Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skal kjøre så fort som fartsgrensa er, samme hva som føles fort eller sakte.

Haha, nei. Langt ifra. Det heter fartsgrense, ikke påbudt fart. Eksempel: F.eks er fartsgrensen opp/ned Trollstien i Romsdal 60 km/t, du kjører ikke i 60 midt i svingene, med mindre du er fullstendig tilbakestående.

Din mening er irrelevant, og derfor vil du bli bøtelagt eller kanskje til og med fengslet.

Mnjaa... Der er jeg litt uenig. Nå skal jeg prøve å ikke la dette bli stråmann, men ikke kom her og si at du alltid kjører i eller under fartsgrensen under forbikjøringer. Omtrent alle, jeg vil tørre å si 98% av bilførere er over fartsgrensen dersom de skal kjøre forbi en bil.

Jeg vil absolutt si at det i mange forbikjøringssituasjoner er direkte tryggere å være over fartsgrensen, enn å kjøre forbi på en 400m lang strekke, der du kjører i 80 og han kjører i 77, og du vil forbi. Da er det etter min mening bedre å kjøre forbi i 90, og komme seg inn igjen tidlig, enn å kjøre forbi i et minutt.

Endret av Diskutant
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lappen, så jeg kjører ikke. :)

Men av de jeg har vært passasjer hos, har samtlige kjørt over fartsgrensen ved forbikjøring. Dette er et valg de tar, og jeg antar at de betaler for straffen skulle de bli tatt. Og jeg stoler nok på de til å ikke ta livet av meg.

Lenke til kommentar

Din mening er irrelevant, og derfor vil du bli bøtelagt eller kanskje til og med fengslet.

Det er en grunn til at reglene er slik som de er. Og det er ikke for å plage deg som bilist.

Er klar over at reglene ikke er der for plage meg.

Og fordi om jeg har mine egne meninger, betyr det ikke at jeg ikke er klar over at jeg kan få både bot og fengsling.

Lenke til kommentar

Jeg vil absolutt si at det i mange forbikjøringssituasjoner er direkte tryggere å være over fartsgrensen, enn å kjøre forbi på en 400m lang strekke, der du kjører i 80 og han kjører i 77, og du vil forbi. Da er det etter min mening bedre å kjøre forbi i 90, og komme seg inn igjen tidlig, enn å kjøre forbi i et minutt.

Er det virkelig vits å kjøre forbi noen som nesten holder fartsgrensen, slik du kan få ligge helt inntil fartsgrensen?

Lenke til kommentar

Er det virkelig vits å kjøre forbi noen som nesten holder fartsgrensen, slik du kan få ligge helt inntil fartsgrensen?

Nå var det et eksempel, ikke noe annet. Men ja, hvis noen kjører i 75 på en vei der det er god sikt og fin vei, så er det irriterende å ligge bak. Da kjører jeg forbi. Jeg kjører heller i 82 enn i 78.

Lenke til kommentar

På tide å skaffe seg jobb da?

Jeg er jo hore, Tony ;)

På god vei til å bli stalker også, ser det ut til.

Aldri tenkt over at Trondheim er en liten by? Du har garantert sett meg ;) I hvert fall om du henger på de riktige stedene. Men du er vel for faggy til...

Lenke til kommentar

Men du er vel for faggy til...

Jeg har en generell regel om å ikke mate troll, men du tar kaka. Du har problemer. Komme her og hetse folk med sarkastiske blunkefjes i annenhvert innlegg, gå og legg deg. Det verste er at du sikkert synes at det(te) er fantastisk morsomt. Man blir veldig tøff i trynet når man sitter bak en skjerm.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På tide å skaffe seg jobb da?

Jeg er jo hore, Tony ;)

På god vei til å bli stalker også, ser det ut til.

Aldri tenkt over at Trondheim er en liten by? Du har garantert sett meg ;) I hvert fall om du henger på de riktige stedene. Men du er vel for faggy til...

Virker som du er hypp på en anbefaling for å få plass på Østmarka. Ro ned eggstokkene ett par hakk

• Liker 2
Lenke til kommentar

Med all respekt Slimda, du kan ikke diskutere dette hvis du ikke kjører bil selv.

Jeg har kjørt bil flere ganger, og jeg har hatt en god del kjøretimer. Jeg har ingen problemer med å kjøre i trafikken således. Det er flere grunner til jeg har lappen, men de to største er at jeg er livredd for å gjøre feil (og dermed ta livet av noen, jeg blir lett distrahert), og det er et enormt sløs av penger når jeg bor og jobber i sentrum av Oslo.

Så. Hva var argumentet ditt igjen?

Lenke til kommentar

Folk som ligger i f.eks 75 i en 80 sone kan ryke å reise! Ja, jeg kjører forbi, nei jeg kjører ikke forbi i 80. Jeg slipper ikke gassen før jeg er forbi, fordi jeg vil fortest mulig forbi.

Si man kjører 5km/t under fartsgrensen i f.eks 30 min en vei hver eneste dag.

Da kommer man 5km kortere enn det man egentlig skulle for hver time man kjører.

Gang dette med 365 å du har 1852km i året.

På 10 år så er dette 18520km, det er 308timer som man har sløst bort bak rattet på 10 år.

På 50 år så er det 15433timer, 643 DØGN, 21mnd, 1.8år..

Ved å ligge i 5km/t under fartsgrensen i snitt hver gang man kjører bil, og om man kjører 1 time i snitt hver dag, så bruker man 1.8år ekstra bak rattet iløpet av sitt allerede korte liv..

Derfor, derfor så kjører jeg forbi alle idioter som ikke holder farten! :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...