svelemoe Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Studenter som sutrer over at de er blakke, etter å ha slappet av i hele sommerferien. Så begynner skolen, og da slenger de bort alle pengene fra første stipend på fylla i første skoleuke, jokes on you, eg er ikkje på fylla eg brukar pengane på junkfood i staden for :'( Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Newsflash: Sommerjobber gror ikke på trær. Vær tidlig ute, og ikke picky. Så går det veldig fint. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Etter husleie, internett og strøm hadde jeg 500 kroner i måneden. Det skal dekke transport, mat, klær, fritid. Jeg klarte det, men det var ikke så gøy. Men bedre enn jobb. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Etter husleie, internett og strøm hadde jeg 500 kroner i måneden. Det skal dekke transport, mat, klær, fritid. Jeg klarte det, men det var ikke så gøy. Men bedre enn jobb. Da hadde du ikke sommerjobb heller? Det er utrolig lite penger å leve på. Endret 9. august 2012 av Neppe Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Og hvis Skurupu for eksempel hadde jobbet en gang i uken, så hadde han muligens hatt over 1000 kroner å rutte med. Stor forskjell det. Går selv på skole, 09.00 - 16.00. Klarer fint å jobbe to ganger i uken + annenhver helg. For mye latskap ute å går. Måtte selv søke til nesten 20 stillinger før jeg fikk jobben jeg har i dag. Uten erfaring, uten kontakter, og uten referanser. Kom til intervju hvor det var over 30 som var innkalt. Var jeg som fikk jobben. Endret 9. august 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Det har jo vært flere artikler om at nordmenn ikke vil ha drittjobber...(butikk, vasking etc). Det er e vits om at det ikke finnes noen jobber. Synd at det går utover innvandrede MGP at det er de som tar drittjobber samt blir beskyldt for å stjele jobbene til folk.. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Etter husleie, internett og strøm hadde jeg 500 kroner i måneden. Det skal dekke transport, mat, klær, fritid. Jeg klarte det, men det var ikke så gøy. Men bedre enn jobb. Da hadde du ikke sommerjobb heller? Det er utrolig lite penger å leve på. Startkapital var 0. Den første store utbetalingen man får på starten av semesteret gikk til depositum på leiligheten jeg leide. Det er utrolig lite å leve på, ja. Prøvde å spise middag for rundt 5 kroner dagen. Dessuten utnyttet jeg kiwi og bunnpris sin garanti om at utgåtte varer er gratis. Jeg gjemte en gang masse pølser nederst i disken, og hentet de dagen etter. Det ble 180 gratis grillpølser. Spiste pølser hver dag i 2 uker etter det. Endret 9. august 2012 av Skurupu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hoho, den siste der lo jeg meget av. Viste ikke at du var så utspekulert. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Jeg blir irritert når jeg leser om studenter som har bokrav som er helt hinsides, også forventer det at lånekassen skal servere lat på sølvfat til dem. Jeg har en fast sommerjobb, hver sommer som jeg anser til å være utrolig kjedelig. Arbeidsmengden samsvarer ikke med timene jeg jobber, slik at jeg piner meg gjennom hver dag. Til gjengjeld har jeg 165,- timen. Jobber 2 måneder hvert år, og har gjort det siden jeg begynte å studere. Jeg sitter igjen med 49500 (4500 går til skatt, men får 4500 i feriepenger). BSU sørger for at jeg ikke trenger å betale skatt. Med husleie på 4300 (like utenfor byen), må jeg betale 6600 av stipendet til husleie, noe som gjøres i August. Siden jeg bruker 45000 på husleie og 4500,- på moro i ferien. Endret 9. august 2012 av Neppe Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 De kunne garantert skaffet seg en sommerjobb om de bare ville. Problemet er at enkelte er så jævlig sære. "Nei, jeg kan jo ikke jobbe i butikk, det er jo flaut" eller "Nei, her må jeg bruke en rar uniform på jobb". Gidder du å skaffe en til meg da? Betaler deg gjerne 5% av lønnen min. Så lenge du kommer på et tidspunkt der man faktisk har mulighet for sommerjobb. Sommeren er over. For det andre så må man gi litt innsats annet enn å bare slenge inn en søknad. Om du har sitti på ræva og ikke hatt noen sommerjobber eller andre småjobber før du er 20 sliter du uansett. Det skal ikke mye til for å skaffe seg litt arbeidserfaring når man er ung, noe som vil gi deg godt tilbake senere. Latskap gir ingen utbetaling og du vil ha null problemer med å skaffe deg en jobb om du i det hele tatt har gitt litt innsats når du var yngre. Lenke til kommentar
Kezha Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) At jeg fortsatt ikke klarer å åpne kjeften nok til å få en skje med mat inn. Det er 4 timer siden tannlegen satte den, og jeg har ikke spist siden 9. :| "Kompiser" som bare er venn med deg for enten å komme ned i buksa på deg eller er interessert i evt forhold. Og kutter kontakten med deg når de finner ut at du ikke er interessert! Vet hva du mener. Har mange sånne. &--#62;&--#60; Eller som løfter opp kjolen din og finner ut at du er en mann. Mørketid høres helt fantastisk ut hater fremdeles de satans fuglene som pipper utafor vinduet :| Prøv de jævla kattene som horer seg utenfor vinduene mine. :| De har tatt knekken på fugla og det er et evig kattejammer. DEAL! Kattejammer bryr jeg meg ikke om ^^ Katter er ♥ Problemet med fuglene er at det er en svarttrost som har vært helt driti i huet å lage reir oppi taket her hvor det bor 4 katter... 1 katt hos naboen, 3 hos meg. så den flyr fra taket våres, til et lite tre nedi naboen sin hage, et tre litt lenger borte, å taket til naboen. Hadde den svarte faenskapen klart å synge hadde det vært fint, men når den eneste lyden den klarer trykke ut av den ekkle lille kroppen sin er et helt monotont "PEE PEE PEE" som miner mer om en bil-alarm klokka 0400 om morgenen blir jeg sprø &--#62;-&--#60; Ikke rasistisk men, hunntrosten er vel tros alt grå Endret 9. august 2012 av Kezha Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 "Kompiser" som bare er venn med deg for enten å komme ned i buksa på deg eller er interessert i evt forhold. Og kutter kontakten med deg når de finner ut at du ikke er interessert! Hvorfor skulle man ellers henge rundt jenter? 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hahaha. Nåvel, lyst på noe godt! Så finner jeg faen meg en 1 Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 "Kompiser" som bare er venn med deg for enten å komme ned i buksa på deg eller er interessert i evt forhold. Og kutter kontakten med deg når de finner ut at du ikke er interessert! Hvorfor skulle man ellers henge rundt jenter? Så det du sier et at du ikke er i stand til å ha et platonisk venneforhold til ei jente? Svakt. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Så det du sier et at du ikke er i stand til å ha et platonisk venneforhold til ei jente? Svakt. Det jeg sier er at jeg ikke orker/vil. Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Så det du sier et at du ikke er i stand til å ha et platonisk venneforhold til ei jente? Svakt. Det jeg sier er at jeg ikke orker/vil. Ditt valg. Men synes det er lavmål å for eks. være venn med jenta i flere år, bare for et lite håp for å få seg napp. Sparer både tid og potensiale på å være ærlig om intensjonene fra starten av, ikke kaste bort tiden på ei jente som ikke føler den samme seksuelle spenningen eller for den følelser. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Sulfuric har et godt poeng her. Hva er poenget om man ikke har sex? Da kan du like gjerne være en gutt... Det som virkelig er svakt, er å vente i flere år før man prøver å ha sex. Endret 9. august 2012 av Kammizez 1 Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Sulfuric har et godt poeng her. Hva er poenget om man ikke har sex? Da kan du like gjerne være en gutt... Det som virkelig er svakt, er å vente i flere år før man prøver å ha sex. Enig i det siste du sier her. Jeg har ikke sex med personen med mindre jeg er interessert. Og når jeg åpenbart ikke har den samme gjensidige interessen tilbake, så er det bedre om fyren bare kommer seg videre og finner noe annet å høvle. Istedenfor å kaste bort tid på å overbevise meg. You catch my drift? Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Enig i det siste du sier her. Jeg har ikke sex med personen med mindre jeg er interessert. Og når jeg åpenbart ikke har den samme gjensidige interessen tilbake, så er det bedre om fyren bare kommer seg videre og finner noe annet å høvle. Istedenfor å kaste bort tid på å overbevise meg. You catch my drift? I do. Jeg er enig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå