Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fem minutter er ikke så mye, men 20 minutter er mye. ;)

Du blir ikke så veldig mobil med den avgangshyppigheten - ihvertfall ikke når det er snakk omå finne på ting spontant.

red: Da var det sikkert ikke sukring, men en annen av disse sukkererstatningene som gir den effekten. Som tydeligvis ikke er eksotermisk, siden man får en kald og mint-lignende følelse i munnen av det jeg tenker på.

Nå blir man jo me lettere feit om man spiser kallorifrie søtningsmidler så sant man ikke også styrer 100% unna sukker, så egentlig er det kanskje best å bare spise sukker, men i små mengder.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Hahah Sexylubb

Noe annet en SUV blir for smått. Liker å sitte høyt.

Hadde det heller ikke vært for de forpulte smale veiene her på Paradis og opp til oss hadde vi hatt en Hummer. Utrolig irriterende å tenke på! Hummerne er så deilige! &--#60;3

Hummer på vanlig vei er direkte latterlig. Nesten pinlig hvor idiotisk det er. Tar unødvendig stor plass, sluker bensin, er ikke spesielt pen, dyr for hva du får og er ikke beregnet på dette i det hele tatt. Finnes så mange andre SUVer som er et mye mer naturlig valg.

Hummer er mer miljøvennlig enn Toyota Prius, har jeg hørt.

Grunnen er at Hummeren er mer miljøvennlig å produsere, mens produksjonen av Prius gir store utslipp.

Ikke sikker på hvor sant det er.

E D I T :

Kilde:

http://www.thetorquereport.com/2007/03/toyotas_prius_is_less_efficien.html

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Grunnen er at Hummeren er mer miljøvennlig å produsere, mens produksjonen av Prius gir store utslipp.

Ikke sikker på hvor sant det er.

Du skal ikke se bort i fra at det stemmer. Men det hadde jo vært greit å finne en kilde på det.

Lenke til kommentar

Fem minutter er ikke så mye, men 20 minutter er mye. ;)

Du blir ikke så veldig mobil med den avgangshyppigheten - ihvertfall ikke når det er snakk omå finne på ting spontant.

Det er fortsatt 5 minutter. Dama argumenterer jo med at avgangene er så sene uansett, og at bussen kommer til å bli full. Skyss gjør jo dette for å hindre at bussene blir forsinket, ved å øke rutetidslengden. Og de sier og at avgangene de kutter ned på er ruter med typisk lite belegg. Skyss prøver altså å sikre et mer forutsigbart tilbud for sine brukere.

Det hele bunner ned i at enkelte klager uansett. Denne kjerringa kommer til å klage over at det er dyrt å parkere i sentrum i en BT-artikkel neste uke. Bare vent!

Lenke til kommentar

Hahah Sexylubb

Noe annet en SUV blir for smått. Liker å sitte høyt.

Hadde det heller ikke vært for de forpulte smale veiene her på Paradis og opp til oss hadde vi hatt en Hummer. Utrolig irriterende å tenke på! Hummerne er så deilige! &--#60;3

Hummer på vanlig vei er direkte latterlig. Nesten pinlig hvor idiotisk det er. Tar unødvendig stor plass, sluker bensin, er ikke spesielt pen, dyr for hva du får og er ikke beregnet på dette i det hele tatt. Finnes så mange andre SUVer som er et mye mer naturlig valg.

Kilde: http://www.thetorque...s_efficien.html

Denne artikkelen er over 5 år gammel, og det er flere av kommentarene som antyder at ikke artikkelen snakker helt sant. Siden denne artikkelen ble gitt ut har det altså blitt gitt ut en nyere versjon av Prius, og man kan jo håpe på at den er enda bedre? Ganske interessant hva som sies i kommentarfeltet forøvrig:

This marketing was later shown by several research institutions to be completely false, and nothing more than marketing hoopla. The big argument against the Prius comes from its Nickel-MH battery technology. The thing is, in comparison, the Hummer has 3x the amount of nickel in its stainless steel frame alone

Forresten står jeg ikke for at Prius er noen løsning på miljøproblemene, men denne artikkelen virket veldig useriøs.

Lenke til kommentar

El-biler er løsningen på kort sikt. Sammen med en massiv utbygging av kjernekraft, selvfølgelig. Men prøv å få miljøvernerne med på det du....

Zeromac: Og 25 minutter er bare fem minutter mer enn 15 minutter. og å 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60, 65, 70, 75, og da snakker vi en time og ett kvarter. Derfor er "fem miutter mer" egentlig ganske uinteressant. Har man en grense for hvor lenge man gidder å vente før man tar bilen, så er det ikke så interesseant hverken vor mye over eller hvor mye under noe er. Spørsmålet er om hun gidder å vente 20 minuttr eller ikke, og det gidder hun ikke. Det synes jeg er greit nok.

Jeg ville nok fortsatt tatt busen fremfor bil med mindre avgangene passet veldig dårlig med det jeg skulle.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jepp, det blir det. Men nye reaktorer kan bruke avfall fra gamle reaktorer som drivstoff, og etterlater "snillere" avfallsprodukter. Det er heller ikke noe stort problem å lagre det trygt i geologisk (og politisk)stabile områder. Ikke så veldig imponert over den dokumentaren "Hva om all dokumentasjon fra vårt årtusen går tapt, og morgendagens arkeologer begynner å grave det opp?" liksom. :p masse stemningsfulle bilder av døde trær og depressiv musikk i femten minutter.*

Vannkraft, kullkraft og olje/gasskraft har krevd langt flere mennekeliv og skapt langt større skader enn atomkraft oppigjennom istorien. De tre siste gjør et fortsatt i dag, konstant. Kullkraft har slupper ut mer radioaktivitet enn atomkaftverk, inkludert både Tschernobyl og Fukushima.

Vindkraft, tidevannskraft, bølgekaft etc. er fullstendig uegnet som basisenergikilder fordi de ikke kan kontrolleres og reguleres. Enn så lenge.

Lenke til kommentar

har funnet ut at epilator ikke funker så bra på ballene.

tydeligvis er det sånn utskiftbar sak så jeg visste ikke at det var epilator på.

kanskje på tide å skaffe seg egne saker.

Jeg hadde tillatt å hatt en slik maskin 50 meter fra mine testikler.

Lenke til kommentar

Det vi trenger er vel mer forskning på sikrere fisjon/fusjonskraft. På lang sikt.

Vi har rimelig sikre fissjon-reaktor design i dag, problemet er at å oppgradere en reaktor er ikke en enkel jobb, koster mye, og de fleste reaktorer som er i operasjon i dag ble bygd på 70-80 tallet. Fusjon er spennende og er noe jeg absolutt ser frem til.

EDIT: Det største problemer med atomkraft er ikke avfallet, det er hvor uansvarlig firma er med avfallet, feks. lagre alt over bakken i containere i Sibir.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

På tide å rydde rommet, ser ut som Hiroshima her inne. Får gjøre det imorgen! Skal straks ha et 10-timers skift, deretter rett ut igjen. Phew!

Det har jeg sagt i fire uker.

Jeg er ganske bestemt. Bestemmer jeg meg for en ting, så gjør jeg det. Som oftest, haha. Gidder rett og slett ikke oppholde meg i rommet slik det er nå. Skjemmes.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt opp en bratt og glatt bakke med en opel corsa 1991, mens en BMW SUV sklei av veien. (dvs ut i grøfta)

Alt kommer ann på sjaføren.

Sett på en tilhenger/båt-tilhenger og du er fucked! :p

Men de er latterlig fine å se på! Digger de! Høy og svær og minner om CSI Miami! :love:

Men finnes såklart andre SUVer som er mer naturlig valg, men vil man ha en litt spesiell SUV som det ikke finnes like mange av som det gjør av Volkswagen biler på norske veier, er Hummer supert valg synes nå jeg.

Det jeg tenkte på var at veiene på paradis er trange i utgangspunktet, som i store deler av Bergen ellers også. Folk må ha lov til å kjøpe og kjøre SUV-er (selv om det er idiotisk mtp drivstofforbruk osv). Men folk bør kanskje tenke litt over hvor de bor når de kjøper dem og. Og faktisk lære seg å bruke dem...

Ler meg skakk hver gang jeg ser en SUV som sniker seg gjennom gater som i utgangspunktet er fulle av idiotiske parkeringer. Griner stille inni meg hver gang jeg ikke kommer meg gjennom en gate fordi en tulling har parkert SUV-en sin der og sperra for all annen trafikk med bredde over 200cm. Og rister oppgitt på hodet når førerene av SUV-ene ikke tør å kjøre forbi meg der jeg står parkert selv om en lastebil nettopp gjorde det.

Joa, men når vi kjøper SUV her tenker vi ikke over at folk skal stå ulovlig parkert på en smal vei som flere biler kjører gjennom hver dag!

Hahah enig der. Men dette gjelder spesielt kjerringer i (fine) SUVer som tror de kjører trailer bred som en høstemaskin!

Denne artikkelen er over 5 år gammel, og det er flere av kommentarene som antyder at ikke artikkelen snakker helt sant. Siden denne artikkelen ble gitt ut har det altså blitt gitt ut en nyere versjon av Prius, og man kan jo håpe på at den er enda bedre? Ganske interessant hva som sies i kommentarfeltet forøvrig:

This marketing was later shown by several research institutions to be completely false, and nothing more than marketing hoopla. The big argument against the Prius comes from its Nickel-MH battery technology. The thing is, in comparison, the Hummer has 3x the amount of nickel in its stainless steel frame alone

Forresten står jeg ikke for at Prius er noen løsning på miljøproblemene, men denne artikkelen virket veldig useriøs.

Mannen med ljåen har rett i at Prius er mer skadelig for miljøet å produsere enn Hummer.

Har en annen artikkel The Prius Bad for the Environment?

-

Forøvrig, irriterer meg så jævlig over disse gale folka her ute med hytten.

For det første så har vi kjerringer som klager over alt. Hadde en båttilhenger stående på båtplassen pga vi satt ut båten vår og fikk høre fra en drittkjerring av vi måtte flytte den med en gang fordi hun eier der, men det gjør hu FAEN MEG IKKE!

Har også en sinnsyk nabo som sniker rundt hytten vår når vi ikke er der. Vi har overvåkningskamera satt opp i front på huset og baksiden, sett han flere ganger gå rundt huset. En gang stjal han strøm av oss! Tror også han er personen som stjal postkassen vår (med post oppi) som vi nett hadde hengt opp. Så aldri postkassen igjen.

Og er ikke sikkert jeg får kjøpe vannscooter da disse kjerringene kan politianmelde meg med en gang de ser meg. Blir SÅ PISSED!! :realmad:

Ødelegger alt!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Du må ta hensyn til andre folk. Vet du.

Og du kan anmelde han hvis han ikke har tillatelse til å ha overvåkning/skilt som sier "overvåket område" typ ting.

Det må være skiltet, og jeg tror faktisk han må ha tillatelse.

Stjeling av strøm kan anmeldes, sniking på deres eiendom kan anmeldes?(usikker)

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...