Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser heller ikke hva som er så kos å koke i bar overkropp om dagen uansett hvor man befinner seg for så og koke ihjel når man skal sove om kvelden. Det er ille nok i Norge når vi når 25 grader og sol så jeg vil nok aldri bevege meg mot "syden" før jeg får betalt for å reise dit. Om det hadde hvert mulig ville jeg hatt 18 grader og overskyet året rundt.

Lenke til kommentar

Virker som om "alle" mener syden er teh shit men vet ikke hva jeg hadde brukt dagene på, er er ikke spesielt glad i og soling, sand eller utagerende festing, eller sosialisering med ukjente.

Men kunne tenkt meg en biltur med noen bro's gjennom hele europa/liten tur innom russland på noen uker engang, bare for å se seg litt rundt liksom.

Ente opp med og prate litt svada med en innvandrer fra mens vi ventet på ett forsinket tog i 25- midt på vintern og etter 5-10min humret han og sa jeg trengte noen impulser fra andre plasser enn nord norge, men igjen tenker jeg at en som er oppvokst i Palestina kan jo faen ikke være så jævlig bereist heller.

:p

Endret av Mr. Primera
Lenke til kommentar

Damer kan ikke bygge stillas. (i dare you, vet du om ei eneste berte som du kan se for deg snekre sammen ett stilas du hadde turt å stå i?)

De kan ikke klatre i høye stiger, de vet ikke hva de skal skrape og ikke skrape, de vet ikke hva de skal gjøre om de kommer over ett par råtne bord, de kan ikke bruke høytrykkspyler, de har dårlig rekkevidde når de først står oppi stigen, (pga korte armer)

nei skal kjerringa male hus ender du bare opp med og gjøre alt selv uansett, (da er det bedre at hun holder seg inne og lager noe godt til middag)

kan du se for deg ei berte som bytter teglstein for eksempel? nei, aldri fordi hun er for svak for å få den opp på taket i utgangspunktet.

Vedlikehold av hus er mannearbeid og manneansvar (alt for mange som slacker her, står for eks huset ditt utsatt til må du belage deg og spyle det med kraftvask hver sommersessong, samt. litt småskraping/flekkmaling (Selv om det står på spannet at malinga skal vare i 7 år)

Lenke til kommentar

Kommer uansett til å gi faen i huset mitt den dagen jeg eier et.

Skal ha party hver dag og trashe det til jeg blir hjemløs.

Nei ikke akkurat, men kommer ikke til å male det for noen andre sin skyld.

Hvis det er så viktig kan vedkommede gjøre det selv.

Håper aldri jeg blir den mannen jeg så i dag som fikk kjeft av kona si på malingsavdelinga på Obs Bygg. Men så skal jeg ikke gifte meg heller!

Endret av ikkespisgress
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Damer kan ikke bygge stillas. (i dare you, vet du om ei eneste berte som du kan se for deg snekre sammen ett stilas du hadde turt å stå i?)

De kan ikke klatre i høye stiger, de vet ikke hva de skal skrape og ikke skrape, de vet ikke hva de skal gjøre om de kommer over ett par råtne bord, de kan ikke bruke høytrykkspyler, de har dårlig rekkevidde når de først står oppi stigen, (pga korte armer)

nei skal kjerringa male hus ender du bare opp med og gjøre alt selv uansett, (da er det bedre at hun holder seg inne og lager noe godt til middag)

kan du se for deg ei berte som bytter teglstein for eksempel? nei, aldri fordi hun er for svak for å få den opp på taket i utgangspunktet.

Vedlikehold av hus er mannearbeid og manneansvar (alt for mange som slacker her, står for eks huset ditt utsatt til må du belage deg og spyle det med kraftvask hver sommersessong, samt. litt småskraping/flekkmaling (Selv om det står på spannet at malinga skal vare i 7 år)

Tror du har glemt de hardbarka femistene som ser ut som menn, her.. Får også det inntrykket av at du føler deg mindre som mann om du ser en kvinne gjøre litt mannligarbeid. Må være hardt å være deg i dagens samfunn isåfall, antallet øker mer og mer.

EDIT:

ON-T: Misliker at enkelte venninner sender den samme meldingen flere ganger når de ikke får svar. Har jeg ikke svart på den første meldingen enda, så kommer jeg ihvertfall ikke til å svare på den andre med det første. Lite morsomt å bli vekt av premenstruelle venninner om morgenen.

Endret av Cakenommy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du har glemt de hardbarka femistene som ser ut som menn, her.. Får også det inntrykket av at du føler deg mindre som mann om du ser en kvinne gjøre litt mannligarbeid. Må være hardt å være deg i dagens samfunn isåfall, antallet øker mer og mer.

Var heller litt heller litt frustrasjon som kom inn da innerst inne er så jævlig lei av at jenter/damer flest skal gjøre seg så inn i satan ubrukelig, Fordi de tror og er opplært gjennom oppvekst, media, samfunn at de skal være det. det går an og ha nok bein i nesa og gjøre ting som å bytte luftfilter/ordne på hus, osv. uten og be om hjelp, uten å gjøre noe stor deal over det. Samtidig som man er "vanlig" feminint hokjønn. (traktorlesber med kjeggvekst, saggebukse, ankertatovering på overarmen og ei blondine i armkroken har jeg dog ingen whatsoever formening om.)

Får en halvstiv en hver gang jeg ser ei dame/jente som ser ut som ei jente og oppfører seg som en jente dra 200kg i markløft/dytte opp 130kg i clean&jerk/bytte motor på en bil, på grusunderlag på gårdsplassen med bare litt basic tools en jekk og traktor iløpet av en liten ettermiddag. (helst i snekkerbukse og en smått gjennomsiktig, skitten hvit singlet)

Så vet det finnes unntak men har faktisk aldri verken sett/hørt om ei berte gjøre mange ting som å male hus (hagegjerde tells ikke), rive hus/vegg, bytte takstein, og de jeg har møtt som har gått "gutte-linjer" som mekken, byggfag osv. har bare vært slackere uten noe genuin interesse for fagene. (Akkurat det var kanskje fryktelig generaliserende, spesielt siden jeg bare har 6-7 erfaringer men det er også alle(!))

Lenke til kommentar

Var heller litt heller litt frustrasjon som kom inn da innerst inne er så jævlig lei av at jenter/damer flest skal gjøre seg så inn i satan ubrukelig, Fordi de tror og er opplært gjennom oppvekst, media, samfunn at de skal være det. det går an og ha nok bein i nesa og gjøre ting som å bytte luftfilter/ordne på hus, osv. uten og be om hjelp, uten å gjøre noe stor deal over det. Samtidig som man er "vanlig" feminint hokjønn. (traktorlesber med kjeggvekst, saggebukse, ankertatovering på overarmen og ei blondine i armkroken har jeg dog ingen whatsoever formening om.)

Får en halvstiv en hver gang jeg ser ei dame/jente som ser ut som ei jente og oppfører seg som en jente dra 200kg i markløft/dytte opp 130kg i clean&jerk/bytte motor på en bil, på grusunderlag på gårdsplassen med bare litt basic tools en jekk og traktor iløpet av en liten ettermiddag. (helst i snekkerbukse og en smått gjennomsiktig, skitten hvit singlet)

Så vet det finnes unntak men har faktisk aldri verken sett/hørt om ei berte gjøre mange ting som å male hus (hagegjerde tells ikke), rive hus/vegg, bytte takstein, og de jeg har møtt som har gått "gutte-linjer" som mekken, byggfag osv. har bare vært slackere uten noe genuin interesse for fagene. (Akkurat det var kanskje fryktelig generaliserende, spesielt siden jeg bare har 6-7 erfaringer men det er også alle(!))

Synes det er morsom lesing, jeg da. De kvinnene med ordentlig interesse for slike fag er det et fåtall av, det er selv jeg klar over, er jente selv. Har faktisk gått mekanisk fag, vurderte først å gå bilfag, men fant ut av at kjemisk prosess var mer interessant og lønnsomt i lengden. Er oppvokst på Statoil, vært med pappa på jobb siden jeg har vært lita. Der jeg fikk interessen fra! Jeg var den eneste i klassen som gikk ut med 6'er i teori på grunnkurs, kunne ikke noe som helst om mekanisk fag når jeg startet, Laget deler for de på andre året, 6'ere.

Jeg har faktisk malt hus før, og satt opp stillas, men det var ikke stillas som man snekrer sammen. Mer som et byggesett. Synes det var moro, jobbet i fra morgen til kveld! Klarer fint å bytte mine egne lyspærer ol. Om jeg ikke kan det, så gjerne vis meg, slik at jeg lærer meg det.

For eks. når pappa trengte hjelp til varmepumpa når han installerte den, spurte han heller meg enn storebroren min.

En viktig faktor i denne saken er vel at jeg ser ut som en vanlig jente, ingen muskelbunt eller feminist. Men jeg liker å lære meg noe nytt, bli mer selvstendig.

Føler meg ikke truet av at det blir flere og flere menn på kjøkkenet. Slapper heller av og nyter det!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har gjort en dårlig deal jeg da. Dama lager mat og vasker opp, jeg vasker klær og gulv. Hoppet på den dealen fordi jeg får desidert minst jobb og ikke er spesielt glad i oppvask, men klesvask er jo mye kjedeligere enn matlaging..

Lenke til kommentar

Jeg liker å tro at menn er på Obs! Bygg av to grunner.

Enten for at kjerringa har tvingt de til å for eks pusse opp.

Eller for å starte eget prosjekt/kjøpe leketøy for å få fri fra kjerringa.

Sistnevnte hadde ihvertfall forklart forholdet mellom foreldrene mine.

EDIT: Syns synd på menn med slike kjerringer.

Endret av Cakenommy
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...