Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

I den jobben jeg i dag har, var daglig leder slik mot meg en liten stund. Ble blant annet kritisert for å kjøre til jobben.

Det jeg gjorde var å gi blaffen i "mobbingen", og svare tilbake med humor.

Endte opp med enorm respekt fra de andre ansatte.

edit:

Helt ut av det blå så sier en av dem "sitter du når du pisser eller?"

"kommer an på om jeg må drite" - hadde vært en god respons.

Endret av Notelitten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert bitter siden du er ung, og fortsatt har sjansen til å gjøre noe annet med livet ditt enn å være vaktmester resten av livet. Mange av den typen!

Indeed. De har sterke behov for å rakke ned på folk, og forsøker å heve seg over folk ved å dytte dem ned...

Skal faen ikke ende opp som en bitter vaktmester! :D

I den jobben jeg i dag har, var daglig leder slik mot meg en liten stund. Ble blant annet kritisert for å kjøre til jobben.

Det jeg gjorde var å gi blaffen i "mobbingen", og svare tilbake med humor.

Endte opp med enorm respekt fra de andre ansatte.

Det er en god løsning for å trives i jobben og få respekt.

Jeg tar meg ikke nær av mobbingen, men jeg gidder heller ikke å bevise noe som helst, for fuck dem.

Misliker det sosiale aspektet ved jobb, og masse femtiåringer som sitter i lunsjen, klager over dagens ungdom, og forteller meg om erfaringer i livet. Guess what? Tar ikke imot råd fra bitre gamle mennesker som faila livet sitt.

“What old people say you cannot do, you try and find that you can. Old deeds for old people, and new deeds for new.”

Lenke til kommentar

Plager meg at noen av de på jobben skal "mobbe" meg hele tida.

Spesielt sjefen. De har ingenting på meg eller noe å mobbe meg for, derfor må de finne opp noe svada som ikke gir mening.

Spiste en banan i lunsjen i dag, så sa han et eller annet med "haha er du en ape eller, må ut å klatre i trærne nå bla bla"

What the fuck. Skal prøve å spise en annen frukt bare for å se hva de finner på å si.

Er glad sjefen har ferie nå... Men han kommer innom i lunsjen likevel for å rakke ned på folk! Hva faen?

Ikke ta deg nær av slike idioter. Dette er på grensen til barneskolehumor.

"haha er du en ape eller, må ut å klatre i trærne nå bla bla"

Virkelig? Det finnes ikke intelligente mennesker som driver på sånn helt uten videre.

EDIT: Vedkommende du snakker om minner meg forresten om Smestad i Karl & Co.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Som sjef burde han heller sette standarden for et godt arbeidsmiljø, og heller oppmuntre og motivere deg. Dårlig forbilde!

Sålenge du gjør jobben din, har han ingenting han skulle sagt.

Når jeg hadde prakis på Nille for to år siden tok jeg alltid pause når de andre var ferdig med sin. Aldri opplevd så mye sladder og drittslenging mellom de ansatte. Sjefen likte det ikke så godt, men ga plent faen. Et pluss for henne om jeg trives, da gjør jeg arbeidet mitt mye fortere og bedre. Noe hun la merke til, etterhvert holdt hun fint kjeft. :w00t:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tar du deg nær av slike kommentarer og kaller det mobbing? Herregud....

Tar meg ikke nær av det, men det er plagsomt over lengre tid at de alltid skal kommentere alt jeg gjør.

Kan ikke si det treffer meg noe dypt da, for ingenting av det de sier stemmer.

Ufattelig irriterende at det ikke skal gå an å oppføre seg som folk.

Lenke til kommentar

Når jeg hadde prakis på Nille for to år siden tok jeg alltid pause når de andre var ferdig med sin.

Kan være veldig greit og avslappende ja. Gjerne med litt musikk på øret eller ei bok å lese. Virkelig få koblet av en halv time.

Sleng drit tilbake. Det er sånn det funker.

Dette vil jeg ikke anbefale, med mindre du er lei av jobben uansett.

Hvis man gjør det på en humoristisk måte ser jeg ikke noe feil med det. Hadde flere som prøvde å bosse meg rundt da jeg var ny. De skulle sjefe over meg og var frekke konstant. Jeg svarte resolutt med dritt tilbake, sarkasme og av og til over grensen frekkhet. Tok ikke lang tid før de forsto at jeg ikke tar i mot dritt og kan bite fra meg. Alt med et glimt i øyet. Nå har jeg en god og spydig tone med en del kollegaer. :p

Eks.: I dag ringte en av sjefene mine og spurte hvor jeg var. Jeg svarte at jeg sto ved støvsugerne. Da fikk jeg høre, "å ja, du holder deg i sugeavdelinga". Måtte bare le, slik må man forvente når man er småfrekk selv hele tida og det er bare moro. :D

Endret av Hyperio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man gjør det på en humoristisk måte ser jeg ikke noe feil med det. Hadde flere som prøvde å bosse meg rundt da jeg var ny. De skulle sjefe over meg og var frekke konstant. Jeg svarte resolutt med dritt tilbake, sarkasme og av og til over grensen frekkhet. Tok ikke lang tid før de forsto at jeg ikke tar i mot dritt og kan bite fra meg. Alt med et glimt i øyet. Nå har jeg en god og spydig tone med en del kollegaer. :p

Et bra eksempel som beviser min påstand. Sleng dritt tilbake. Det er sånn det funker.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Grunnen til at man ikke skal være frekk å slenge dritt tilbake, er fordi vi snakker om mannen som bestemmer om bedriften skal fø deg eller ikke. - Det går an å vise respekt for en bedrift som har tatt deg inn i varmen.

Blir man direkte frekk, er jeg villig til å vedde på at man får fyken, og det kjapt.

Lenke til kommentar

Jeg spøker da med min sjef hele tida jeg. Kaller ham feit, gammel osv. Men han begynte. Da er det ok. Det er sånn samfunnet fungerer. I alle fall på en mannsdominert arbeidsplass. Man slenger drit til hverandre for å kommunisere når man ikke kan snakke om været eller fotball lengre den dagen. Det er litt som å lekesloss, skjønner du?

Men for all del, man sier det jo med "glimt i øyet". Jeg nekter å tro at sjefen til han som tok opp saken klarer å få seg til å si noe så tåpelig som "er du en ape eller siden du spiser banan" og faktisk mene det som en fornærmelse.

Lenke til kommentar

For å si det slik, jeg har god samvittighet. Man ser an folk, hvem man er spydige mot, hvilken tone man har med hver enkelt. Uprovosert frekkhet til alle og en hver er nok ikke lurt nei. Og skulle jeg si noe jeg angrer på er jeg snar med å beklage.

Og så er man ekstra påpasselig ovenfor sjefen(e) såklart.

Lenke til kommentar

Grunnen til at man ikke skal være frekk å slenge dritt tilbake, er fordi vi snakker om mannen som bestemmer om bedriften skal fø deg eller ikke. - Det går an å vise respekt for en bedrift som har tatt deg inn i varmen.

Blir man direkte frekk, er jeg villig til å vedde på at man får fyken, og det kjapt.

Og det er jo så enkelt å sparke noen fra en norsk bedrift...

Han var frekk mot sin sjef holder neppe i en rettssak.

Har lest noen saksdokumenter og snakket med advokat som var ekspert på arbeidsrett da jeg var innom styret i en lokal fagforeningen selv.

Lenke til kommentar

Hovedfaktoren her er vel bare å ha humor egentlig. Det er greit å være litt frekk tilbake, så lenge de forstår at det bare er på gøy. Det viser at du ikke tar deg selv så høytidelig, og at du er en morsom kar som ikke er redd for å uttrykke seg.

Lenke til kommentar

Et bra eksempel som beviser min påstand. Sleng dritt tilbake. Det er sånn det funker.

Hva om man rett og slett egentlig ikke gidder å prate med dem på jobb, og har hverken energi eller humør til å si vittig noe tilbake?

Da blir man sliten av jobb og sliten av pausene, blir enda mer mottagelig for spydige kommentarer, men man kan ikke vise det så man fortrenger det, og vips, så har man gått av skaftet.

Det er sånn samfunnet fungerer. I alle fall på en mannsdominert arbeidsplass. Man slenger drit til hverandre for å kommunisere

Så fuck samfunnet.

Har aldri vært med på den der "mannlige" formen for kommunikasjon og kommer aldri til å være det. Ser virkelig ikke grunnen til at det bør være slik.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å si til personen at du ikke liker det; enten forstår han det, og gir seg. Ellers burde du kanskje finne en jobb med litt mindre "grov" atmosfære.

EDIT: er det en stor bedrift (15+ ansatte) har du et værneombud i bedriften, som er pålagt å ta deg seriøst. - Minner om at dette er siste løsning før man bør gi opp jobben...

Selvfølgelig kan man fagorganisere seg, og bli en parasitt som bedriften aldri blir kvitt, men hvorfor er det ønskelig om jobben ikke er trivelig?

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...