bort poser til hver eneste kunde ville dette endt opp på ~165k i året. Noe som er over 1/7 del av min butikk sitt overskudd. Bare for å sette ting i perspektiv.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...