Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ikke ment provoserende, men som fakta.

Ok. Da vil jeg at du skal grunngi på en skikkelig måte hvorfor det er diskriminering at du ikke klarer skaffe deg jobb, at du ikke får nok penger av staten til å få deg bolig (som du sikkert har blitt tilbudt, men takka nei til), når du FÅR penger som JEG betaler deg, hver eneste dag, for å ikke gjøre en DRITT for samfunnet og verden rundt deg, utenom å whine og syte på forumet over NAV som ikke gir deg nok penger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Å herregud, gå og ta deg noen boller. Jeg går ikke på nav en gang.

Edit, skjønner ikke hvorfor det blir diskusjon rundt dette hver gang. Er det mulig.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Det faktum at hun leter etter plass å flytte til for jobb, tilsier at hun prøver å gjøre noe med det?

Er ikke det som er poenget. Poenget er at folk flest har ikke det problemet. Folk flest klarer enten å skaffe seg bolig uten jobb, skaffe seg jobb så de får bolig, og å skaffe seg jobb og bolig uten hjelp av NAV.

Og nei, for en gangs skyld sikter jeg ikke direkte til deg, Gypsy. Heller ikke i forrige innlegg, selv om jeg brukte "du" i hver setning. Ikke bare deg, iallfall.

Lenke til kommentar

Er ikke det som er poenget. Poenget er at folk flest har ikke det problemet. Folk flest klarer enten å skaffe seg bolig uten jobb, skaffe seg jobb så de får bolig, og å skaffe seg jobb og bolig uten hjelp av NAV.

Folk flest ja! Men det er akkurat derfor vi HAR NAV, for å ta opp DE SOM FALLER UTENFOR. Jeg har ikke peiling på hva bakgrunnen er til Gypsy, eller til andre som bruker eller har brukt NAV, men det er en grunn til av de er der.

Ja, noen er sikkert misbrukere av tilbudet, men det betyr ikke at det er OK å starte angrep på enhver NAV-bruker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Folk flest ja! Men det er akkurat derfor vi HAR NAV, for å ta opp DE SOM FALLER UTENFOR. Jeg har ikke peiling på hva bakgrunnen er til Gypsy, eller til andre som bruker eller har brukt NAV, men det er en grunn til av de er der.

Ja, noen er sikkert misbrukere av tilbudet, men det betyr ikke at det er OK å starte angrep på enhver NAV-bruker.

Det har jeg heller ikke gjort. MEN! Det er plenty av misbrukere, og mange av de som går på NAV (både av mine egne bekjente og av direkte rykter) flyter litt på den "jeg har dagpenger, jeg utsetter å søke etter jobb en dag til"-skyen.

Lenke til kommentar

Mange misbruker NAV ja, men vi har ingen tall på hvor mange som misbruker, og hvor mange som er avhengig av det. Det er det samme som å stemple alle innvandrere for voldtektsmenn faktisk.

når du FÅR penger som JEG betaler deg, hver eneste dag, for å ikke gjøre en DRITT for samfunnet og verden rundt deg, utenom å whine og syte på forumet over NAV som ikke gir deg nok penger.

Jeg tolker dette som et angrep. Gjør ikke du?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde mer penger da jeg studerte enn da jeg gikk på NAV sist. Da gikk de ikke til LP-er og slikt, sparte alle pengene for å betale regninger og gjeld.

Har selvfølgelig mer penger når jeg går hos NAV nå, men det er AAP - og jeg jobber i lokalavisa, så jeg gjør da noe. Er bare det at jeg ikke hadde fått jobben om jeg ikke hadde gått via NAV, men når jeg har vært der i ett års tid, håper jeg å kunne søke meg fast jobb der. Woop.

Lenke til kommentar
når du FÅR penger som JEG betaler deg, hver eneste dag, for å ikke gjøre en DRITT for samfunnet og verden rundt deg, utenom å whine og syte på forumet over NAV som ikke gir deg nok penger.

Jeg tolker dette som et angrep. Gjør ikke du?

Nei, det gjør jeg ikke. Ikke hvis man (som sagt i innlegget over) putter "de", "man", eller lignende inn i "du". Og når det er gjort, står jeg for det jeg skrev. Alt for mange lever på den. Det tror jeg egentlig du er enig i.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at for mange personer misbruker NAV, men det gjør ikke at jeg går til angrep eller "krasse kommentarer" ovenfor NAV-brukere.

Med mindre de gjør det bevisst fordi de ikke gidder å jobbe, og gjør det bare for å snylte på staten. Det fortjener kommentarer. Men situasjoner vi ikke vet noe om? Forsiktige spørsmål, evt. bare holde kjeft.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er august, hvor bor du? Svalbard?

Tenkte jeg også på. Mine vinduer står stort sett oppe hele tiden, og det er aldri noe særlig kaldt her inne. Kanskje fordi PC-en min + 2 skjermer varmer litt. :p

Bor i Bergen :p

Det er kaldt om natten her, og det var da jeg glemte at vinduet var åpent.

Ellers må jeg også lufte. PCen lager jævla mye varme!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...