Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Kontroll? Øvelseskjører? Du er klar over at grunnen til at unge menn kræsjer så ofte, er fordi de tror de er mye bedre enn hva de er?

Jeg vet hvor dårlig jeg er til å kjøre bil, men det er ikke noe vits i å kjøre i kjerringfart.

Blir ikke noe flinkere av det. Selv om jeg kjører sakte synes mamma det er for fort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontroll? Øvelseskjører? Du er klar over at grunnen til at unge menn kræsjer så ofte, er fordi de tror de er mye bedre enn hva de er?

Jeg vet hvor dårlig jeg er til å kjøre bil, men det er ikke noe vits i å kjøre i kjerringfart.

Blir ikke noe flinkere av det. Selv om jeg kjører sakte synes mamma det er for fort.

Det må du bare leve med. Folk kommer til å kommentere kjøringen din etter du har fått lappen også.

I så fall (hvis du er i rett humør) er det bare å kjøre ut av veien, og

a) Kaste h*n ut eller

b) Gå ut av førersetet, få h*n til å kjøre, og mas hele turen hjem igjen hvor mye vedkommende suger til å kjøre.

Eller bare lev med det. Det pleier også å funke fint, bare spør meg. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk blir du flinkere av å kjøre i "kjerringfart" også. Jeg legger også merke til at du ikke har nevnt hastigheten du ville kjøre i, og hastigheten hun ville du skulle kjøre i.

Lenke til kommentar

Folk som ligger i f.eks 75 i en 80 sone kan ryke å reise! Ja, jeg kjører forbi, nei jeg kjører ikke forbi i 80. Jeg slipper ikke gassen før jeg er forbi, fordi jeg vil fortest mulig forbi.

Si man kjører 5km/t under fartsgrensen i f.eks 30 min en vei hver eneste dag.

Da kommer man 5km kortere enn det man egentlig skulle for hver time man kjører.

Gang dette med 365 å du har 1852km i året.

På 10 år så er dette 18520km, det er 308timer som man har sløst bort bak rattet på 10 år.

På 50 år så er det 15433timer, 643 DØGN, 21mnd, 1.8år..

Ved å ligge i 5km/t under fartsgrensen i snitt hver gang man kjører bil, og om man kjører 1 time i snitt hver dag, så bruker man 1.8år ekstra bak rattet iløpet av sitt allerede korte liv..

Derfor, derfor så kjører jeg forbi alle idioter som ikke holder farten! :)

Sjansen for at ditt speedometer faktisk går 100% riktig er ganske lav. Du kan fort ligge 3-4 km/t fortere eller saktere enn det du faktisk tror. Spesielt om du kjører rundt i en gammel holk. Men for all del, du kan gjerne ofre ditt eget liv for 1.8år ekstra totalt enn å ligge på en "trygg" hastighet og faktisk leve hele livet. Ikke for å høre ut som en idiot, men det argumentet ditt rakner ganske fort.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Øvelseskjør heller med noen som kan komme med bedre kritikk og hjelp, da :)

Irriterer meg over at det enda er så varmt ute at jeg svetter ut en t-skjorte av å gå en kort tur kl 10 om natten og skumle folk med store t-skjorter.

Endret av cowboy bob
Lenke til kommentar

Folk som ligger i f.eks 75 i en 80 sone kan ryke å reise! Ja, jeg kjører forbi, nei jeg kjører ikke forbi i 80. Jeg slipper ikke gassen før jeg er forbi, fordi jeg vil fortest mulig forbi.

Si man kjører 5km/t under fartsgrensen i f.eks 30 min en vei hver eneste dag.

Da kommer man 5km kortere enn det man egentlig skulle for hver time man kjører.

Gang dette med 365 å du har 1852km i året.

På 10 år så er dette 18520km, det er 308timer som man har sløst bort bak rattet på 10 år.

På 50 år så er det 15433timer, 643 DØGN, 21mnd, 1.8år..

Ved å ligge i 5km/t under fartsgrensen i snitt hver gang man kjører bil, og om man kjører 1 time i snitt hver dag, så bruker man 1.8år ekstra bak rattet iløpet av sitt allerede korte liv..

Derfor, derfor så kjører jeg forbi alle idioter som ikke holder farten! :)

Sjansen for at ditt speedometer faktisk går 100% riktig er ganske lav. Du kan fort ligge 3-4 km/t fortere eller saktere enn det du faktisk tror. Spesielt om du kjører rundt i en gammel holk. Men for all del, du kan gjerne ofre ditt eget liv for 1.8år ekstra totalt enn å ligge på en "trygg" hastighet og faktisk leve hele livet. Ikke for å høre ut som en idiot, men det argumentet ditt rakner ganske fort.

Er mer enig med deg, egentlig, enn i utregningen til Kjetil. MEN! de 3-4km/t forskjell er også i bilen foran, og det kan like godt være samme forskjell som en annen. Derfor ser jeg ikke helt hvorfor det er relevant.

Lenke til kommentar

Faktisk blir du flinkere av å kjøre i "kjerringfart" også. Jeg legger også merke til at du ikke har nevnt hastigheten du ville kjøre i, og hastigheten hun ville du skulle kjøre i.

hun vil jeg skal kjøre i 50-60, jeg vil kjøre i 70-80.

Kjører mellom 60-70 for å please alle.

Lenke til kommentar

hun vil jeg skal kjøre i 50-60, jeg vil kjøre i 70-80.

Kjører mellom 60-70 for å please alle.

Jeg selv kjørt over 110 med foreldrenes velsignelse, men dette var over en tom fjellvei i midtnorge.

Mødre generelt har en tendens til å være litt overbeskyttende, men det skal alt for lite til før du møter på moren min. Og hun vil du ikke møte. Så hør på moren din, så slipper ud å møte på moren min. :tease:

Hun jobber med ryggmarksskadde personer.

Lenke til kommentar

Haha. Da skjønner jeg at hun er litt påpasselig. :p

Tror mamma hadde daua om jeg kjørte i 110 da.

Nå er jeg ikke så nøye med speedometeret og fartsgrensa, holder øya på veien og kjører i et behagelig tempo i lavt turtall som gjør at jeg føler meg trygg og avslappet.

Jeg kjører som sagt ikke veldig fort.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan også være motsatt forskjell, så det du ser som 76 km/t, kan vises som 84 km/t på bilen fremfor.

Det er sant. Enda verre med jojoene. I dag på vei hjem fra Bergen kjørte jeg i 70-sona mot Arna. Bilen fremfor kjørte opp og ned mellom 50 og 70 hele veien. Bremset ned når det kom trailere, før tuneller, når han touchet 70, hele tiden. Opp og ned, opp og ned. Du så glad jeg ble da det åpnet seg en luke. Da kjørte jeg ikke forbi i 70, for å si det sånn.

Jeg er enig i at det kanskje var en litt uforsvarlig forbikjøring, men sånn kjøring som typen foran gjorde, fremprovoserer farlige forbikjøringer såpass mye. Er bedre å ligge bak en som kjører i 68 (gps-fart) hele veien til Arna og videre enn en som kjører i 50, 51, 52.......68, 69, og såvidt 70 før han går ned igjen.

Endret av Diskutant
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg kjører med gps 24/7. så jeg vet at trafikken så godt som nesten alltid ligger litt under grensen. folk sikter midt på 80 med nåla, noe som i realiteten er ca 75-76 km/t :) ligger man alltid 10 over på nåla så er man garantert trygg for fotobokser osv så lenge det er 60+ sone, man irriterer ingen andre pluss at man fortsatt kjører forsvarlig. hvertfall utenfor sentrum av byene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan også være motsatt forskjell, så det du ser som 76 km/t, kan vises som 84 km/t på bilen fremfor.

Det er sant.

Det som var poenget mitt. Du kan for all del ligge i 80km/t når speedometeret viser 75km/t. I tillegg kan som slimda sa, personen foran tro han ligger i 85km/t. Verste jeg veit er folk som kjører fort bare fordi de vil kjøre fort eller tror de er kule. Vraker bilen eller mister lappen og "skryter" av det på facebook. Like ens med personer som skryter ræva av seg når de har gjort noe helt idiotisk på fylla. En kamerat av meg presterte å skryte av at han var ute å fyllekjørte.

Lenke til kommentar

jeg kjører med gps 24/7. så jeg vet at trafikken så godt som nesten alltid ligger litt under grensen. folk sikter midt på 80 med nåla, noe som i realiteten er ca 75-76 km/t :) ligger man alltid 10 over på nåla så er man garantert trygg for fotobokser osv så lenge det er 60+ sone, man irriterer ingen andre pluss at man fortsatt kjører forsvarlig. hvertfall utenfor sentrum av byene.

Er meningen at speedometeret skal vise litt mere.

Irriterer meg at folket jeg spiller med insisterer på å bruke Skype.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Det er sant.

Det som var poenget mitt. Du kan for all del ligge i 80km/t når speedometeret viser 75km/t. I tillegg kan som slimda sa, personen foran tro han ligger i 85km/t. Verste jeg veit er folk som kjører fort bare fordi de vil kjøre fort eller tror de er kule. Vraker bilen eller mister lappen og "skryter" av det på facebook. Like ens med personer som skryter ræva av seg når de har gjort noe helt idiotisk på fylla. En kamerat av meg presterte å skryte av at han var ute å fyllekjørte.

Som Kjetil, kjører jeg også etter gps-fart. Jeg kjører ikke fort og tar på meg pilotbriller fordi jeg blir kulere da, men fordi fartsgrensen i mange tilfeller er forsvarlig fart. Igjen gps-fart. Mange kjører etter nåla, og da blir det mange forbikjøringer. Det er bare noe inni meg som gjør at jeg ikke klarer ligge bak en tasseladd av en sjåfør særlig lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...