Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Jeg ser den, kakemot. Jeg har også mange kollegaer jeg ikke har noen interesse av å snakke med. Heldigvis har det i løpet av mine år der jeg nå jobbet begynt en del yngre folk som jeg har felles interesser med og da går det enklere. Men det kan være lurt å investere litt tid, bare et par minutter er nok, på en viss kontakt med kollegaer. Da går gjerne dagene dine litt bedre og om du i alle fall ikke trenger å sitte å sture over alle de teite kommentarene du får slengt i deg. (Og da går jeg selvsagt ut i fra at kommentarene kommer med glimt i øyet og kanskje nettopp fordi du holder deg for deg selv).

Det er tross alt arbeidsplassen din, og du trenger jo ikke å gå inn for å gjøre det til et kjipt sted å være. Og dette kommer fra en innadvent fyr med sosial angst. Jeg hater å drive med smalltalk. Jeg er panisk i situasjoner der jeg har begynt på nye jobber og ikke kjenner noen.

Det blir bedre av å prøve å gi litt av seg selv og ikke stenge alle andre ute.

Og om du virkelig ikke vil snakke med noen men føler du blir ertet så tar du det enten opp med sjefen (bare si rett frem at du er lei av de dumme kommentarene - bare det at du står opp for deg selv på den måten i stedet for å være med på leken får han antakeligvis til å holde kjeft) eller du tar kontakt med verneombudet e.l.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg, som kan være grusom tydligvis, plages nå av at jeg måtte avlive 3 av de 5 kattungene som kom til i natt. Jeg sier bare til meg selv at det ihvertfall ble gjort kjapt, og det virker ikke som kattemora er særlig brydd.

Lot det jo være igjen to.

Problemet er at jeg sitter her og har litt lyst til å kaste opp nå.

Så for all del, folkens, steriliser kattene deres.

Irriterende er det i alle fall med alle som ikke gjør det og bare slenger kattene i ei grøft eller noe..

Endret av 501
Lenke til kommentar

Jeg, som kan være grusom tydligvis, plages nå av at jeg måtte avlive 3 av de 5 kattungene som kom til i natt. Jeg sier bare til meg selv at det ihvertfall ble gjort kjapt, og det virker ikke som kattemora er særlig brydd.

Lot det jo være igjen to.

Problemet er at jeg sitter her og har litt lyst til å kaste opp nå.

Så for all del, folkens, steriliser kattene deres.

Irriterende er det i alle fall med alle som ikke gjør det og bare slenger kattene i ei grøft eller noe..

Hvordan gjorde du det?

Har personlig måtte ryddet opp i villkatter. Den bodde på fjøset vårt, og vi matet den hver dag. De skal jo ikke fryse i hjel. Men uansett, katten var jo livredd mennesker. Tok den da våren kom med hagle.

Hvis dere ikke vil sterilisere kattene deres, avliv kattungene før de evt stikker av og blir villkatter.

Lenke til kommentar

Når det gjelder arbeidsmiljø så er det jo naturlig nok forskjellige folk rundt om kring på arbeidsplasser, og såklart jo større arbeidsstokken er jo bredere blir som regel utvalget. Det viktigste er at man klarer å "deale" med alle. At man respekterer og takler alle på en smidig måte. Hadde en usedvanlig profesjonell kollega som jobbet som en maskin, men var veldig innesluttet og beskjeden som nettopp sluttet pga. han ville studere. Tok lang tid før jeg i det hele tatt klarte å få kontakt med han, men når jeg først fikk det til var han veldig trivelig å snakke med. Synd han sluttet nå da.

Men i hvert fall, jeg ser generelt på det som min oppgave å være trivelig og omgjengelig med de jeg omgås med. Å forsøke å spre litt positivitet. Ser jeg noen som ser litt deppa ut spør jeg gjerne om det går bra. Så kan jeg etter noen timer gå forbi de og "tegne en smilemunn" med hendene. Da garanterer jeg at mennesket lyser opp og gir meg et smil. Jeg tror det gir dem noe, selv om de i utganspunktet er innesluttet og ikke liker "han som skal legge seg borti ting og spør hvordan det går". Så med han som sluttet var det i hvert fall godt å få kontakt med før han dro slik at han sitter igjen med et forhåpentligvis godt inntrykk av meg. Fant, som jeg mistenkte, ut at han sleit med en del innebærende frustrasjon og var lei av en del ting. Kanskje det hjalp litt at han fikk skryt og lykke til-ønskninger fra meg.

Så folkens, åpn dere litt mer opp. Det har hjulpet meg, det er den rette vei å gå.

Lenke til kommentar

Du burde tatt det rett i dusjen, vasket det grundig. Latt det tørke i noen dager. Er vannet rent og det er helt tørt når du skrur det på igjen så er det stor sannsynlighet for at det ikke blir ødelagt, og er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar

Du burde tatt det rett i dusjen, vasket det grundig. Latt det tørke i noen dager. Er vannet rent og det er helt tørt når du skrur det på igjen så er det stor sannsynlighet for at det ikke blir ødelagt, og er bedre enn ingenting.

Akkurat. Jævla risky business å ha vanleg vatn på elektronikk, mtp alle tilsetningsstoffa og ureinheitene.

Slik det er no funkar alle tastane og alle lysa, dei er berre treige. Planlegger å sprøyte isopropanol inn i tastane det gjelder, og spamme dei kraftig til det blir reint inni.

Lenke til kommentar

Dette minner meg på at det fortsatt irriterer meg at en rad med taster på Steelseries 6gv2 tastaturet mitt ikke virker. Virker som om de samler en og en rad med taster (9, O, K og komma) sammen. Tasten i seg selv er det ikke noe galt med da det ikke hjelper å kortslutte koblingen på baksiden heller. Må nesten finne frem et multimeter og måle over litt tror jeg. Litt merkelig at alt annet fungerer uten problemer.

Lenke til kommentar

Akkurat. Jævla risky business å ha vanleg vatn på elektronikk, mtp alle tilsetningsstoffa og ureinheitene.

Slik det er no funkar alle tastane og alle lysa, dei er berre treige. Planlegger å sprøyte isopropanol inn i tastane det gjelder, og spamme dei kraftig til det blir reint inni.

Selvsagt ikke optimalt om du heller gidder å bruke bedre egnede midler, men tenkte som så om tastaturet var ubrukelig så hender det at det funker greit. Kanskje ikke er så lurt når det fungerer halvveis nei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Folk som tar fremmedspråklige ord, fornorsker dem og bruker dem direkte overført selv om de totalt har mistet sin betydning. Høres så latterlig ut.

I Japan f.eks kalles hotell "hoteru" , mao en slags japanisering av ordet ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Utvalget i norske butikker er elendig , dette er Norge og ikke noen jævla bananrepublikk.....

Utvalget av butikkar også. Lyst på junk-food? Jau, då får du ta til takke med å reise 3-4 mil til næraste mækkern, burger king eller ei lokal video/diverse-sjappe som også har eitt elendig kjøkken dei bestemte seg for å lage overprisa ting i. Eller du kan bu i oslo/stavanger/bergen.

Korleis har ISLAND 2 stk KFC, og Norge har 0? Også Taco Bell. Eg vil ha billig "mat" raskt og enkelt.

BK/MacD er et ukjent begrep på bygda/småplasser ja ;)

Når man gir vaskeriet spesielle anvisninger for klær, og de gir plent faen. Har en skjorte som skal vaskes på 30 grader og ikke tromles, fikk den igjen etter å ha gått i kokvasken og så blitt tromlet for fullt. ><

Dette er siste gangen jeg lar noen andre ta klesvasken min!

Kan du ikke få en slags refusjon hvis de har slurvet ?

Lenke til kommentar

Det eksisterer faktisk ikke Mac Donalds i Sogn og Fjordane. Skjønner dog ikke hvorfor noen sier: "Åååå, jeg gleder meg til å spise på Mac Donaaaalds!!" når de reiser til f. eks. Oslo eller Bergen. Som om det nesten er verdt turen i og for seg selv å reise på MacD.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...